handdator

Visa fullständig version : Naxos i november


Bjorborn
2009-08-19, 12:30
Hejsan

Hur ska man ta sig till Naxos om man vill åka dit i Oktober, november?

Är det charter som gäller eller ska man boka flyg och boende själv?

Vad blir billigast?

Tack på förhand

Andy

Kalimera
2009-08-19, 14:26
Är det charter som gäller eller ska man boka flyg och boende själv?Det är reguljärflyg till Aten och boka hotell själv som är enda alternativet. Billigast beror på när du ska åka. SAS har bra priser på vissa avgångar. Det finns massor med olika flygbolag att välja mellan, i regel ingår en mellandning.

Bjorborn
2009-08-19, 15:47
Okaj.

Är det båt från Aten som gäller då?
Bokar man båt på plats och vad ligger priset på?

Hur hittar man hotell bäst? På plats eller hemifrån?
Och vad är ett rimligt pris för 7-10 dagar för 2 pers.

Många frågor:)

Tack för hjälpen

NaxosLotta
2009-08-20, 12:25
Hej
Billigaste biljetterna jag hittade Sthm - Aten va med Austrian Airlines. En mellanlandning. Det går inga direktflyg mellan Sverige o Grekland efter September. Det går båtar varje dag 7.25 o 17.30 med Blue Star. Ibland går det lite High Speed båtar runt helgerna. Biljetter kan bokas i Pireus men kom ihåg att den 28 oktober är det helg och många Atenare åker ut till öarna så då kan det va bra att boka iförskott. Också fredags färjorna kan vara fulla.
Det finns flera hotell öppna på Naxos på vintern. Jag skulle nog boka något över nätet. Det kanske inte är så mycket hotellfolk i hamnen en regning och blåsig november natt... Jag tror att ett bra rum kan finnas för 30 euro per natt. Tänk på att ni behöver ett bättre rum när vädret är ostadigt, ett blilligt dragit sommarrum utan eluppvärmt varmvatten etc kanske inte är lika ok i November som i Juli....
Naxos i november är jättefint och är vädret bra så går det att sola o bada på ett tomt Prokopios. Det är en jätte fin tid på året att vandra i bergen.
Hoppas du har fått svar på dina frågor.
Vi ses!
Lotta

Hellen
2009-08-20, 12:34
Inrikesflyg från Aten till Naxos finns också, jag hade börjat med att kolla de flygtiderna och sedan försökt hitta något passande flyg från Sverige.
// Helén- som är lite sugen på en höst/vinterresa till Naxos

NaxosLotta
2009-08-21, 15:07
Inga inrikesflyg passar några flyg till Sverige, tro mej! Jag har försökt pussla ihop det där i timmtal! Man kan lika gärna åka båt och spara pengarna.....

Hellen
2009-08-21, 15:27
Inga inrikesflyg passar några flyg till Sverige, tro mej! Jag har försökt pussla ihop det där i timmtal! Man kan lika gärna åka båt och spara pengarna.....

Ok, andra flygtider på höst och vinter kanske? Jag tror dig :D
// Helén

ida o kristian
2009-08-23, 18:55
Jag kan verkligen rekommendera Studios Antonia, ett litet familjehotell där ni blir bemötta som familje medlemmar. Det ligger i Naxos stad ca 100 meter från stranden. Jag bodde där senast 2005 i en vecka, men 2002 bodde jag där från oktober till november och trivdes väldigt bra.Ni kan boka på nr 00302285025950 eller 0030977681150