Charleston
2009-08-17, 14:02
I december förra året bokade jag ett dubbelrum (till 26-27/9) i Aten (Claridge Hotel) via Veneres bokningssajt. Jag fick i samband med bokningen också bekräftelse och voucher. Men så i fredags fick jag ett mejl från hotellkedjan, där dom, som dom skriver ”due to an error on the system are not able to pre-authorize the credit card” och sen uppmanas man fylla i en blankett med alla kreditkortsdetaljer och faxa till deras faxnummer. LITE misstänksam blir man ju. Kan vara ett rätt så skickligt försök till fiske. Men det ser åtminstone ut som att mejladressen det är skickat ifrån är korrekt och faxnumret lär ska gå till rätt hotellkedja (Ionian), även om det är ett annat faxnummer än det som står på min bekräftelse/voucher från i december.
Någon som råkat ut för nåt liknande? Jag är medveten om att en del hotell fortfarande använder systemet med att man ska faxa kreditkortsuppgifter vid bokning, men här rör det sej ju om ett hotell som varit bokningsbart på ”vanligt sätt” via Venere en tid.
Jag har förstås skickat ett mejl till Ionian och försökt få lite mer uppgifter. Även ett till Venere. Har dock ännu inte fått svar från någon av dom.
/Thomas
Någon som råkat ut för nåt liknande? Jag är medveten om att en del hotell fortfarande använder systemet med att man ska faxa kreditkortsuppgifter vid bokning, men här rör det sej ju om ett hotell som varit bokningsbart på ”vanligt sätt” via Venere en tid.
Jag har förstås skickat ett mejl till Ionian och försökt få lite mer uppgifter. Även ett till Venere. Har dock ännu inte fått svar från någon av dom.
/Thomas