handdator

Visa fullständig version : Önskemål...


karinafp
2005-03-05, 18:16
..måste nog föras här i stället för under Karpathos, om de ska nå fram till rätt adressat...;)

Alltså, Mikke och jag saknar de gamla rubrikerna: "Hej då, nu åker vi", "Hej, nu är vi tillbaka igen" och "Hälsningar direkt från Grekland"... Är det inga fler här som saknar dem? De lär behövas framåt vårkanten när folk sticker iväg och kan sukta oss stackare som stannar kvar ännu ett tag... :cool:

Finns det någon möjlighet att återuppliva dessa?

Karin

Brige
2005-03-05, 19:33
Just det! Jag som vill berätta att dottern nu är i Aten på några dagar för att besöka vänner och delta i karnevalen:)
Birgitta

Mikke
2005-03-05, 19:55
Enade vi stå, söndriga vi falla........:)
Mikke

snorfus
2005-03-06, 18:36
Enade vi stå, söndriga vi falla........:)
MikkeInstämmer!!!!!

Ivi
2005-03-06, 19:00
Instämmer!!!!!

Absolut! Snarast vill jag ha detta! Har ju färre än 60 dagar kvar...;)

Ivi

KO
2005-03-06, 19:13
Helt enig med dere andre.

Hva blir det til Janne?

KO

Mikke
2005-03-06, 20:24
Hej!
Misstänker starkt, eller hoppas iallafall, att allas vår Jannemou håller sig på hälsosamt långt avstånd ifrån tangentbord, datorer och Kalimera, åtminstone på helgen.......:)
Mvh,
Mikke
(KfK)

Kalimera
2005-03-15, 08:01
Alltså, Mikke och jag saknar de gamla rubrikerna: "Hej då, nu åker vi", "Hej, nu är vi tillbaka igen" och "Hälsningar direkt från Grekland"...

Min tanke var/är att inlägg som tidigare låg under: "Hej då, nu åker vi", "Hej, nu är vi tillbaka igen" och "Hälsningar direkt från Grekland"... ska skrivas under respektive ö i stället, eller under ögruppen om ön inte har något underforum ännu. Då samlas de tips som lämnas där de hör hemma och de blir lättare att hitta för den som söker info om exempelvis Karpathos. Det går också bra att skriva under ”Ordet är fritt”, vilket vissa gjorde i gamla forumet. Men helst under respektive ö.

Janne

Brige
2005-03-15, 19:03
Kan tyckas praktiskt, med tanke på info om respektive resmål. Dock är jag tveksam till bristen på det pedagogiska i systemet. Låt säja att jag alls icke är intresserad av en viss ö, att jag helt enkelt hoppar över inläggen om just den ön, MEN att jag har intresse av dom som reser iväg eller ATT dom reser iväg. Jag tycker att det verkar bli lite rörigt, faktiskt, att behöva hoppa fram och tillbaka för att kolla om folk kommit iväg som planerat och att dom kommit hem välbehållna.
Hemkomst+ tips om resmål kanske skulle få en egen plats på något vis:confused:
Jag är inte helt övertygad om det förträffliga i det tänkta systemet. Hoppas bara att du inte misstycker:confused:
Vad tycker ni andra? Någon som har synpunkter månne??
Vänligen Birgitta

karinafp
2005-03-17, 18:32
Låt säja att jag alls icke är intresserad av en viss ö, att jag helt enkelt hoppar över inläggen om just den ön, MEN att jag har intresse av dom som reser iväg eller ATT dom reser iväg. Jag tycker att det verkar bli lite rörigt, faktiskt, att behöva hoppa fram och tillbaka för att kolla om folk kommit iväg som planerat och att dom kommit hem välbehållna.

Jag håller absolut med dig! I detta fall är det ju faktiskt inte RESMÅLET man är intresserad av, utan MÄNNISKORNA!

Karin
pedagog;)

KO
2005-03-17, 19:59
Jag håller absolut med dig! I detta fall är det ju faktiskt inte RESMÅLET man är intresserad av, utan MÄNNISKORNA!

Karin
pedagog;)


Helt enig...Igjen
KO

epiros
2005-03-17, 20:37
Helt enig...Igjen
KO


Jag förstår inte problemet, fast jag är pedagog:confused:
Det är väl bara att meddela sig privat med varandra. Eller:confused: :confused: :confused:

:) epiros

karinafp
2005-03-17, 21:13
Nja... dels står man väl inte riktigt på så "intim" fot med alla här att man skickar runt ett större antal privata meddelanden om sådant, dels kan man ju upptäcka saker som man inte visste om tidigare, trevliga sådana... ;) Det brukar t ex alltid dyka upp trevliga små hälsningar från människor som man kanske inte har på kompislistan, men som ändå tänker på en...:) Och likaså händer det att jag själv skickar iväg hälsningar till folk som jag inte känner så väldigt väl... ännu ;)

För övrigt anser jag att ovan nämnda rubriker bör återuppstå.
(Börjar känna mig som Cato. :rolleyes: )

Karin
som f ö faktiskt har varit i Karthago :cool:

Riitta
2005-03-17, 21:28
Jag saknar också dom gamla rubrikerna. Man missar nog många hälsningar om man skall hoppa runt bland alla öar och det blir jobbigt och skriva privat till alla som man vill nå.

Så VI VILL HA TILLBAKA de gamla fina rubrikerna:)

Riitta
som längtar till Kalymnos, Karpathos och Aten
samt lite till lördagen och den trevliga middagen
på Lilla Tavernan med Kalimeravänner:)

Ivi
2005-03-17, 22:03
För mig handlar det framför allt att att få berätta för ALLA kalimeror hur glad jag är när jag äntligen är på väg. "Delad glädje är dubbel glädje" ! :)
När man sedan skriver en hälsning direkt från Grekland är det ofta sådana härliga spontana ögonblick som verkligen doftar om Grekland, tycker jag. Skriver jag under respektive ö-rubrik så känns det som att man måste på något sätt komma med särskilda tips om just DEN ön och det är inte riktigt samma sak för mig. Detta blev nog aningen flummigt, men jag hoppas ni förstår min tankegång ;).
Under rubriken "Nu är vi hemma igen" kan man sedan summera sin resa lite kort i stället för att skriva en reseberättelse. Det är inte alltid man har tid och ork att skriva en sådan.
Därför vill jag ha dessa rubriker kvar, så det så!

/Ivi
-en till Cato ;)

Bossew
2005-03-18, 07:35
Instämmer i önskemålet om egna rubriker för hälsningarna.

bosse

Athanasia
2005-03-18, 07:39
Vi kanske kan ha en liten omröstning om det!!!Jag vill också ha :Hej då nu åker vi.

epiros
2005-03-18, 08:09
Vi kanske kan ha en liten omröstning om det!!!Jag vill också ha :Hej då nu åker vi.


Jag bryr mig egentligen inte om ifall rubrikerna finns eller inte.
Men om det är viktigt för flertalet så gärna för mig.

:) epiros

Elisabet
2005-03-18, 09:20
Man behöver ju inte läsa det ämnen/trådar man inte tycker är intressanta och därför tycker jag som epiros att det inte spelar någon roll om hälsningsforumen finns eller inte. För egen del är jag dock nöjd med att de är borta, eftersom jag alltid tyckt att de varit intetsägande.

Ett forum som jag däremot saknar är Djur och Natur (alltså under Om Grekland). Det var ju ett flitigt använt forum och det aktuella ämnet ofta svårt att hänföra till ett visst område eller en viss ö. Vilka var skälen till att ta bort det forumet Janne?

Ruby
2005-03-18, 10:29
Ett forum som jag däremot saknar är Djur och Natur (alltså under Om Grekland). Det var ju ett flitigt använt forum och det aktuella ämnet ofta svårt att hänföra till ett visst område eller en viss ö. Vilka var skälen till att ta bort det forumet Janne?
Jag håller med Elisabet - det enda forum jag saknar är Djur och natur! :(

Ruby

epiros
2005-03-18, 19:29
Man behöver ju inte läsa det ämnen/trådar man inte tycker är intressanta och därför tycker jag som epiros att det inte spelar någon roll om hälsningsforumen finns eller inte. För egen del är jag dock nöjd med att de är borta, eftersom jag alltid tyckt att de varit intetsägande.

Ett forum som jag däremot saknar är Djur och Natur (alltså under Om Grekland). Det var ju ett flitigt använt forum och det aktuella ämnet ofta svårt att hänföra till ett visst område eller en viss ö. Vilka var skälen till att ta bort det forumet Janne?


Jag håller med dig Elisabeth:( Vart tog det vägen:confused:

:) epiros

Kalimera
2005-04-18, 12:54
Ett forum som jag däremot saknar är Djur och Natur (alltså under Om Grekland). Det var ju ett flitigt använt forum och det aktuella ämnet ofta svårt att hänföra till ett visst område eller en viss ö.

Djur & Natur är tillbaka som eget forum nu.

Janne / Kalimera

Elisabet
2005-04-19, 12:12
Djur & Natur är tillbaka som eget forum nu.GREJT :D

Zanét
2005-04-19, 12:52
Djur & Natur är tillbaka som eget forum nu.

Janne / Kalimera
Tacktack :D

//Zanét

epiros
2005-04-19, 16:02
Kul:D


:) epiros

Riitta
2005-04-19, 19:05
Hurra:D Fast jag vill ha tillbaka hälsningarna också:D


Riitta

Mikke
2005-04-19, 21:26
,,,,,,,,,så länge får du nöja dig med hälsning(ar) från mej.....;)
Mvh,
Mikke
(KfK)

Riitta
2005-04-19, 22:03
Det är ju inte illa:)

Riitta

Ruby
2005-04-19, 22:05
Djur & Natur är tillbaka som eget forum nu.Äntligen! :rolleyes: Jättebra, Janne! :)

Ruby