handdator

Visa fullständig version : Vykort från Karpathos!

Asterix
2009-08-16, 13:58
Hej!
Vi var en vecka på Karpahos med början 16/7 och vi lyckades skriva och posta alla vykort den första 2 sagarna med nåt extra kort den tredje dagen. Vi tänkte att det åtminstone fanns en liten chans att korten var hemma före oss, men resultatet är att än idag, i mitten av augusti, så har inget av korten kommit fram!

Någon som har liknande upplevelser?

Nu är ju inte detta en gigantisk tragedi om korten är borta, vi har många roliga skämt redan:
-Dom samlar nog ihop alla kort för hela säsongen och fraktar dom av ön samtidigt.
-Dom tömmer brevlådorna när dom är fulla, inte förr.
-Vi kör med denna story i fortsättningen också och låter bli att skicka kort.

Peter

Riitta
2009-08-16, 14:04
Jodå, här finns det liknande erfarenheter:D Har lärt mig nu att jag skall lägga korten i brevlådan vid posten:)

Första året lade jag dom i brevlådan som ligger i början av strandvägen och kommer inte ihåg hur lång tid det tog innan korten kom fram, men länge dröjde det:D
Alla korten har kommit fram till slut i allafall:rolleyes:

Riittabye_bye

Celbe
2009-08-17, 10:34
Våra vykort från Karpathos blev, av lite olika anledningar, pålagda på brevlådan vid flygplatsen. Väl hemma 2½ vecka senare kunde vi konstatera att korten inte kommit fram och tänkte "ja, ja, någon gång ska det ju hända att de inte kommer fram...". Men plötsligt en dag dök vårt kort upp som vi skickat till kontoret. De hade behövt 5 veckor på sig, om inte mer, så misströsta inte än:).

Celbe

Mikke
2009-08-17, 12:31
....jag har ungefär likartade erfarenheter, d.v.s allt mellan 4 dar och sex veckor för kort att komma fram.Därför biter jag ihop och försöker skicka alla mina kort dan efter jag anlänt... :D

Titti
2009-08-17, 12:54
Jag har läst någonstans, att om man vill att korten ska komma fram snabbare, ska man lägga dem i kuvert. Det kanske stämmer. Jag har inte provat själv. :)

Katitzi
2009-08-17, 19:16
Skickade vykort från Karpathos 5 juli. Trodde tillslut att de inte skulle komma fram! Men en månad tog de på sig innan de nådde adressaten.
Så misströsta inte! :D

Norton
2009-08-17, 20:13
Skickade ett gäng kort från Santorini 2001, dom har fortfarande inte kommit fram...:eek:

Asterix
2009-08-18, 21:05
Dom börjar visst droppa in nu....
Grekiska posten slår nog den svenska med hästlängder.... flabb_flab

Peter
2009-08-19, 21:25
Grekiska posten slår nog den svenska med hästlängder.... flabb_flab

Det vete f.... __D Brev från Malmö till Svedala (ca 25 Km...) 3 dagar. Brev Göteborg till Svedala (ca 300 Km) 4! dagar... Hur svårt kan det vara? Garanterar inte Posten att alla brev inom Sverige ska vara framme inom 24 timmar? :confused: :mad:

Jag fick kort från Thassos i veckan. Det hade tagit 12 dagar och det är ändå ett antal hundra mil... Så om jag tittar på sträcka kontra tid så leder nog Grekiska Posten ändå! :D __D

Janérik
2009-08-19, 21:48
Garanterar inte Posten att alla brev inom Sverige ska vara framme inom 24 timmar? :confused: :mad:

Det enda posten garanterar är väl att B-post ska vara framme inom 3 dagar. Då det gäller A-post så delas den ut så fort de hinner men oftast inom två dygn och ibland lyckas de inom ett dygn men då ska man bo nära avsändningsorten.

Mvh Janérik

inha
2009-08-28, 13:20
Skickade ett gäng kort från Santorini 2001, dom har fortfarande inte kommit fram...:eek:

Du måste skoja! Har korten ännu inte kommit fram? Vad skumt! :confused::)

inha
2009-08-28, 13:22
Jag har läst någonstans, att om man vill att korten ska komma fram snabbare, ska man lägga dem i kuvert. Det kanske stämmer. Jag har inte provat själv. :)

Jag har också hört att man ska använda kuvert när man ska skicka något från utlandet hem till Sverige, för att det ska gå fortare. Jag har heller inte prövat själv, men testa kan man ju kanske göra.

Norton
2009-08-29, 19:34
Du måste skoja! Har korten ännu inte kommit fram? Vad skumt! :confused::)
Nope, jag skojar inte...dom är nog försvunna för all tid och evighet skulle jag tro...eller så kanske ngn får en surprise i brevlådan om ytterligare 20 år :D