handdator

Visa fullständig version : Resebrevet skrivet och publicerat på rektordtid!


Aina
2009-08-14, 17:57
I år var jag otroligt snabb (för att vara jag) med mitt resebrev. Sände in det igår och redan idag är det publicerat. Maken är missnöjd med bildkvalitén (jag har komprimerat bilderna fel). Jag hävdar att de är gryniga från början. Texten håller hög kvalité! flabb_flab Bilderna har oftast maken tagit. ;)

Håll till godo!
Hälsningar, Aina

Hellen
2009-08-14, 18:16
Roligt skrivet! Jag skulle gärna vilja ha sett en bild på minerna på er i planet när ni hade landat :eek::D
Tänk så olika man kan uppleva samma resa; du och din man. flabb_flab
// Helénbye_bye

Vilma
2009-08-14, 19:05
Tack för att du delade med dig!
Ett härligt resebrev, som man blir på gott humör av att läsa, skrivet med mycket humor, kul klapp_klap.

Delfi
2009-08-15, 12:01
Tack för ett ovanligt roligt och välskrivet resebrev! Kul att läsa. klapp_klap
/Delfi :)

Eva L
2009-08-15, 12:22
Trevligt och personligt resebrev med bra balans mellan text och bild.

Eva

Aina
2009-08-15, 12:42
Tack, kul! Det kommer ett litet tillägg. Några rader om restaurangen O´Fotis hade trillat bort.

Just nu pratar vi om öluffning och att då också åka till Naxos. (Så länge varade mättnaden på Grekland! ;)) Jag vill bo inne i Chora och ta bussen till stränder, maken vill bo på hotell Agios Prokopios (som vi kollade på utifrån) och ta bussen till Chora...

Aina

Hellen
2009-08-15, 13:29
Jag vill bo inne i Chora och ta bussen till stränder, maken vill bo på hotell Agios Prokopios (som vi kollade på utifrån) och ta bussen till Chora...
Aina

Då kan ni ju vinka åt varandra när bussarna möts Ang_elx:D
Som medlare föreslår jag några nätter i Chora och några i Prokopios, hur låter det?
// Helénbye_bye

Hestia
2009-08-15, 15:57
Tack så mycket för ett mycket underhållande och humoristiskt resebrev, fina bilder och roliga kommentarer! Vilken tur för din man att ni lyckades hitta ett boende där man får spola ner "allt" i toan!! Ovanligt i Grekland med deras smala avloppsrör.

Vilka fina sängar och så vackert rum, får jag fråga vad boendet heter?! Vad jag förstår så är det i Agios Prokopios, skulle vara roligt få veta var ni bodde där!:)

Aina
2009-08-16, 15:09
Hej Hestia! Visst förstod du att jag skojade om hotellutsikten och den fina dubbelsängen som finns på Venetianska muséet? Hade ursprungligen med några rader och en bild på vårt hotell i Agios Prokopios, men tog bort det för att det inte skulle bli för långt.

Vi bodde på Hotell Katerina i Agios Prokopios. Perfekt läge. Bara lämna hotellet och gå rakt fram, så kom man till busshållplatsen och stranden. Mycket nöjda med hotellet. Trestjärnigt lägenhetshotell med pool. Trevlig personal. Fanns en bar och snackbar med klart rimliga priser, även om vi sällan nyttjade den. Barnen var sura på mig för att jag bara badade i poolen två gånger... Men havet och stranden var fantastisk!

Balkongutsikten var kanske inget att yvas över. Jämför med Samos förra året och de höga bergen...

Aina

lolis
2009-08-16, 17:10
Ett härligt brev med trevliga inlägg :D En kul läsning
Undar om din man behöver numret till mansjouren ;)

Lolis

Hestia
2009-08-16, 17:25
Tack för svaret, Aina!

Men nu känner jag mig allt lite dum, jag trodde faktiskt att det var en bild på ert hotellrum!!:o Och tänkte som så att "hur går folk till väga för att få ett så fint hotellrum?!", trots att jag varit på många resor i Grekland sedan första resan 1979 så har hotellrummen alltid varit mycket enkla och sparsamt inredda. Har jag gjort bort mig nu?! Men det får jag väl bjussa på!flabb_flab

Eva L
2009-08-16, 18:42
På Oniro finns det en del rum som påminner om inredningen på museumet.

Eva

Lissi
2009-08-16, 18:52
Tack för mysigt och humoristiskt resebrev. Naxos var härligt!

Jag sover i en sån säng varje natt, som det finns på venetianska muséet.....Kan inte se någon skillnad. Dock är utsikten från fönstret inte lika häftig:D

Lissi - 69 nätter från Tinos

Riitta
2009-08-16, 18:58
Väldigt trevlig läsning med fina bilder:)
Tack för det:)

Riittabye_bye

Aina
2009-08-16, 21:03
Tack för svaret, Aina!

Men nu känner jag mig allt lite dum, jag trodde faktiskt att det var en bild på ert hotellrum!!:o Och tänkte som så att "hur går folk till väga för att få ett så fint hotellrum?!", trots att jag varit på många resor i Grekland sedan första resan 1979 så har hotellrummen alltid varit mycket enkla och sparsamt inredda. Har jag gjort bort mig nu?! Men det får jag väl bjussa på!flabb_flab

Känn dig inte dum, Hestia. I ett annat resebrev (kan det ha varit Annkis?) var en snarlik bild med. Min man utbrast genast: "Vilket fint hotellrum!" Jag som läst texten lite noggrannare sa: "Det är inget hotellrum. Det är ett museum." Och meningen är ju att luras litegrann... Jag hade nog den bilden i bakhuvudet.

De rum vi bott på tidigare har haft vita väggar, möjligen några inramade foton på väggarna, men annars väldigt sparsamt dekorerade om alls. Detta var det första med väggar målade i färg, ganska stilfulla möbler och garderober i mörkbrunt och målade tavlor på väggarna. Det var en blandning av stil och kitsch (tavlorna med rosor, en av Marilyn Monroe). Jag föredrar faktiskt det spartanska vita!

Aina

Annki
2009-08-16, 23:03
I ett annat resebrev (kan det ha varit Annkis?) var en snarlik bild med.
Inte i mitt resebrev, men däremot i mitt Naxosalbum har jag med två bilder från Venetianska museet.
Och så här vacker är utsikten från rummet:


http://i128.photobucket.com/albums/p171/annki57/Naxos2.jpg