handdator

Visa fullständig version : Bussar??


eldo
2009-08-13, 16:26
Har en son med flickvän som har tänkt att åka till Skiathos nu i slutet på aug i 14 dagar...._B-anana_B-anana
Dom har tänkt ta en ospec resa och är då rädda för att hamna långt bort fr centrum...

Min fråga är, när slutar bussarna att gå på kvällen/natten???

MVH
Eva-Lena

Elisabet
2009-08-13, 16:52
De går ungefär till midnatt. Det är billigt att åka taxi på Skiathos om de behöver transport senare.
Men det troliga är att de hamnar i Megali Amos eftersom det är där de flesta charterhotellen finns, och därifrån är det gångavstånd till/från centrum.

Anna Pernilla
2009-08-13, 17:10
Jag åkte ospecifiserat med Apollo förra året. Hamnade i centrum. Mycket nöjd med det men hotellet var bland det värsta jag varit med om. Där av ingen ospecisiserad resa för mig mer... Inte på ett tag iaf;)

Oliv-ewa
2009-08-13, 23:25
Jag åkte ospecifiserat med Apollo förra året. Hamnade i centrum. Mycket nöjd med det men hotellet var bland det värsta jag varit med om. Där av ingen ospecisiserad resa för mig mer... Inte på ett tag iaf;)

SKulle vara intressant o veta vad det hotellet hette och vad det var som så hemskt? Jag lurar nämligen på en ospec resa med just Apollo. Fanns hotellet med i Apollokatalogen?

eldo
2009-08-14, 10:21
Jag åkte ospecifiserat med Apollo förra året. Hamnade i centrum. Mycket nöjd med det men hotellet var bland det värsta jag varit med om. Där av ingen ospecisiserad resa för mig mer... Inte på ett tag iaf;)

Det är ju alltid en risk att åka ospec men man brukar kunna köpa upp sig på plats _B-anana

Katta
2009-08-14, 10:58
Det är ju alltid en risk att åka ospec men man brukar kunna köpa upp sig på plats _B-anana

Jag skulle inte våga räkna med att kunna "köpa upp sig på plats" när det är högsäsong!!!
Då brukar resebolagen ta till "minsta hönshus" för att få plats med folk.:D

Skiathos är en superpoppis ö under augusti och en bra bit in i september...

Men jag tycker ändå att i de ALLRA flesta fall så är folk nöjda även ifall de åker ospec. Har man inga barn med, eller speciella önskemål osv. så hade jag inte tvekat!

/Katta

Anna Pernilla
2009-08-14, 16:43
SKulle vara intressant o veta vad det hotellet hette och vad det var som så hemskt?
Kommer inte ihåg namnet men det fanns inte i katalogen. Det låg precis brevid den underbara Tapas-restaurangen, vid busshållplatsen. Utanför rummet gick en väg till restaurangen så jag kunde inte ha fönstret öppet, då det typ bara hade varit å kliva in i rummet till mig...:eek: Fick ha luckorna stängda då när jag inte ville alla skulle se vad jag gjorde, med resultat det blev varmt och mörkt. Luftkonditionering fungerade nämligen inte.Det var lyhört, som överallt i Grekland;) Köket ifrån restaurangen låg brevid rummet så jag hörde allt som sas och lagades ;) Trappan upp till hotellet är madrömslik men jag fick god kondition;) Toaletten var sådär halvfungerande med dålig sprutt på duschen. Hade några vänner som var där förra året också och då hade de grannar som bott där först men sen fått byta upp sig, mot betalning, till deras hotell. Jag prövade också men allt var fullt.

bengtv
2009-08-14, 17:36
Hej det var länge sen jag skrev nåt inlägg, men här är jag tillbaka.
Jag skulle heller aldrig köpa ospec i augusti på Skiathos. Risken är stor att
ni blir besviken. Min erfarenhet säger att ospec köper man i lågsäsong, där inte dom specade hotellen är fullbelagda. Jag tycker dom skall vänta till mitten av sept. för att vara hyfsat säker att få bo skapligt.

eldo
2009-08-14, 18:13
Jag tycker dom skall vänta till mitten av sept. för att vara hyfsat säker att få bo skapligt.[/QUOTE]

Tack för alla svar!

Dom har tänkt att åka den 31 aug och med tanke på att det inte verkar vara fullt ute på öarna borde dom kunna få hyffsat boende ospec tycker jag men men det kanske är bättre att bara ta flygstol :confused:
Har någon erfarenhet om det är svårt att hitta boende den tiden??
Och vad kan man räkna med för kostnad???

Eva-Lena

bengtv
2009-08-15, 12:12
Vill dom ha ett enkelt boende så tror jag 35 euro verkar rimligt.