handdator

Visa fullständig version : Mitt första möte med Kalymnos - del 1

Kalimera
2009-08-10, 14:25
Detta inlägg är flyttat till denna sida (http://www.kalimera.se/oar/dodekan/kalymnos-forsta-gangen.html).

Riitta
2009-08-10, 19:53
Så det kan vara:rolleyes: Kommer ihåg hur jag själv stod vid fören på båten första gången jag åkte till Kalymnosoch Pothea. Den synen var det vackraste jag sett.:D
Det ljuset glömmer jag aldrig:) Nu i dessa snabb båtrnas tider ser man ju inte stan innan man är framme:o
Kom på nu att jag åkte dit ensam, det var ju bra gjort i slutet av 80 talet;).
Det skall bli spännande och läsa fortsättningen:)

Riittabye_bye

Monica P
2009-08-11, 08:11
Ja, vad kul att fler har varit hit pa urtiden...det ska bli roligt att lasa mer.

Chras
2009-08-11, 11:51
Fölrsta gången vi anlöpte Pothea var en morgon med båten från Kos. Att se de små husen klättra på bergssidorna i strålande morgonsol är en syn man inte glömmer. det var som att se på en perfekt landskap i en modelljärnväg fast tusen gånger bättre.
Har alltid haft Kalymnos i våra hjärtan men har tyvärr av olika anledningar ej varit där sedan 11/9 2001. Hoppas på ett återseende nästa år. För vår del har det blivit litet bökigare att ta sig ditt eftersom man har slopat flyget från Sturup.
Chras

Riitta
2009-08-11, 17:19
Äntligen någon som förstår sig på skönhet, tack Chras;):D
Det är ju synd att det är så stökigt och ta sig tid nuförtiden, när det inte flygs till Kos från Göteborg hellersnyft_drop

Riittabye_bye