handdator

Visa fullständig version : Ios- en ö med oförtjänt dåligt rykte?!


Hellen
2009-08-10, 11:29
Med dåligt rykte menar jag fullt av fulla ungdomar, det var vad jag trodde vi skulle mötas av och ha runt omkring oss.

Det var riktigt roligt att med egna ögon se att det inte stämde, jag måste villigt erkänna att jag inte trott på de som sagt att Ios är en fantastisk ö.

Det absolut bästa med Ios tycker jag är de många fina stränderna, vi hyrde moppe och körde runt till ett par, på flera av dem var vi ensamma, det var i början av juli. Trafiken (vilken trafik?) märktes inte, en dag räknade vi mötande bilar, 10 st samt en fyrhjuling som hade vält.
Det var riktigt kul med denna chansning av ö-val, har varit sugen på att se Ios alla fina stränder länge, men inte "vågat" åka dit.
Drömresan nästa år ser i dagsläget ut enligt följande:
Flyg till Santo (men jag vet hur det blir när vi väl skall boka och det skiljer 3 700kr per person mot att flyga till Aten)Ang_elx :D
Direkt till .
Amorgos, sedan Folegandros, Ios och Antiparos.
// Helén

Sivan
2009-08-10, 18:16
Håller med.. Ios är jättefint och riktigt lugnt om man vill. :)

Eva L
2009-08-10, 20:54
Lugnt även i början av juni för två år sedan. Däremot tycker jag att Chora var väl stängt på dagen och inte då bara under siestan. Jag som inte ligger på stranden så länge hade gärna sett fler dagöppna ställen.

Eva

ioslinajr
2009-08-11, 14:16
Ios är faktiskt en av dom vackraste öarna jag varit på! Choran är helt underbar, särskilt när man bor på "det lilla berget" mitt emot choran! Underbart att sitta på en balkong på La luna eller Sunrise och se solnedgången gå ner över havet och lysa upp hela choran med ett rosa sken! Stränderna är också helt fantastiska, synd att folk tror att ön bara är en partyö!