handdator

Visa fullständig version : Pothia, kalymnos


Mette
2009-08-06, 09:26
Jeg har booket 2 uger i september på Hotel katerina i Pothia.

Når jeg læser på nettet er der mange ulike meninger om denne by. Nogen elsker den og andre synes det er stor, støjende og støvet by.

I som har været der, hvad mener I?

Uanset hvad, så glæder jeg mig til at se Pothia og Kalymnos.

/Mette

JohnS
2009-08-06, 10:53
Pothia er en kaotisk, støyende by, nøyaktig slik en gresk by skal være på sitt aller beste, etter min mening! Vi var der i fjor, og byen gikk rett inn på topp-3-listen over våre favorittsteder.

Vi bodde også på Katerina, som ligger som en oase midt i byen, godt skjermet mot trafikk og støy på begge sider. Vennlige mennesker, OK leiligheter, og en passe spasertur ned til havneområdet hvor det meste foregår. En del av fortauene har mindre bredde enn høyde, men man venner seg fort til det, og finner fort de beste og fredeligste gatene å vandre i.

Pothia er definitivt en by vi skal tilbake til, og da blir det nok Katerina igjen!

Astri
2009-08-06, 10:56
Hei.
Pothia er en livlig hovedstad med masse mennsker, biler og mopeder. Jeg har aldri bodd inne i byen, men jeg liker byen kjempegodt. Det er en bystrand hvor du kan bade og så går det ganske mange busser til de typiske badestedene Myrties og Massouri. Inne i Pothia er det mange restauranter/tavernaer med veldig god mat. MonicaP her i forumet kan helt sikkert fortelle mye mer om det.
Kalymnos er et godt valg!
Astri
som drar til Kalymnos om 8 dagerbye_bye

Riitta
2009-08-06, 11:59
Håller med föregående talare:) Pothea är en härlig kaotisk och vacker stad. Älskar och se staden när man kommer med båt. Fast från dom nya snabbbåtarna ser man väl inte så mycket:o
Du måste köpa med dig kryddor från den svartklädda gamla damen som står med sina härliga kryddor mitt i stan:p
Själv kan jag inte klara mig utan Kalymnos timjan och oregano:)
Ta bussen till dom olika orterna på ön:)

Riittabye_bye

Mette
2009-08-06, 21:34
Tak til jer, der har været der... Jeg ser frem til to dejlige uger på Kalymnos.

Ved I noget om vandring? Er der stier (mono pati). Jeg har læst om en "italiens vej" fra Pothia til Vathi. Er der nogen der har gået den?

Mette

Riitta
2009-08-06, 21:40
MonicaP brukar ju vandra mycket där på sin ö, så hon kommer säkert och svara dig :) Titta på hennes "hörna" tror att hon har skrivit där om den vandringen för ett bra tag sedan:rolleyes:

Riittabye_bye

kirtor
2009-08-07, 10:10
Tak til jer, der har været der... Jeg ser frem til to dejlige uger på Kalymnos.

Ved I noget om vandring? Er der stier (mono pati). Jeg har læst om en "italiens vej" fra Pothia til Vathi. Er der nogen der har gået den?

Mette

Det er vel fjellveien fra Pothia til Vahti tenker jeg. Vi gikk den i april. Tar et par timer over til Vahti. Flott tur! Ta godt med vann med dere og bruk det også inne i capsen. Ganske varmt å gå der nå tenker jeg.

malou
2009-08-07, 20:34
Bare gled deg, Mette. Kalymnos er herlig.:)
Om du vil vandre, ta også en titt på mrwalker's hjemmeside, han har sikkert noen tips fra sin reise til øya.

Monica P
2009-08-12, 10:30
Mette, det kan nog bli lite for varmt sa har ars att ga de langre rutterna. Allt beror ju pa hur man tal varmen.

Mette
2009-08-12, 10:56
Tak for input alle samme. Det er ikke nu jeg skal gå, men midt i september. Håber, varmen er taget lidt af på den tid.