handdator

Visa fullständig version : vädret på Skiathos i augusti


Joanna karlsson
2009-08-05, 14:29
på söndag bär det äntligen iväg till Skiathos och som vi har längtat. Givetvis kollar man ju vädret hela tiden...man hoppas ju på varmt och fint väder MEN nu när vi kollar så är det inte varmare än 25-26 grader med andra ord är bara någon grad varmare än här (i växjö) Ska man lita på det eller är det varmare? Jag vill ju ha det VARMT ;)
Häls Joanna

Katta
2009-08-05, 14:58
Eftersom vi alltid åker till Alonissos så brukar jag kolla på Skopelos väderstation - en superbra sådan!!!
Och vädret skiljer väl sig inte sådär värst ifrån Skiathos...

Där är det just nu 28.8 grader.
Högsta temp för månaden (inte många dagar ännu, men ändå...;))är: 32.7 och lägsta: 24.4 grader.
Men dryga 30 kan man nog räkna med att det kommer att vara!

Jag tror INTE du behöver oroa dig för att det inte ska vara varmare där än här! :D

Trevlig resa!!!

/Katta

RobbanR63
2009-08-06, 10:55
Hej Joanna jag åker själv till Skiathos 31/8 och ska stanna 14 dagar och då jag varit där och åkt hem i oktober ett år så är jag själv inte oroad över att det inte ska vara bättre väder än här i Sverige och önskar dig en trevlig semester på en underbar ö och rekomenderar varmt min familjs favoritstrand Elias.

Mvh Robban

skrutt
2009-08-07, 12:46
;)Förra året åkte jag ner den 21 september och det regnade VARJE dag till o från...och det var faktiskt riktigt kallt.Det e första gången jag vart med om det och jag har vart på Skiathos många ggr både i sept. och maj.
Vi hade en underbar vecka trots det...många promenader och många ouzo att värma sej med...
Nu åker jag ner den 14 september och hoppas givetvis att vädret är bättre,men men Skiathos e underbart trots regn det vet jag ju nu...Hoppas ni får det bra oavsett väder.bye_bye