handdator

Visa fullständig version : Man blir glad!

Kalimera
2009-08-03, 11:21
Resesajten Borta Bra (http://www.bortabra.se/Allmant/4-reseguider-till-oluff-i-Grekland.html) har betygsatt fyra reseguider om öluffning i Grekland: Willma, Vagabond, Greek Island Hopping och Kalimera. Så här skriver de om Kalimera:

Öluffande svenskar får inte missa Kalimera.nu. Sajten drivs av Janne Eklund, en mycket erfaren öluffare, och har med tiden utvecklats till Sveriges största webbplats om Grekland.

Här finns information om alla öar, öluffarskola och ett mycket aktivt forum. Kalimera är förmodligen landets bästa nischade resesajt - och ett absolut måste när du planerar en resa bland Greklands öar.

Vill du mer detaljerad information om olika öar, finns pdf-guider att köpa. Om du ska öluffa för första gången är öluffarskolan ett måste.

Bäst gillar vi
Reslusten och kärleken till Grekland som genomsyrar Kalimera. Utan den hade det inte varit möjligt att skapa en sajt som den här.

Mindre bra
Vi kommer inte på något. Kalimera slår - faktiskt - alla guideböcker. Men svagheten med en webbplats är så klart att den kan vara svår att nå från en färja på Egeiska havet, så glöm inte att skriva ut i förväg.

Som sagt, man blir glad! _B-anana

nilam
2009-08-03, 11:25
Välförtjänt beröm :) Kalimera är bäst!

Malin

Athanasia
2009-08-03, 11:34
Härligt!!!_B-anana_B-anana(men att Kalimera är bäst visste vi ju redan)

kari
2009-08-03, 11:40
klapp_klapklapp_klapklapp_klap - v e l f o r t j e n t , Janne klapp_klapklapp_klapklapp_klap

- og alle positive bidragsytere som finnes her på Kalimera :D

Malina
2009-08-03, 11:48
Underbart! Grattis!!!

Vilma
2009-08-03, 11:48
Instämmer till 100% klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Så många guldkorn vi hittat på våra resor, tack vare Kalimera! Inte minst de utmärkta E-guiderna.klapp_klap

Lissi
2009-08-03, 12:07
Instämmer till 100% klapp_klapklapp_klapklapp_klap
Så många guldkorn vi hittat på våra resor, tack vare Kalimera! Inte minst de utmärkta E-guiderna.klapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klap Grattis Janne!!

Men det bästa av allt tycker jag är alla fantastiska vänner vi fått här genom Kalimera....Både genom Kalimeraträffar, hemma i Sverige och på öar i Grekland, men även de som sen blivit riktigt goa hjärtevänner även privat, ingen nämnd och ingen glömd!!:D
Jag blir alltid så GLAD av Kalimera!

Lissi

Monica P
2009-08-03, 13:12
:):):):D:D:D_B-anana_B-anana_B-ananaklapp_klapklapp_klapklapp_klapbye_byebye_byebye_bye

Katta
2009-08-03, 13:17
klapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klap

Netwolf
2009-08-03, 13:26
Resesajten Borta Bra (http://www.bortabra.se/Allmant/4-reseguider-till-oluff-i-Grekland.html) har betygsatt fyra reseguider om öluffning i Grekland: Willma, Vagabond, Greek Island Hopping och Kalimera. Så här skriver de om Kalimera:

Grattis Janne! Mycket välförtjänt!!! Dock pekar din Borta Bra länk på ett ställe på din hårddisk. Antingen länkar du om, eller gör din hårddisk tillgänglig på Kalimera :D

/Netwolf

Kalimera
2009-08-03, 13:34
Antingen länkar du om, eller gör din hårddisk tillgänglig på KalimeraJag valde det förstnämnda. flabb_flab

Riitta
2009-08-03, 14:05
Kan säga att utan Kalimera hade jag inte upplevt hälften av det som jag har gjort i Grekland:rolleyes: Tex att komma till Aten och lyssna på musik, skulle jag säkert inte ha gjort ännuAng_elx Tack vare Mariannes goda råd och tips och Karins mod och följa med mig blev det verklighet:)

Och alla goda vänner man har träffat härklapp_klap Alla trevliga kalimeraträffar här hemma och på några öar... listan kan bli hur lång som helst:)

Helt rätt Janne att du får beröm från andra också, inte bara av oss gamla trognaklapp_klap
Hoppas du har ork och tålamod med oss länge tillklapp_klap:)

Riittabye_bye

karinafp
2009-08-03, 14:12
Håller med alla tidigare skribenter. Utan Kalimera hade jag aldrig kommit till Aten på det sättet som Riitta och jag har gjort. ;) Jag hade aldrig ens kommit på tanken att man faktiskt kan åka ner och gå på konserter!

Utan Mikkes dagliga rapporter från Karpathos hade jag nog inte kommit dit heller. Den ön fanns inte ens med på kartan över framtida Greklandsresor. Men så åkte vi dit i stället, och blev fast där. Så litet man vet! Ang_elx

Tack Janne, för Kalimera! klapp_klapklapp_klapklapp_klap

Karin
som alltid längtar ner

Anna Pernilla
2009-08-03, 17:46
Grattis Janne till den utmärkelsen och till alla ni andra som gör Kalimera så bra! _B-anana

Utan Mikkes dagliga rapporter från Karpathos hade jag nog inte kommit dit heller.

Inte jag heller! Trodde den skulle vara helt annorlunda men så som han "maser" om den ön, kunde man ju inte annat än bara kolla läget:). 2 ggr tom;).

Chras
2009-08-03, 19:23
Grattis Janne.
Visserligen var det ingen nyhet. Detta har vi visst i många år att Kalimera är bäst.
Chras

malou
2009-08-03, 19:39
Bäst gillar vi
Reslusten och kärleken till Grekland som genomsyrar Kalimera. Utan den hade det inte varit möjligt att skapa en sajt som den här.

Mindre bra
Vi kommer inte på något. Kalimera slår - faktiskt - alla guideböcker. Men svagheten med en webbplats är så klart att den kan vara svår att nå från en färja på Egeiska havet, så glöm inte att skriva ut i förväg.

klapp_klapGrattis til deg og dine medarbeidere! Ingen site kan nemlig sammenlignes med Kalimera. Kvalitet tvers igjennom. Men 'hvil deg nu ikke borger' - selv om det ville være fortjent! Vi vil at Kalimera skal bestå klapp_klap

Katitzi
2009-08-03, 19:54
Kan bara hålla med! Kalimera är bäst!!!klapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klapklapp_klap

anoula
2009-08-03, 20:23
Det får du fira med champagne ikväll, Janne!

Kalimera
2009-08-03, 20:30
Det får du fira med champagne ikväll, Janne!Har precis öppnat en öl. Spaten - tysk. :)

Hasse
2009-08-03, 21:08
Har precis öppnat en öl. Spaten - tysk. :)

Den är ju inte dum alls, du ! Det kommer för övrigt mer Spaten om en dryg månad i och med oktoberfestölen, en från dem och nästan 10 andra sorter.

Men nu är frågan, denna toppranking som Kalimera nu får, då gäller det att behålla platsen, kvaliteten och budskapet till omvärlden. Det blir väl inte svårt ?

Vi läsare har ju en stor bidragande orsak men grunden har Du och några till skapat genom åren.

Står du (och vi) på topp länge ?

Hasse :cool:

Ankan
2009-08-03, 21:16
Kalimera äger!
Skål,Janne!
Anki

Annlotta
2009-08-03, 21:23
Grattis Janne!
För mig har Kalimera blivit lite av en drog. En sida jag kollar av varje dag, som gett mig många svar och idéer till nya grekiska platser att besöka.
Tack till er alla!
Ann-Charlotte

Rossa
2009-08-04, 01:53
Grattis , kan bara hålla med. Kalimera är en guldgruva för alla Greklandsfrälsta.:):):):):):):)

kirtor
2009-08-04, 09:08
Gratulerer!!!!! Det eneste problemet er at man blir helt avhengig. MÅ innom Kalimera hver dag! Helst mange ganger. På ferie er det ofte innom internet-kafeer for å kikke på Kalimera.

Susie
2009-08-04, 13:23
Også et stort grattis fra den anden side af sundet klapp_klapJeg kan bare istemme flabb_flab.

Ingegerd_Lasse
2009-08-04, 17:20
Grattis. Precis som så många andra har vi fått massor av kunskaper och tips som har berikat våra resor, och gör att vi ständigt planerar någon ny tripp.
Tack och fortsätt så! Nu undrar vi bara vad som kommer att hända med www.Amorgos.se????
Ingegerd_Lasse, som snart får sätta fötterna på Amorgos! Som vi har längtat!!

YsterSyster
2009-08-04, 22:17
Totalt välförtjänt!!!!

Finns ingen bättre site än Kalimera för att hålla sig uppdaterad. Både från Janne och Camilla och från alla Kalimenor eller vad vi ska kallas oss för.

Har varit mindre aktiv som inläggare sista året därför att vi inte haft möjlighet till att resa. Har bara kunnat suktat utan att kunna bidra med så mycket. Men till hösten bär det av _B-anana

Kalimera
2009-08-05, 10:03
Står du (och vi) på topp länge ?Det hoppas jag. Någon gång i vinter, eller till våren, kommer en ny version av Kalimera. Det är dags att göra något åt designen som varit densamma länge nog nu. Då blir det även en del andra nyheter som jag tror kommer att förbättra Kalimera ytterliggare. Ska träffa en webbdesigner nästa vecka. Nu pratar jag om Kalimera, inte forumet.

Och visst har du rätt i att det inte bara är min förtjänst, det är mångas förtjänst. Tack alla! klapp_klap

Kalimera
2009-08-05, 10:09
Nu undrar vi bara vad som kommer att hända med amorgos.se/ amorgos.se (http://www.amorgos.se/) kommer med största sannolikhet få ett annat utseende, och få ett digert innehåll, nästa år. Som jag skrev i en annat svar ska jag träffa en webbdesigner nästa vecka, hennes jobb kommer även bli att göra om mina andra sajter.

Catlady
2009-08-06, 11:59
Stort GRATTIS, Janne! Och så välförtjänt!
Läser dagligen vad som "kommit upp" i forumet, är alltid intressant.
Tipsar också alltid folk om denna sida och de blir lika imponerade varje gång.
"Keep up the good work"!!!klapp_klap
bye_bye

Hasse
2009-08-06, 12:16
amorgos.se (http://www.amorgos.se/) kommer med största sannolikhet få ett annat utseende, och få ett digert innehåll, nästa år. Som jag skrev i en annat svar ska jag träffa en webbdesigner nästa vecka, hennes jobb kommer även bli att göra om mina andra sajter.

Spännande, även om succé uppnås (många gånger har det visat sig) så kommer förr eller senare en förnyelse att behövas. Utmaning, innovation, ta in en "konsult" som du skriver här.

Är nyfiken på resultat flabb_flab

Hasse :cool:

Hestia
2009-08-06, 12:23
Stort GRATTIS även från mig - MYCKET välförtjänt beröm!!klapp_klapklapp_klap

stenake
2009-08-06, 14:00
Grattis Janne, ett synnerligen välförtjänt erkännade av ditt arbete.
Sten-Åke

ricky
2009-08-06, 18:51
amorgos.se (http://www.amorgos.se/) kommer med största sannolikhet få ett annat utseende, och få ett digert innehåll, nästa år. Som jag skrev i en annat svar ska jag träffa en webbdesigner nästa vecka, hennes jobb kommer även bli att göra om mina andra sajter.

Låt henne inte skena iväg för mycket bara...
Vi vill känna igen oss;)

zakka
2009-08-06, 20:49
Grattis Janne!
Du/ni är väl värd varenda gnutta beröm för denna fantastiska guldgruva. Måste hålla med en av föregående talare... Jag måste också in på sidan och titta/läsa minst en gång om dagen... Särskilt under vinterhalvåret är det helt nödvändigt för att överleva överhuvudtaget flabb_flab Nu väntar jag bara på boken om alla de grekiska salladerna också... :)

Ha det gott!

MVH zakka

Gilla & Bert
2009-08-08, 09:47
Jag vill också vara med om att gratulera till utmärkelsen. klapp_klap Vill man veta något om de grekiska öarna ska man ju läsa här. klapp_klap Hjärtligt lycka till även i fortsättningen. _B-anana_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana

Gilla

Chris
2009-08-12, 10:54
En dos av Kalimera varje dag är bara ett måste.
Jag har inte varit så flitig på forumet på ett tag
men jag är inne lite då och då utan att registrera
mig, och kollat runt.
Suget till Grekland finns alltid, och en stund på
Kalimera stillar lite grand för stunden.

Jag vill tacka med en Bamsekram för att ni finns!

Chris
klapp_klapbye_byeklapp_klapbye_byeklapp_klap

Birgitta63
2009-08-13, 08:33
Kalimera !
Kalimera är som en färsk morgontidning :) . Vaknar och stiger upp till fina och roliga sidor om vårt kära Grekland.
Här får alla sina goda nyhets bitar och blir mättade av fina tips.

Tack till all personal på Kalimera så har vi ej missat någon. klapp_klap
Birgitta 63

BrittM
2009-08-18, 11:42
Håller med alla andra, Kalimera är ett måste varje dag! Tack för alla fina tips.

Britt, Åland
(På Kreta om knappt 5 veckor:))

Masse
2009-09-04, 23:33
Bäst gillar vi

Mindre bra

Grattis Janne! klapp_klap

Mycket välförtjänt. Jag instämmer helt i ovanstående. Kan inte heller komma på något mindre bra. Skulle möjligen vara att övriga familjen undrar varför jag häckar framför datorn varenda dag. Kalimera är ju dessvärre beroendeframkallande. Men skönt! Varje dag som man inte kan vara fysiskt i Grekland så kan man ju vara där genom Kalimera. Inte dumt det heller.

:) Masse

Getty
2009-09-05, 09:25
Grattis grattis!

Kan bara hålla med alla andra, Kalimera är bäst och precis som någon skrev beroendeframkallande. _B-anana_B-anana_B-anana

//Ingela

sjöborren
2009-09-05, 11:12
Instämmer med föregående talare! klapp_klap

Lilla sjöborren. :D

Nektaria
2009-09-05, 22:53
Eviva!

_B-ananaklapp_klap_B-ananaklapp_klap

BSR
2009-09-07, 05:56
Ett STORT GRATTIS Janne!klapp_klapklapp_klapklapp_klap