handdator

Visa fullständig version : Nu har jag bokat....


nina_77
2009-08-03, 10:49
Det blev till slut en resa till Argassi den 14 augusti. Fick betala 10600 för 2 vuxna + ett barn. Vi ska bo i Argassi på hotell Krinas. Sist bodde jag i Laganas, men då var jag en partajande 20-åring. Men jag minns de vackra stränderna som vi åkte till runt ön. Dessutom festade vi bort alla möjligheter till utflykter på den tiden så nu ska jag ta igen det jag missade då. Känns skönt att h bokat då jag letat och letat hela sommaren. Började bli rädd att vi skulle få stanna hemma.... men nu är det gjort. Resan ska betalas idag... Nu så slipper jag spendera hela kvällarna framför datorn och leta resor, min sambo höll på att bli galen på mig och barnen tyckte jag var urtråkig... flabb_flab

kalasklar
2009-08-15, 10:47
Haha, jag känner igen mig såå mycket! Jag har suttit hela juni, juli och nu augusti i jakt på en resa...inte bokat nåt ännu men det ser ljusare (billigare) ut nu ändå...

Hoppas resan vart lyckad!!! _B-anana

Mafric
2010-05-14, 20:14
Yia sou!
Jag såg ditt inlägg om er resa till Argassi och hotell Krinas. Jag och min man sitter just nu och har just det som ett troligt val inför vår resa ca 20 juli och undrar hur Argassi egentligen är? Det finns mycket motstridiga uppgifter - ibland står det att det är ett intensivt nöjesliv och ibland en lugnare ort (i förhållande till vad undrar vi förstås), så vi undrar vad du/ni tyckte om det?
Vi är också ute efter sköna finsandstränder. Finns det i Argassi eller måste man åka buss till någon?
Vi är egentligen inte ute efter något superturistigt, utan snarare en lite mer genuin känsla (fast vi vet att alla charterresor i stort sett är turistiga).
Vi skulle vara jätteglada om du kunde beskriva lite hur du och din familj upplevde Argassi.

Vänliga hälsningar
Mafricbye_bye

Rob Roc
2010-05-16, 11:22
Yia sou!
Jag såg ditt inlägg om er resa till Argassi och hotell Krinas. Jag och min man sitter just nu och har just det som ett troligt val inför vår resa ca 20 juli och undrar hur Argassi egentligen är? Det finns mycket motstridiga uppgifter - ibland står det att det är ett intensivt nöjesliv och ibland en lugnare ort (i förhållande till vad undrar vi förstås), så vi undrar vad du/ni tyckte om det?
Vi är också ute efter sköna finsandstränder. Finns det i Argassi eller måste man åka buss till någon?
Vi är egentligen inte ute efter något superturistigt, utan snarare en lite mer genuin känsla (fast vi vet att alla charterresor i stort sett är turistiga).
Vi skulle vara jätteglada om du kunde beskriva lite hur du och din familj upplevde Argassi.

Vänliga hälsningar
Mafricbye_bye
Jag har bott i Argassi tre år på raken och kommer förmodligen åka dit i år igen...

Om vi börjar med stranden. Ni kommer bli missnöjda med stranden i Argassi, så är det bara. Så om ni inte kan tänka er att åka badbuss / hyra bil eller moped så tror jag inte Argassi är ett bra val för er.

Zakynthos är en ö som lockar väldigt mycket britter. Och öar dit många britter åker tenderar att bli aningen brittiska, dvs med pubar, klubbar och kulturen så följer med det.

I Argassi har britterna hunnit bli lite äldre och de flesta har varit där 10+ gånger. Detta medför en väldigt familjär stämning till byn och gör den ganske genuin. Men inte grekiskt genuin. Så återigen, vill ni bo grekiskt är nog inte Argassi ett bra val för er.

Jag har bara varit i Argassi i september och då har det varit lungt där. Självklart är det förmodligen mer drag mitt under högsäsong som det är när ni åker. Men det beror på vad man jämför med... :D

MaggieH
2010-05-19, 18:42
Vi åker till Argassi för andra gången 8 juni. Senast vi var där var 2008. Vi tycker att det passar oss utmärkt, ganska lugnt och många bra matställen att äta middag på. Visst stranden är ingen höjdare men med badskor går det att ta sig över stenarna i början, sen var det sand.
Finns mycket kvar att se och besöka, som vi inte hann med första gången. Vi hyrde bil på plats i fyra dagar och hann med det viktigaste. Så utan bil eller moped är det säkert svårt.
Det mesta är ändå på "lagomt" avstånd dvs halvdagsetapper.
Vi har startat nerräkningen och hoppas att "Green Frog" fortfarande finns kvar. Det var ett superbra restaurang. Visst, mer brittiskt kanske men det grekiska fanns på andra ställen.

Rob Roc
2010-05-26, 20:47
Vi åker till Argassi för andra gången 8 juni. Senast vi var där var 2008. Vi tycker att det passar oss utmärkt, ganska lugnt och många bra matställen att äta middag på. Visst stranden är ingen höjdare men med badskor går det att ta sig över stenarna i början, sen var det sand.
Finns mycket kvar att se och besöka, som vi inte hann med första gången. Vi hyrde bil på plats i fyra dagar och hann med det viktigaste. Så utan bil eller moped är det säkert svårt.
Det mesta är ändå på "lagomt" avstånd dvs halvdagsetapper.
Vi har startat nerräkningen och hoppas att "Green Frog" fortfarande finns kvar. Det var ett superbra restaurang. Visst, mer brittiskt kanske men det grekiska fanns på andra ställen.
Green Frog fanns kvar i sept -09 iaf