handdator

Visa fullständig version : Mastichari


RUJO
2009-08-01, 16:27
Någon med lite synpunkter om M. Vi kommer till Kos från Kalymnos den
13e sept och tänkte bo några nätter i M. Lite kortare väg till flyget och
stranden lär ju vara bra. Något som kan ge tips om bra studios att hyra
eller prisvärda hotell i september.
Går det båtar från Kalymnos till M.???

Monica P
2009-08-01, 16:33
Bäste RUJO, som jag svarat i e-mail så går det väldigt många båtar mellan Kalymnos och Kos, de flesta den korta vägen till Mastichari. Därifrån är det nära till flygplatsen. Man kan givetvis också åka till staden Kos med andra båtar, och passa på att se denna trevliga stad också, som kontrasterar med Kalymnos på alla sätt. Exempel: platt, cykelvänligt, trafikljus.
(Vi på Kalymnos tycker ibland att vi borde bygga bro till Leros för att slippa Kos...)

RUJO
2009-08-01, 21:13
Ha,ha härligt att "se" en bro till Leros. Men vad skall Ni där att göra när Ni har en så fin ö själva. Inte är väl Leros något att stå efter. Jag visste inte Monica, om det var någon annan inne på Kalimera, som hade synpunkter.
Vi kör mailen, du och jag.
Rune

Hjalta99
2009-08-01, 21:37
(Vi på Kalymnos tycker ibland att vi borde bygga bro till Leros för att slippa Kos...)


DET skulle vara en syn!!! Men jag förstår precis vad du menar... flabb_flab

/Eva

Monica P
2009-08-02, 07:10
Måste väl utveckla det här lite.
Leros har en bra flygplats som skulle kunna serva Kalymnos med internationellt flyg, såsom Kos gör nu. Det finns en känsla bland många på Kalymnos att Kos tagit fördelar i många frågor.Man har samma "länsstyrelse", motsvarande och haft lite lillebrorskänsla sen gammalt tillbaks.
Sen, att bygga en bro, det är väl mest ett politiskt hugskott. Själva bron vore ingen konst, avståndet är kort, men att få till en bra väg dit!!!
Det dröjer nog lika länge som det tog att få till en flygplats.

skrikis
2009-11-09, 19:31
.
Går det båtar från Kalymnos till M.???

Stranden är jättefin där och lång, och det går båtar från kalymnosflabb_flab

Monica P
2009-11-10, 08:09
Vad hände, RUJO? Hittade ni något bra ställe? Hann ni se Kos också? Vad fick ni slutligen för intryck av Kalymnos?