handdator

Visa fullständig version : Boende Agios Nikitas


NinaL
2009-07-28, 12:39
Hej! Undrar lite över boende i Agios Nikitas. Har fått pris från Hotell Nefeli 22-29/8, 80 euro/natt. Låter lite dyrt (?) Någon som har tips på prisvärt boende. Är det dyrt att bo i Agios Nikitas? Tror att det är där vi vill bo, men tar tacksamt emot andra tips. Vi kommer antagligen ha bil eller moped hela veckan. Någon som vet om det är lätt att hitta boende på plats? Tacksam för tips! :) /Nina

liselotti
2009-07-28, 17:02
Vi betalade €40 i sista veckan i juni 2007 på Hotel Kalypso.
Fick ett pris från Nefeli på €50 för samma vecka så lite billigare kan du kanske hitta om det finnns något ledigt.

Augusti ÄR en dyr månad.

agdefantast
2009-08-23, 21:27
Hej,
brukar ni ringa direkt till hotellet ni ska bo?
Jag har sökt efter sidor där man kan boka boende i Agios Nikitas,
men lyckas inte så bra. Är ganska ny på det här...

liselotti
2009-08-23, 23:04
Jag brukar e-maila direkt till hotellet.
Ibland får man svar direkt, ibland efter några dagar.

agdefantast
2009-08-26, 17:55
Hej, har någon bott/känner till Studio Afroditi?

http://www.holidayhomes.org/greece/ag-nikitas/afroditi_studios-6654.html

Fick ett erbjudande direkt från dem ,som ligger 15€/dag, lägre än Kalypso's erbjudande, de sista 2 veckorna i september.


Läget är ju bättre, så det borde vara tvärtom.

NinaL
2009-08-30, 16:33
Hej! Har precis kommit hem från en vecka i Agios Nikitas. Hade bokat Studio Afroditi, vilket vi på plats ångrade. Inget hotell jag rekommenderar. Byn är väldigt liten och bilfri, men detta hotell ligger högst upp i byn där alla kör förbi/parkerar/tutar mm. Väldigt enkelt hotell,vilket jag inte har något emot, men läget var uselt. Vi hade betalt för två nätter i förväg (50 euro/natt), och efter det bytte vi till Olive Tree. Jättetrevligt hotell, lugnt och fint. Betalade 60 euro/natt, hade fått svar på prisförfrågan på mail innan 80 euro, så det lönar sig att boka på plats! Har haft en jättebra vecka på Lefkas, vilka stränder!:) Egremni som etta (overkligt turkost), och Mylos som tvåa. Porto Katsiki fin, men för mkt folk. Bilade en del på västkusten med flera mysiga stopp för luncher och bad. Trevlig semester!

agdefantast
2009-08-30, 16:40
Tack för svaret. Då får det bli Kalypso istället.
Eftersom jag frågade om pris för 2 veckor, fick jag det för 40€/dag.

anna73
2009-08-30, 20:33
Hej NinaL,

Åker till Lefkas på Lördag!!
Undrar bara vart stranden Mylos ligger, och är den barnvänlig med tex taverna??

Anna

NinaL
2009-08-31, 10:24
Mylos ligger intill Agios Nikitas. Går badbåt från byn, eller en promenad över berget. Finns ingen taverna tyvärr, men vi tog med frukt m.m och gick till byn och tog en sen lunch. Jättemysig strand, lugnt o skönt. Blir ganska djupt direkt, men såg en hel del barn i olika åldrar. Jag hade inte tvekat att ta med mina barn, när de var små. :) Trevlig resa!! /Nina