handdator

Visa fullständig version : Vår första ö-luff, lite frågor! :)


Joline
2009-07-26, 22:08
Jag och en kompis ska åka till Kykladerna den 4 augusti, vi flyger till Santorini, bor där 4 nätter och ska sedan vidare till Ios för 5 nätter. Efter Ios hade vi först tänkt åka till Mykonos, men upptäckte att det var väldigt dyrt där så nu ska vi åka till antingen Amorgos eller Paros och stanna där i tre eller fyra nätter.

Vet någon hur färjeförbindelserna är mellan Santorini och Ios respektive mellan Ios och Amorgos och Paros? Slutligen undrar vi också om någon vet om man kan åka färja från Amorgos/Paros till Athen. Vi stannar i Athen två nätter och flyger hem från Athen den 18 augusti. :)

Slutligen, låter det som en okej rutt?

Väldigt tacksam för svar!! :eek:

Hellen
2009-07-26, 22:24
Det låter som en helt ok rutt och färjeavgångar hittar du på gtp.gr
// Helén

Göte
2009-07-28, 22:23
Jag och en kompis ska åka till Kykladerna den 4 augusti, vi flyger till Santorini, bor där 4 nätter och ska sedan vidare till Ios för 5 nätter. Efter Ios hade vi först tänkt åka till Mykonos, men upptäckte att det var väldigt dyrt där så nu ska vi åka till antingen Amorgos eller Paros och stanna där i tre eller fyra nätter.

Vet någon hur färjeförbindelserna är mellan Santorini och Ios respektive mellan Ios och Amorgos och Paros? Slutligen undrar vi också om någon vet om man kan åka färja från Amorgos/Paros till Athen. Vi stannar i Athen två nätter och flyger hem från Athen den 18 augusti. :)

Slutligen, låter det som en okej rutt?

Väldigt tacksam för svar!! :eek:

Från Paros kan ma ta flyget in till Aten så slipper man en övernattning i Aten
Kolla den här länken http://www.olympicairlines.com/
Vi har ofta praktiserat detta och det funkar jättebra. Aten är enl. vår åsikt en stad man besöker en gång och sedan räcker det.

MVH
Göte

Masse
2009-08-15, 22:17
Från Paros kan ma ta flyget in till Aten så slipper man en övernattning i Aten
Kolla den här länken http://www.olympicairlines.com/
Vi har ofta praktiserat detta och det funkar jättebra. Aten är enl. vår åsikt en stad man besöker en gång och sedan räcker det.

MVH
Göte

Hej Göte,

Jag är en som gillar Paros men har begränsade kunskaper vad gäller kommunikationerna därifrån. Det låter ju som en bra lösning du tipsar om.

Men eftersom du avslutar som du gör så kan jag bara inte låta det stå oemotsagt. Respekterar din åsikt om Athén, vilken du enligt vad jag erfarit delar med många greker, men vi är en del som tycker motsatsen också.

För mig är Athén en mycket speciell stad som jag besökt ett antal gånger och hoppas att få se många gånger till.

Så huruvida det är en fördel eller ej att få "slippa" en natt i Athén kan det ju råda delade meningar om.

Ha det gott!
:) / Masse