handdator

Visa fullständig version : Agios Nikolaus


MormorC
2005-03-05, 00:02
Vi, min man och jag, har tänkt åka till Agios Nikolaus i september. Men vi vet inte om det är riktigt rätt plats för oss. Vi har en resa inbokad men det går ju att ändra. Finns det någon som varit där? Lite tips kanske vi kan få. Förra året var vi i Georgipolus, där trivdes vi fint men det är roligt att testa lite nytt.

Arne
2005-03-06, 08:25
Ag Nikolaus kan vara en alldeles utmärkt bas för att utforska östra Kreta.
Själva staden kan måhända vara en smula väl turistanpassad, men omgivningarna är foridabelt vackra!!! Kuperat och med bergspass och dalgångar parade med fina badvikar och mysiga små byar.

Vi kunna å det varmaste rekommendera Ag Nikolaus som boendeort.
Har en länk till en hemsida där ett antal blomsterälskare har tillverkat ett litet bildspel med vackra bilder på såväl Ag Nikolaus som mängder av kretensiska blommor och växter med blomstrens latinska namn.
länk http://www.xs4all.nl/~hrongen/crete/450/cr254.html?slides&interval=5


Arne

Brige
2005-03-06, 21:33
Tack Arne! Underbara bilder helt enkelt. Jag har, givetrvis, sparat länken i min mapp om Kreta.
-Kreta, ett eget land................./Birgitta

Thalassa
2005-03-07, 15:51
Fantastiske bilder! :) Fikk lyst til å reise tilbake til Kreta. Det er (altfor) mange år siden jeg var der sist. Jeg har bl.a. besøkt Dikti-grotten og Lassithi-platået og kjente meg igjen da jeg så disse fine bildene. Takk for lenken, Arne.

Thalassa

MormorC
2005-03-07, 18:40
Tack för fina bilder och goda råd!!