handdator

Visa fullständig version : Fantastiska grekland! tack alla Kalimeror


Alexandra
2005-09-23, 14:12
När jag för första gången var på Naxos tyckte jag om ön, men hade ingen som helst längtan tillbaka till Grekland. I våras fick jag en spontan idé, att ö-luffa kanske vore något. Tittade för skojs skull efter flygbiljetter och fann billiga sådana. Några dagar senare had jag bokat flyg ner och hem, utan att se efter om ekonomin klarade det. Jag var så inne på att detta skulle bli av, och med mycket slit och snålande så blev det det.
Nu förstår jag att man kan tycka att Grekland är underbart, att vissa återvänder år efter år, att så många människor verkar näst intill frälsta och nu står jag här själv. Nyss hemkommen, tillbaka i vardagslivet, och med en längtan så stark att få åka tillbaka igen...:D

Vissa öar var bättre än andra, men jag försökte att hitta charmen på de olika öarna vi besökte och jag har verkligen tagit Greklands övärld till mitt hjärta.

Tack alla Kalimeror som övertygade mig om att ö-luffa i Grekland. Utan era resebrev och eran entusiasm hade jag nog in kommit på tankenklapp_klap

Ville bara säga det...
/Alexandra