handdator

Visa fullständig version : Fler hemkomna resenärer?


MrsPS
2009-07-17, 09:00
Tycker det är lite aktivitet på Lefkas-forumet :( Ser fram emot min resa i augusti och vill gärna höra flera hemkomnas berättelser och se bilder... Gärna tips på tavernor och platser man måste se innan man lämnar ön!

Önskar alla en riktigt trevlig sommar!

Göte-borg
2009-07-24, 18:01
Samma här vi ska dit den 3:e och vill gärna veta vad som ej bör missas.

frank
2009-07-24, 19:05
Vilken tur ni har!för då får ni inte missa greklands bästa artist Mixalis som gör ett gig i Kastro Lefkas stad 070809,åker ner den 17aug och missar det tyvärrsnyft_dropSamma här vi ska dit den 3:e och vill gärna veta vad som ej bör missas.

uggelbo
2009-07-25, 16:36
Hej!
Om ni är i Nidri får ni inte missa att ta färjan till Meganissi. Det tar ca 30 minuter bara.
Det är jättefint där och om ni går vägen upp till byn så är det en fantastisk utsikt. Själva byn är också fin med små välskötta hus och vindlande små gränder.

Vi gillar att åka lokalbuss. Ta gärna bussen till Vassiliki och strosa runt. Har ni tur får ni se en massa vindsurfare också.

En fin utflykt är det också att åka med en på en dagstur med en båt som heter Christina (om den finns kvar). Den gjorde en tur till lite mindre "bortglömda" öar och det ingick buffé (grekisk mat) med vin. Man fick bada också och låna cyklop m.m.

På huvudgatan i Nidri finns ett fast food som jag tror heter just "Nidri fast food". Där arbetar Yannis och hans fru. Dom har världens godaste pita Gyros. Det måste ni smaka.

Ha det så bra på Lefkas. Ett ställe som vi alltid återvänder till. Tror faktiskt vi varit där sju gånger nu.

anna73
2009-07-26, 18:35
Hej Uggelbo!

Undrar om du åkt badbåt från Nidri till Porto Katsiki. Är lite nyfiken på hur lång tid det tar då jag har tre barn med mig. Och är det en guppig resa eller går den inomskärs??

Ha det bra, Anna flabb_flab

uggelbo
2009-07-26, 19:12
Hej Anna!
Ja vi åkte för flera år sedan med en utflyktsbåt där en av platserna var Porto Katsiki. Det var inte guppigt då men det beror säkert på vädret. Den utflykten var nästan hela dagen så jag kan inte svara på hur lång tid det tar att bara åka till Porto Katsiki tyvärr. Det var jättefint där med vit sand och när vi var där ganska höga vågor. Härligt men kanske inte så barnvänligt. Vad tycker ni andra som varit där? Har för mig att det blev djupt ganska fort också. bye_bye