handdator

Visa fullständig version : Skiathos -tips någon??


Lajsa
2009-07-16, 23:53
ja o min tjejkompis har ÄNTLIGEN bokat en resa på 2v till skiathos!!:D såå himla glad ja är!

har varit på ön förrut, men då med familjen. skulle vilja ha lite tips om va vi bör tänka på när vi åker o kanske inte ska leva nåt lyx-liv direkt;)

nån som vet några billiga bra tavernor, allmäna tips om hur vi drar ner matkostnaderna bäst?? alla förslag är <3 -ligt välkomna:)

hade gott så länge!

Klick
2009-07-17, 14:11
Grattis till bokningen....klapp_klap I megali ammos finns en taverna som ligger längs stranden som heter Lenio som jag upplever är hyfsat billig. Ett annat sätt att hålla priserna nere är ju givetvis att laga maten själv... En och annan gyros är ju också billigt.

24-seven
2009-07-17, 22:31
Gyrosen nere i hamnen kostar 2 Euro, kör den hela veckan, så kommer ni billigt undan :)

Lajsa
2009-07-18, 13:13
tack för tipsen! blir antagligen mkt laga-själv-mat:p måste ju prova lenio oxå såklart:D låter ju superbra

skrutt
2009-07-18, 15:13
flabb_flab När åker ni? Själv åker jag den 14/9 för säkert tionde gången...jag älskar Skiathos.Jag håller med om att Tavernan på Hotel Lenio är superbra med Costas och hans mamma i spetsen.En annan av mina favoriter är Mesogia,den ligger i en av gränderna uppe vid kyrkan ovan för "kuddarna",den står små skyltar på husväggarna...fråga annars...för där är det jätte gott.Kolla in det stora fotografiet på väggen inne,ett Skiathos i snöskrud på 60-talet tror jag.
Sen som sagt Gyros är inte att förakta...gott o billigt med en Mythos till.
En annan favorit är Amfelika oxå inne i en gränd vid gamla hamnen.ja det finns ju sååå mycket gott att äta.Ni hittar säkert eran favorit Taverna..
Ha det så bra där nere _B-anana_B-anana_B-anana_B-anana

Anna Pernilla
2009-07-18, 15:34
Tycker det är så bra med Skiathos, då man kan ta sig smidigt runt med buss (även om jag är storfan av att hyra scooter, så kan det bli rätt så dyrt).
Souvlaki i pita är något av det bästa jag vet, så det kan jag äta, nästan, varje dag. Crepes är också billigare och lika god snabbmat.
Drinkarna är dyra i trappan men har som regel "happy hour".
Längtar tillbaka!

Klick
2009-07-18, 17:29
Drinkarna är dyra i trappan men har som regel "happy hour".
Längtar tillbaka!

Tänker du på Slipp in? Håller med om att det är dyra... Vågade inte riktigt sitta ner eftersom jag var rädd för att inte komma upp från kuddarna igen:D:D Tänk er vilken syn det hade varit...flabb_flab

Klick - bara 1 dag och 14 timmar!!!!_B-anana_B-anana

Lajsa
2009-07-18, 21:47
tack så jättemkt för alla tips o idéer!:D vi ska definitivt prova alla förslag vi fått.

till skrutt: vi åker den 7/9 o stannar i 2 veckor, har aldrig åkt till grekland den tiden på året, brukar åka på våren, hur är det i september med turister osv? vi är ju inte ute efter nån party-ö, då hade vi ju åkt till kos i juli/augusti;) men vore ju ändå trevligt om man kunde träffa lite andra semestrande ungdomar.

börjar nämligen bli lite orolig att publiken mest är åt det "mognare" hålletflabb_flab

Lajsa
2009-07-19, 10:40
ja menar man vill ju inte att det ska va folktomt;)

24-seven
2009-07-19, 12:12
Klick - bara 1 dag och 14 timmar!!!!_B-anana_B-anana

Åker vi samma plan då kanske... Från Landvetter?

24-seven
2009-07-19, 12:15
ja menar man vill ju inte att det ska va folktomt;)

Ingen fara, det är inte folktomt, jag föredrar att åka till Skiathos i början av Juni eller September, då det är lite lugnare (och inte 45 grader varmt). Är lite orolig att det skall vara för mycket folk nu när vi åker ner imorgon...

skrutt
2009-07-19, 13:34
Ang_elxNu e ju vi som åker i "den mognare" åldern +50,men vi känner oss som 25 ha ha ha!! Då är vi ju där samtidigt...vart ska ni bo? Vi ska bo på Mario den här gången.Jag tycker det e "lagom" med turister och ni hittar säkert några adra ungdomar ni kan festa lite med. Annars vor det kul att ses nere i hamnen "över ouzo" nån kväll...vi kan väl se!!!Ang_elxtack så jättemkt för alla tips o idéer!:D vi ska definitivt prova alla förslag vi fått.

till skrutt: vi åker den 7/9 o stannar i 2 veckor, har aldrig åkt till grekland den tiden på året, brukar åka på våren, hur är det i september med turister osv? vi är ju inte ute efter nån party-ö, då hade vi ju åkt till kos i juli/augusti;) men vore ju ändå trevligt om man kunde träffa lite andra semestrande ungdomar.

börjar nämligen bli lite orolig att publiken mest är åt det "mognare" hålletflabb_flab

24-seven
2009-07-19, 14:12
Genomsnittsåldern på de flesta stränderna (med undantag för Banana, Eleni och Ambelakia) är "något högre" men det finns goda partymöjligheter på kvällstid om man så vill. När vi var nere och gifte oss på Skiathos i Juni, var det sällan mina polare kom hem till hotellet tidigare än 08:00... De lyckades ändå följa med till stranden vid 10-tiden:)

sjöborren
2009-07-19, 14:20
Även en mogen sjöborre ;) landar på Skiathos den 7 september. Den här gången ska vi bo två veckor vid Megali Amos stranden, (Megali Amos house). Trots att det är fjärde gången jag besöker ön, har jag aldrig varit på den stranden :rolleyes:.

Mvh. lilla sjöborren.

skrutt
2009-07-19, 15:17
_B-ananaMogen eller omogen...Skiathos e en underbar ö för alla tror jag i alla fall...vore som sagt kul att träffa några "kalimeraskrivare" där nere i september,eller hur...det måste vi fixa tillHej så länge_B-ananaÄven en mogen sjöborre ;) landar på Skiathos den 7 september. Den här gången ska vi bo två veckor vid Megali Amos stranden, (Megali Amos house). Trots att det är fjärde gången jag besöker ön, har jag aldrig varit på den stranden :rolleyes:.

Mvh. lilla sjöborren.

gotlandica
2009-07-19, 17:06
Svejs! Har fått bokat ner den 14/9, och det blir givetvis två veckor. tror det är 6:e gången.... Boendet blir REA denna gång. Tycker man tjänar en del på att handla i de större snabbköpen längs ringleden Finns tre stycken. Då kan man göra sin mat några kvällar och luncher. Annars är lite av grejen att äta gott med trvligt folk. Vi gillar Elliniko och Alexandros uppe i de gamla gränderna, men det finns många trevliga och prisvärda ställen. Det behöver inte bli så dyrt som det ibland skrivs om.

Börjar snart räkna ner.

xixi
2009-07-19, 18:39
Tjo!

Jag och min sambo åker till Skiathos i morgon. _B-anana

Hoppas att det är ok att kapa tråden lite. Har ni som varit på Skiathos nyligen flera tips på bra tavernor? Det behöver nödvändigtvis inte vara billigt men det måste vara väldigt bra.

Tips på bra ouzerier är också välkomna! :)

Sist vi var på Skiathos var för 5 år sedan, vi längtar verkligen tillbaka..

Lajsa
2009-07-20, 23:08
återigen, tack för alla förslag:) nu har ja en hel hög me tavernor som ja vill prova. vet fortfarande inte vilket hotell vi ska bo på, vi håller nämligen på 2 st men ska bestämma oss imorn:D

längtarlängtarlängar!! kan inte vänta tills ja får visa polaren världens vackraste ö, kommer känna mig så löjligt stolt haha:p

ricky
2009-07-21, 19:47
Taverna Folia i gamla stan är suverän.

Mysig, trevlig personal, hyfsade priser, många grekiska rätter och jättegod mat!:)

Bästa maten tyckte vi i Skiathos stad!