handdator

Visa fullständig version : Hej på er


inkfish
2005-09-23, 00:00
Jag har kommit hem ikväll men har lite svårt att samla intrycken från Karpathos. Det som inte fick hända hände - min pappa som var på Rodos fick stroke, hamnade på sjukhus, jag, min syster och svåger åkte över för att stötta honom och mamma.

Det var jobbiga dagar och det mest jobbiga var att åka hem som planerat. Men min syster och svåger är kvar för att hålla tag i allt, de hade redan hemresebiljetter från Rodos.

Nu håller jag bara alla tummar för att det ska gå bra, läkaren sa att pappa hade tur, det var en LITEN propp det rörde sig om, han blev utskriven från sjukhuset i dag vid lunchtid men får stanna på Rodos några extradagar, han får inte flyga än. Han mår bra och har så vitt vi vet inga allvarliga men.

Jag har en del obesvarade sms från kalimeror de senaste dagarna, ber om ursäkt för dem men det har varit lite tungt.

Karpathos återkommer jag till vid tillfälle, men jag trivdes MYCKET bra.

Mikke, cia och S som ännu inte är en kalimera men som läser här - tack! Inte minst för i går kväll när jag fick skratta med er.

Goliat
2005-09-23, 00:41
Oj då! Det där lät inte roligt! Hoppas att din pappa får komma hem snart och att han repar sig helt och hållet. Jag ser fram emot att få läsa ditt resebrev.

Välkommen hem Inkfish!

Göran

Riitta
2005-09-23, 07:29
Förstår att det blev inte så bra resa för dig som de skulle kunnat bli.
Händer det sådarna saker bär man ju oron med sig hela tiden.
Hoppas han blir bättre snart.

Trevligt att du tyckte om Karpathos i allafall!

Riitta

Athanasia
2005-09-23, 07:33
Välkommen hem Inkfish,tråkigt med din pappa men håller tummarna för att det går bra.

epiros
2005-09-23, 08:54
Ledsamt med din Pappa. Men välkommen hem i alla fall.

bye_bye Tommy

Eva L
2005-09-23, 09:15
Välkommen hem. Hoppas allt går bra med din pappa. Låter hoppfullt att han tillfrisknat så snabbt.

Eva

Bluesea
2005-09-23, 09:42
Usch, vilket hemskt avslut på semestern. Naurligtvis håller vi alla tummarna för att han blir helt återställd (och det låter ju gudskelov så). Mikke pratar så entusiastisk om Karpathos när jag stöter på honom hemma i Karlstad, så man kanske ska överge Tilos för Karpathos något år. Vi får se.

Pelle

Marianne
2005-09-23, 13:53
Välkommen hem igen!

Förstår att det inte blev den semestern du tänkt dig, men hoppas att det går bra med att få din pappa hem snart - och att du också har haft fina dagar på Karpathos med avkoppling och sköna dagar.

Tänker på dig och håller tummarna för att din familj ockjså snart kommer väl hem igen.


Marianne

inkfish
2005-09-23, 20:19
Tack alla för medkänslan, den värmer!

I dag har SOS-läkaren beslutat att pappa får resa hem som planerat på söndag trots allt, det känns jättebra. Det är vissa frågetecken kvar kring hans blodtryck men uppenbarligen inget som hindrar honom från att resa hem.

SOS har över huvud taget varit en klippa i allt det här. De ville till och med betala taxi från flygplatsen och hem, över en timmas resa, men inkfish pappataxi kommer att stå i första ledet på flygplatsen på söndag.

Så småningom ska jag sen försöka göra av mig den absurda känslan när man står och försöker reda ut blodproppar och blödningar med en doktor på grekiska:(. Och det absurda i att hitta sin pappa på en sjuksal med tre sjuka grekiska farbröder - och en bedövande vacker havsutsikt utanför.

Fast det finns en del fina minnen i det här också. Som att portieren på hotellet där mamma och pappa alltid bor kom och hälsade på på sjukhuset, tillsammans med en kypare från ett hotell där de inte bott de senaste sex-sju åren. Otroliga människor.

Gita
2005-09-23, 21:08
Fast det finns en del fina minnen i det här också. Som att portieren på hotellet där mamma och pappa alltid bor kom och hälsade på på sjukhuset, tillsammans med en kypare från ett hotell där de inte bott de senaste sex-sju åren. Otroliga människor.


Otroligt... det skulle ju aldrig hända här i Sverige, eller hur? Här är man nästan rädd att bry sig om folk, ifall någon tar illa vara... De måste bry sig om sina medmänniskor på ett helt annat sätt. Härligt...:)

inkfish
2005-09-25, 22:54
Pappa är återbördad till hemmet, trött, tagen och lättad.

Och lika trött, tagen och lättad är jag som just öppnat en av de fem mythos jag fick av honom.

Puh...

Elisabet
2005-09-25, 23:02
Pappa är återbördad till hemmet, trött, tagen och lättad. Åh vad skönt!

inkfish
2005-09-25, 23:15
Ja, det kan man säga.:o

En märklig detalj i sammanhanget: när jag var på Rodos hörde mamma och jag på hotellet att ytterligare en äldre svensk fått åka till sjukhus under natten efter att ha tuppat av på rummet.

Nu visade det sig att ytterligare ett sjukdomsfall inträffat på samma hotell under samma period. Det låg alltså tre svenskar på sjukhuset samtidigt, alla hade fått stroke.:eek:

Lite kusligt, även om förklaringen naturligtvis är att hotellet har många stamgäster bland svenskar som är lite till åren.

Elisabet
2005-09-25, 23:22
Det låg alltså tre svenskar på sjukhuset samtidigt, alla hade fått stroke.:eek:
Lite kusligt, även om förklaringen naturligtvis är att hotellet har många stamgäster bland svenskar som är lite till åren.Så där funkar ju slumpen - och sett i ett tioårsperspektiv så förändrar det med all sannolikhet inte statistiken alls.

Men visst hajjar man till när man hör det.

Goliat
2005-09-26, 00:28
Pappa är återbördad till hemmet, trött, tagen och lättad.

Och lika trött, tagen och lättad är jag som just öppnat en av de fem mythos jag fick av honom.

Puh...


Det förstår jag. Njut av din mythos och ta hand om pappa. Skönt att allt gick bra!

Göran