handdator

Visa fullständig version : rethymno live


litentuva
2009-07-15, 13:04
Vi ar tillbaka i stan och befinner oss i detta ny i byn Gouldiana och ater ekologisk lammgryta med gronsaksbollar och grekisk sallad! Mums:) Det flaktar behagligt , dagarna ar varma men inte outhardliga pa nagot vis! I kvall ska jag ut med en vannina pa egen hand!

ciao!bye_bye

Lucky
2009-07-15, 14:17
oh sa gott det later med lammgryta :)

ha en fortsatt underbar semester bye_bye


/Lucky

Arne
2009-07-15, 14:33
Kolla gärna Georges blomsterprakt på Olga´s!! Vi medbringade tvenne Aloha-Vera plantor att förära Georgs samling. Hava blomstren tagit sig??

Bor ni högst upp på Olgas?

Arne och Hustrun

Med just under två månader kvar till höstens resa

Athanasia
2009-07-15, 19:50
Härligt att höra att Ni har det fint Litentuva,,,längtar ner som en dåre...:)

Millie
2009-07-15, 23:15
Åhh va härligt det låter, längtar som bara den till den 28/7 då jag och sonen får kliva ner på Kreta-mark igen. Men tiden går fort snart är vi därså man ska ju inte klagaflabb_flabflabb_flabflabb_flab!
/Kerstin

MonkanS
2009-07-16, 08:45
Kolla gärna Georges blomsterprakt på Olga´s!! Vi medbringade tvenne Aloha-Vera plantor att förära Georgs samling. Hava blomstren tagit sig??

Bor ni högst upp på Olgas?

Arne och Hustrun

Med just under två månader kvar till höstens resa
Jag var tvungen att se på bilderna igen från "djungeln" på Olgas pension. Jag tycker att jag har mycket blomster på min balkong. Men det där är ju 100 ggr mera. Han har säkert lyckats med dina plantor Arne. Det är ju perfekt klimat för dom där nere på Kreta där de också kan få växa i full frihet.. till skillnad mot hemma i old Sweden.. inomhus.. på våra fönsterbräden.

Till lilltuva.. fortsätt att må gott i ditt andra hemland.. klapp_klap

//Monica S

litentuva
2009-07-16, 20:47
Kolla gärna Georges blomsterprakt på Olga´s!! Vi medbringade tvenne Aloha-Vera plantor att förära Georgs samling. Hava blomstren tagit sig??

Bor ni högst upp på Olgas?

Arne och Hustrun

Med just under två månader kvar till höstens resa

vi bor på taket, ska kolla!

litentuva
2009-07-16, 20:51
Jag var tvungen att se på bilderna igen från "djungeln" på Olgas pension. Jag tycker att jag har mycket blomster på min balkong. Men det där är ju 100 ggr mera. Han har säkert lyckats med dina plantor Arne. Det är ju perfekt klimat för dom där nere på Kreta där de också kan få växa i full frihet.. till skillnad mot hemma i old Sweden.. inomhus.. på våra fönsterbräden.

Till lilltuva.. fortsätt att må gott i ditt andra hemland.. klapp_klap

//Monica S

1000 tack, just avnjutit underbar måltid hos god vän i gamla stan, turkiskt hus med litet minaret på terassen. Drinken skall avnjutas där!bye_bye

litentuva
2009-07-19, 10:24
9 dar kvar att njuta pa underbara Kreta. Igar blev det premiartur till Chora Sfakianon, underbar liten by med fin strand! Arne, vart brukar ni bo nar ni ar dar? Tog ett visitkort av Three brothers for kommande vistelser.
Idag ligger vi vid poolen dar vara bekanta fran Sverige bor. Hotellet heter marilyn och ligger nastan langst ut pa strandpromenaden, lite trevligt och med harlig havsutsikt. Bra pris! Har jobbar numera martinifk som ocksa brukar skriva pa kalimera och som jag hjalpte att komma till Rethymno for att jobba. Han halsar sa mycket!

bye_bye

Arne
2009-07-19, 13:42
Chora Sfakion ja. Mycket trivsam liten by med atmosfär. Vi bodde på
Hotel Stavris. Ligger så till att ni måste passera detta Hotell när ni går till Three Brothers. Det ser ut som ett litet torg enär Hotellet har tvenne annex. Stavris har fri tillgång till WLAN av mycket bra kvalitet. Vi gav 35€ natten och då ingick AC i den rymliga studion med alla faciliteter. Fin balkong med havsvy likaså. Hotelltavernan på "Torget"

Hotellet kunna varmt från hjärtat rekommenderas.

Arne och Hustrun

Här i bildgalleriet ser du Stavris lilla torg. Bilden tagen från vår balkong
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=123&pictureid=1060

litentuva
2009-07-19, 15:03
Chora Sfakion ja. Mycket trivsam liten by med atmosfär. Vi bodde på
Hotel Stavris. Ligger så till att ni måste passera detta Hotell när ni går till Three Brothers. Det ser ut som ett litet torg enär Hotellet har tvenne annex. Stavris har fri tillgång till WLAN av mycket bra kvalitet. Vi gav 35€ natten och då ingick AC i den rymliga studion med alla faciliteter. Fin balkong med havsvy likaså. Hotelltavernan på "Torget"

Hotellet kunna varmt från hjärtat rekommenderas.

Arne och Hustrun

Här i bildgalleriet ser du Stavris lilla torg. Bilden tagen från vår balkong
http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=123&pictureid=1060

Tack, det stället noterade jag faktiskt då vi passerade! ja mycket trivsamt vill jag lova!

litentuva
2009-07-25, 11:11
Aven 4 veckor semester tar slut till slut:(, nu avrunder vi sa sakteligen en underbar semester och forbereder hemresan pa Tisdag med blandade kanslor. Men jag sager som pippi langgstrump, om vi inte aker hem kan vi inte komma tillbaka och det vore ju synd;)

Tills dess, ha det sa gott, det har vibye_bye