handdator

Visa fullständig version : Idé att åka till Rhodos 30/9?


Peter1980
2005-09-21, 19:06
Hejsan!

Nu när det börjar bli mörkt och kallt i Sverige så har jag lite funderingar på att ge mig iväg till något förhoppningsvis varmare ställe...

En del funderingar har då vandrat iväg mot Rhodos!

Är det någon som har varit där såpass sent som slutet av september - början av oktober?

Isåfall, finns någon som kan dela med sig av sin uppfattning om hur är det där då?

Finns någon värme kvar? Finns det något nattliv kvar så på slutet av säsongen?

Eller har allt stängt?

Väldigt kluven till resval, men Rhodos verkar trevligt när man läser diverse reseguider och så..

/Peter

Lissi
2005-09-21, 19:09
Jag kan tänka mig att Rhodos är ett av de ställen i Grekland där det ÄR mycket turister kvar trots att det är sent på säsongen!

anoula
2005-09-22, 09:43
Hejsan!

Nu när det börjar bli mörkt och kallt i Sverige så har jag lite funderingar på att ge mig iväg till något förhoppningsvis varmare ställe...

En del funderingar har då vandrat iväg mot Rhodos!

Är det någon som har varit där såpass sent som slutet av september - början av oktober?


Hej, jag är på Rhodos varjer år vid den här tiden och det är definitivt bästa tiden på året att åka hit. Allt är fortfarande öppet och det är varmt i luft och vatten. Det är inte lika mycket folk på stränderna och hettan är inte lika påträngande som i mitten av sommaren.
Här finns mycket att se också för den kulturintresserade - gamla stan är mycket vacker, samt att det finns mycket att uppleva på resten av ön.
Vad gäller nattlivet är det kanske inte lika röjigt som i juli eftersom det mest är s.k. "mogen ungdom" på Rhodos just nu. Men de kan festa rätt friskt de också och det är liv och rörelse på gatorna om kvällarna.
Hör gärna av dig om du har fler frågor.

Soleil
2005-10-03, 18:41
Vi har varit tre gånger i Rodos på hösten, varje gång i oktober. Det är varmt då, både i luft och i vatten (jag gillar att simma...).(34 gr förra året).

Det finns folk där också tillräckligt mycket.
Vi åker dit nästa lördag igen, till byn Pefkos i östra kustens södra del. Vi hittade ett lämpligt hotell där och bokade samma hotell i år.

Om nattlivet vet inte så mycket... men det finns nog ett o. annat i Rodos-byn.