handdator

Visa fullständig version : Från ön där tiden stått still :-)


Hellen
2009-07-08, 17:53
Vi är på Folegandros, ön är underbar- det samma tycker vi om Ios.
Vad vi tycker om Mykonos lär vi nog aldrig få veta, men vi känner att vi överlever det. :D
Hade tänkt mig dirkektrapportera ganka ofta, har släpat med mig datorn, (inte bara därför) men Wi Fin vill inte vara med mig.

Vi åt i går på Kristos, det låter som den taverna Eva beskriver, tänk att vi har en sådan tavernanäsa att vi åt där "i blindo" i går kväll.

Vi bor på Meltimi- skall försöka få längden utökad med två nätter, hoppas vi lyckas.

// Helén och Roger

Arne
2009-07-08, 18:55
Om Wifi är elakt mot dig då kan det oftast bero på att du har kvar inställningarna för ditt hemmanätverk eller jobbets dito.

Kolla följande; Start- Inställningar-Nätverksanslutningar.

Dubbelklicka på "trådlös nätverksanslutning"
Klicka på "Egenskaper"
Bläddra i rullisten ner till Internet Protocol TCP/IP Markera.

Klicka på egenskaper

Bocka i Erhåll en IP-adress automatiskt
Bocka även i Erhåll adress till DNS-servern automatiskt


Så var det klart. Starta om och så fungerar det

Arne
Överårigt Data-freak

Siri A
2009-07-08, 19:46
Åh va härligt! Glöm inte Vardia. Och den mjuka Folegandrosfetan. Den är lite dyrare men smälter bokstavligen på tungan:D;) Och matsata har ni väl redan prova antar jag! Ha en fortsatt trevlig resa! bye_bye

Hellen
2009-07-08, 20:32
Vi åt i går på Kristos, det låter som den taverna Eva beskriver, tänk att vi har en sådan tavernanäsa att vi åt där "i blindo" i går kväll.

// Helén och Roger

O Kritikos heter tavernan där maten var superbra! mums.

Tack Arne. skall kolla och hoppas det fungerar, tror iofs inte att det är problemet, på Mykonos lyckades jag komma ut på nätet- men sedan var det stopp.
Ja, ja vi klagar inte, vi överlever utan nätet :eek::D
// Helén

nilam
2009-07-08, 20:36
Härligt att höra att ni har det gött :D
Själv försöker jag börja få ihop lite packning...imorgon natt drar vi också!!

Malin

Siri A
2009-07-08, 20:39
O Kritikos heter tavernan där maten var superbra! mums.Dit hade vi tänkt gå sista kvällen, men det var den tavernan som stod för maten till bröllopet på ett av torgen, så den var av naturliga själ stängd:D;)

Eva L
2009-07-09, 19:02
Vad roligt att ni hamnade på Folegandros. Det är en fantastisk ö. Ja så heter tavernan jag beskrev. Hoppas ni får en fortsatt underbar resa och jag säger som Siri missa inte den mjuka fetan.

Eva

Kalimera
2009-07-09, 20:23
på Mykonos lyckades jag komma ut på nätet- men sedan var det stopp.Hoppas det fixar sig, det är så himla kul med direktrapporter! Gärna med lite gott väder också. :)

Ha en fortsatt härlig resa, med eller utan internet. bye_bye

Riitta
2009-07-09, 21:40
Hur går det med "tavernaklädsel" undersökningen:D:rolleyes:Är folk rätt klädda;):D

Riittabye_bye

Lissi
2009-07-09, 22:37
Hellen!
Hälsning från 2 som kommit hem för några timmar sen....inte alltför ledsna efter tre härliga veckor!
Hoppas er semester blir precis så härlig som ni önskar!
Rapporter efter vägen blir kul...
VÄRMEN kan ni nog inte klaga på i alla fall 36 grader när vi gav oss av med båten kl 10.15 från Evia idag på förmiddan..16 grader när vi kom hem;)

Lissi

Hellen
2009-07-10, 20:42
Vid femtiden i eftermiddags hade vi 37 grader, det här är vår första resa när det inte blåser öht. Förra året gnällde jag för att Speedbåten blev en spybåt, tror tom. att jag tar en liknande resa, bara det börjar blåsa lite
Aldrig nöjd? :confused::D

Till er som inte rest ännu och skippat Ios pga festande ungdomar säger jag ÅK DIT! Vilka stränder och om Folegandros säger jag bara Vilken mat!
I morgon styr vi kosan mot Naxos- skall bli skönt att komma hem efter tre nya öar (så djärva vi varit i år) :D

Hoppas vädret blir bättre hemma, jag vill ha badtemperatur när vi kommer hem!
// Helén

Lissi
2009-07-10, 22:57
Hoppas vädret blir bättre hemma, jag vill ha badtemperatur när vi kommer hem!
// Helén
Då får ni nog komma först i slutet av nästa vecka tidigast, men det är väl det ni gör eller ännu senare??
Såg på väderrapporten ikväll att GBG låg högt på soltimmar veckan som gick..Sämst IGEN var Lund__D
Här har det regnat och blåst större delen av dagen...

Lissi

Hellen
2009-07-12, 12:11
Blåsten har återvänt! Tack för det!
Det är säkerligen lika varmt fortfarande, men det känns mindre idag.
Just nu intas lunch bestående av Spanakopita med tzasiki på Paradioso taverna ute i Plaka på Naxos.
Här ute i Prokopiosområdet är det mindre trängsel än vanligt så här års, på plaka ligger vi idag endast sju par med ett avstånd på ca 50 meter emellan, så här är det ingen trängsel.
// Helén

Annki
2009-07-12, 12:55
Just nu intas lunch bestående av Spanakopita med tzasiki på Paradioso taverna ute i Plaka på Naxos.
Åh, så sugen jag blir Hellen! Paradisos spenat- och ostpajer är ju så goda.......de godaste vi ätit någonstans!
Ha en bra fortsatt resa, roligt med era små rapporter.

Ann-Kristin bye_bye

Eva L
2009-07-12, 13:19
Ha en fortsatt bra resa. Antar att det löste sig för er med boende på Folegandros. Ska bli spännande att höra mer om era upplevelser från den ön. Hörde att strandtavernan vid Agios Nokolaosstranden öppnat igen. Där åt jag himmelskt god mjuk feta samt en ljuvlig bönsallad.

Eva