handdator

Visa fullständig version : Hyra bil via Apollo eller hyra sen på plats?


BlueJonna
2009-07-08, 10:57
bye_bye
Om två veckor beger vi oss av till Thassos. Vi tänkte hyra bil några dagar för att se oss omkring på ön.
Självklart säger Apollo att det är billigare att boka via dem, och jag har hört att priserna går upp en del under högsäsong om man bokar på plats.
Apollo vill ha ca 1000:-
Kan man få billigare hyrbilar på Thassos i tre dagar?

Rob Roc
2009-07-08, 13:26
bye_bye
Om två veckor beger vi oss av till Thassos. Vi tänkte hyra bil några dagar för att se oss omkring på ön.
Självklart säger Apollo att det är billigare att boka via dem, och jag har hört att priserna går upp en del under högsäsong om man bokar på plats.
Apollo vill ha ca 1000:-
Kan man få billigare hyrbilar på Thassos i tre dagar?
Tror det bli svårt att hitta dyrare iaf... :D

Myrina
2009-07-08, 13:37
Är detta per dygn? I sådana fall är det väldigt dyrt. Vi bokade en kategori B via Airtours 3 dagar för 1200 kr, inklusive alla försäkringar samt extra förare. Minsta bilen hade kostat 950 kr för samma period har jag för mig. Jag tror att det är ungefär vad man får räkna med prismässigt, det kan nog vara så att priserna går upp lite i juli och augusti också.

Rob Roc
2009-07-08, 14:13
I granntråden skrivs det ju om priser mellan €35-€60 för tre dagar så jag tycker 1000:- låter mycket oavsett om det är ett dygn eller tre.
Men jag kanske har missat något?

BlueJonna
2009-07-08, 15:25
1000:- för alltså tre dagar, liten bil

michaelhe
2009-07-09, 14:54
Hyrde i Skala Potamias för 59 euro för 3 dagar inkl försäkring hos Speedy biluthyrning. Även Smart hade samma erbjudande men hon bluffade bara för där tillkom försäkring på nästan det dubbla. Ha det så skönt. Kom hem igår och längtar redan tillbaka.

Siri A
2009-07-09, 16:16
Vi brukar betala 25€ per dygn i juni, 30€ i juli. Oftast ingår fullförsäkring, men annars får man gå på känslan en del uthyrare har inte ens möjligheten att göra det tillvalet. På Ikaria hade vi till exempel bara halvförsäkring men vi har aldrig varit med om så bra service som där - inte bara bil nummer ett gick söner, nummer två fick punka och samma natt var vår färja inställd så vi fick tillbrings natten i otursbilen, men det är en annan historia:D;)

Dyraste bilen och sämsta servicen har vi fått av Europcar på Naxos och då betalade vi, med alla försäkringar 37€ per dygn. När vi skulle åka och lämna bilen (naturligtvis;)) backar vi på ett armeringsjärn och vi fick tjafsa i 40 minuter för att försöka förklara för dem att bilen inte var skadad under utan bak. Till slut gav de sig och vi slapp självklart betala de 190€ som de krävde för skada av underredet av bilen.

Slutsatsen vi har dragit är att stora (och dyra) firmor inte är ett dugg bättre än små, lokala. Snarare sämre.

pew
2009-07-09, 20:38
Hyrde i Skala Potamias för 59 euro för 3 dagar inkl försäkring hos Speedy biluthyrning. Även Smart hade samma erbjudande men hon bluffade bara för där tillkom försäkring på nästan det dubbla. Ha det så skönt. Kom hem igår och längtar redan tillbaka.

Instämmer, Speedy inkluderar försäkringen, 3dagar för mellan 35-39€.(kommer inte exakt ihåg)
Enda gången vi hyr genom apollo är på lefkas, men det får bli en annan tråd

peter/pew

Tammis
2009-07-15, 10:38
Vi brukar hyra bil genom www.autoglobal.se (http://www.autoglobal.se). De har bra priser och väldigt förmånligt vad gäller deposition. Man hyr hemifrån och får en voucher man lämnar på plats. På Thassos hade de Avis som partner hösten 2006. Mycket bra att ha att göra med. Vi fick en bil vi inte var nöjda med när vi var i Italien och de ordnade så vi fick byta till en bil som passade oss bättre. Kan rekommendera dem varmt!

hellena
2009-07-21, 11:11
Billigare att hyra på plats. Tre dagar f 59 Euro, nu i början av juli. (Skala Potamias.)
Ett tips är annars de lokala bussarna! Går överallt runt ön - t ex om du vill bada - Paradisos, Alilki, Psili Ammos etc eller in till Limenas. De är billiga - biljett kan köpas direkt på bussen, eller på div supermarkets. Hållplatstider vid busshlpl. Busstidtabell för alla linjer finns att få på bussen. Bussarna är f ö stora "turistbussar" inkl ac.
Trevlig resa!