handdator

Visa fullständig version : Hotell Della, taxi, moppe, nattliv?


e-liza
2009-07-07, 12:23
Vi ska åka till Parga om två veckor och bo på hotell Della.
Jag har förstått att hotellet ligger en bit från centrum. Känns det otryggt att gå hem på kvällen, behöver man ta taxi? Vad kostar det att åka taxi i Parga?
Är det någon som har prisuppgifter på att hyra moppe under 2-3 dagar?
Tips på vad man absolut inte ska missa under sin vecka vad det gäller mat, stränder eller andra utflykter skulle också vara bra!
Stämmer det att nattlivet är relativt lugnt (vilket vi mestadels vill ha)? Finns det någonstans man kan gå om man vill ha lite mer fart någon kväll?

Är nyfiken på Parga så det blir många frågor på en gång!flabb_flab

Eva L
2009-07-07, 13:06
Jag bodde på Della 2005. Det tar inte många minuter att gå till centrum om ni genar genom olivlunden. Stigen var då bara delvis belyst så ta gärna med en ficklampa. Jag gick där ofta ensam och var aldrig rädd. Sträckan är ganska kort och området känns tryggt. Går ni landsvägen är det betydligt längre.
Såg två ormar i dungen men ingen huggorm. Taxipriser vet jag inget om. Avstånden är korta i Parga så jag kände aldrig behov av att åka taxi.

Se om möjigt till att ni får ett rum mot olivlunden och den fina trädgården. Hotellet är enkelt men jag bodde mot trädgården och på andra våningen. Hade en fin balkong med underbar rofylld utsikt. De som bodde mot vägen var inte lika nöjda.

Eva