handdator

Visa fullständig version : Anna View Crete Apartments


Homeros
2009-07-07, 10:23
Sitter och planerar en eventuell resa till Kreta. Har några frågor som någon kanske vet svaren på.
Fastnade speciellt för ett hotell under fliken "hotell" här på Kalimera: Anna View Crete Apartments i Mirthio/Plakias på södra Kreta. Är det någon som bott där ? Hur är det ? Hur är omgivningarna ?
Hur tar man sig lättast (2 vuxna + 2 barn) från Chania flygplats till Mirthio/Plakias ? Är det bra bufförbindelser de 9 milen ?, vad kostar taxi ?
Hur är hyrbilspriserna på Chania flygplats ?
Något annat som är värt att se/uppleva runt Mirthio/Plakias ?


Tacksam för svar på detta !

/Homeros

Arne
2009-07-07, 11:12
Taxipriset Chania Airport till Plakias är enligt prislistan 80€.
Men jag vet att en hel del Hotell på sydkusten erbjuder särskild Taxi-transfer till sina gäster, och då till starkt reducerade priser.
Jag kan tänka mig att det handlar om samåkning med minibuss eller liknande.
Vårt Hotell i Chora Sfakion hade just erbjudande enligt ovan, men det var ej aktuellt enär lokalbussarnas tidtabeller passade oss perfekt.

Arne

I regngrått Umeå med plus 8,3 grader!!

Marco
2009-07-07, 16:46
Vad gäller buss från Chania till Plakias, så måste ni först ta er till Rethymnon för att där byta till buss som går till Plakias. Vet ej vad hyrbil kostar på flygplatsen, men tycker att det är ett bra alternativ. Finns mycket fint att se på södra sidan, bl. a Chora Sfakion och även Fragokastello med barnvänliga sandstränder.

/Marco

lemon
2009-07-07, 22:29
Vi hyrde en Nissan Micra i 10 dygn för 2.600 inkl hygglig försäkring. Enkelt att hämta och lämna på flygplatsen och vi hade mycket nytta av bilen på vår resa på sydvästra Kreta.

Homeros
2009-07-08, 10:11
Tack för svaren.
Är det lätt att ta sig mellan Plakies och Matala på sydsidan ?
Kanske är värt att lägga några dagar även där !
Tips på bra boende i Matala ???

/Homeros