handdator

Visa fullständig version : Tanke-och bildsortering pågår...


Ivi
2009-07-04, 15:48
Nu har vi varit hemma några dagar efter vår hittills längsta vistelse på Kreta. Sambon tog drygt 400 bilder :eek: och undertecknad lite färre ;)
Så han har sysslat mest med bildredigering, medan jag har sorterat tankarna med hjälp av resedagboken.

Det smidigaste sättet att dela med sig av resans höjdpunkter är att skapa album över dessa, tycker vi. Så lite då och då under de närmaste veckorna kommer det sådana från oss. Vi börjar med en sevärdhet som jag tror inte så många har varit till, eftersom den ligger på "fel" sida av Kreta. Kreta Akvarium (Cretaquarium) hittar man ca 15 km öster om Heraklion. Hyr man bil så är det inte särskilt lång sträcka att köra från Rethymnon med omnejd hursomhelst. Tycker man att det är intressant att kolla vilka havsdjur/växter som finns (eller kunde finnas i fall det inte var så utfiskat) i Medelhavet så är detta ställe en höjdare! Fina, för det mesta riktigt stora akvarier finns det. Lite smakprov i form av bilder från Kreta Akvarium kommer senare ikväll!

Ivi

Ivi
2009-07-04, 18:48
Så här ser akvariet ut från utsidan. Resten av bilderna finns nu bland albumen.

http://www.kalimera.nu/forums/picture.php?albumid=153&pictureid=1268

Ivi

Kalimera
2009-07-09, 20:16
Vi var på väg dit när vi senast var på Kreta. Nu ångrar jag att vi aldrig åkte dit. Tack för fina bilder. Nästa gång måste det bli av. :)