Visa fullständig version : Bokat och klart:)
frubrink
2009-06-30, 09:12
_B-anana nu har vi bokat till Chrispy World i Rapaniana, det ska bli jätte spännande, det är tydligen inte många i detta forum som varit där? Eller...
Tyvärr (tycker jag) har vi all inclusive. Vi åker med goda vänner och har en kul grej mellan oss, att den som fyller jämna år får bestämma vart vi ska åka och var vi ska bo. I februari fyllde min man och då var vi i Prag nu fyller vår goda vän 50 år och hon har bestämt Kreta klapp_klap (tack och lov) detta blir säkert jättebra och kanonskönt 17 september åker vi. Har någon varit där, skriv gärna en rad eller två.
frubrink
2009-07-03, 07:24
Helt klart ruskigt att ingen varit på Chrispy World, hjälp, vart kommer jag att hamna:confused:
Jag tror inte du behöver oroa dig för att ingen här har varit på Chrispy World. Vad jag förstår är det Nasar som har det hotellet i sitt utbud, och i år är det första gången som Nasar har resor till Kreta.
Jag ska visserligen inte till det hoellet men reser den 30 Juli, och vårt hotell ligger också i Rapaniana, så jag lovar att hålla utkik efter ert hotell, och försöka ge en bra beskrivning av stället när jag väl kommer hem. Ha en trevlig resa, det blir nog mycket bra och AI är faktiskt inte så dumt att ha ibland, man kan ju även gå ut och äta någon gång och skippa AI för en dag.
//Ingela
frubrink
2009-07-15, 09:09
Åh, då åker du snart, jag blir jätteglad om du vill berätta hur Rapaniana är och om tavernor m.m. och om du får tid och lust att kika på Chrispy World. Trevlig resa och ha det så skönt bye_bye
Självklart ska jag hålla ögonen öppna, och då speciellt efter ert hotell eftersom jag själv har varit nyfiken på det och själv tänkte åka dit i sommar. Tyvärr var hotellet redan fullbokat då, men kanske nästa årflabb_flab. Vi har rest med Nazar till Turkiet två gånger och varit mycket nöjda med dem, så därför ville jag även åka med dem till Kreta, men vi var som sagt lite för sent ute.
//Ingela
Vi har varit i Rapaniana 2ggr och tittat. Första gången var nog för 10-12 år sen. Då var där inte mycket. Ett hotell, som vi såg, tror det var tyskar och en liten taverna vid den lilla stenstranden. Vi var där igen för 2-3 år sen och inte mycket var ändrat. Lite fler hotel kanske. Nu har det ju gått ytterliggare något år så det har kanske kommit till lite mer. Vägen dit var lite serpentivägar och ganska högt upp. Det verkade stilla, lugnt och mysigt.
June
frubrink
2009-07-16, 09:42
Tack Getty och June för era svar. Getty jag blir jätteglad att höra att det är bra att resa med Nazar, jag har läst lite olika om dem en del bra och en del dåligt, men det är väl som alla andra resebyråer både ris och ros.
Är spänd på att få höra ifrån dig när du kommer hem igen. Som sagt ha en riktigt skön semester bye_bye
Ja, nu är jag hemma igen efter mina veckor i Rapaniana. Att hitta Chrispy World var inte speciellt komplicerat eftersom det låg granne med vårat hotell. Vi bodde på Selini Suites som ligger utefter vägen, medan ert hotell ligger något närmare stranden men med en liten promenad till "stora" vägen.
Chrispy World såg jättemysigt ut och vi satt och tittade ut över det från vår balkong varje kväll. Jag tror att det är mer aktiviteter på ert hotell som olika vattenlekar och underhållning. Jag var inne och tittade till poolområdet och då spelades det vattenpolo och volymen var ganska hög. Varje kväll vid sextiden gick ett gäng grabbar ut och spelade fotboll på planen utanför hotellet också.
Nu till Rapaniana, otroligt lungt endast några få minimarket och restauranger, så jag tror du ska vara nöjd med all incusive. Vi hade själva halvpension, men var ute och åt en eftermiddag, men jag tyckte maten vi hade var bättre. Vi betalade överpris och kvinnan som hade tavernan förstod ingen engelska.
Stranden var ingen höjdare, blåste höga vågor varje dag och väldigt stenigt. Jag tror Chrispy hade ett eget litet strandparti med solstolar, annars var det glest med dem. Vi gick någon kilometer utmed stranden en morgon och såg endast en person ligga där. Det var från Kolimbari till Rapaiana.
Vi är jättenöjda med vår semester och hoppas verkligen att ni också kommer att bli det. _B-anana_B-anana
//Ingela
frubrink
2009-08-15, 12:48
Tack för info, nu är jag ännu mer spänd och längtande. Jag har läst en del recentioner om Chrispy och det är både ris och ros, men smaken är ju som baken ..... så det är som alltid bäst att bilda sig en egen uppfattning. Vi tänkte hyra bil ett par dagar, vet du något om priser för biluthyrning? och om det finns biluthyrare i Rapaniana.
Tyvärr vet jag inte priserna för hyrbilarna, men jag vet att vårt hotell Selini sutes hade både bil och cykeluthyrning, och att det fanns en hel del andra som hyrde ut bilar i närheten. Närmast var precis bredvid vårt hotell.
//Ingela
frubrink
2009-08-19, 21:46
Det löser sig när vi är på plats, med bilen menar jag. Nu är resan slutbetald och spänningen stiger, förhoppningsvis inte spänningsfeber, med tanke på tråden om värmekameror på flygplatsen. _B-anana
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.