Logga in

Visa fullständig version : Cactus fest eller familjhotell

Larsinga
2009-06-28, 21:57
Jag ska åka med min familj till hotell cactus på rhodos..
nu till frågan... är det mycket fest på hotellet eller är det ett vanligt failjehotell med lugn stämning?

anoula
2009-06-28, 22:13
nu till frågan... är det mycket fest på hotellet eller är det ett vanligt failjehotell med lugn stämning?

Vi bor ett stenkast från Cactus som är ett jättetrevligt och nyrenoverat hotell. Jag tycker nog att det är mer som ett familjehotell, men det beror säkert mycket på vilken tid på året man reser. Det ligger inte i anslutning till bargatan eller så, så jag tror att det är ganska lugnt. Dessutom har många rum havsutsikt!

rhodosfanast
2009-06-29, 13:20
Jag har bott på cactus fyra ggr o det är inget hålligång hotell utan lugnt o skönt hotell o bo på med trevlig personal o fin frukost o det gäller att gå upp runt kl 8 o äta frukost. Dom har gjort vid balkongerna i höst o bytat fönster sa min väninna som är fastboende på rhodos. Hotellet är familjeägt så det är ingen kedja som äger det.. Mycket trivsamt hotell nära till båda Elli beach o Windy beach där finns en pool med poolbar på baksidan av hotellet. Själv väljer jag alltid rum in mot parken för det blåser inte så där eftersom ibland kan det blåsa rejält o då är det svårt att sitta på balkongen med havsutsikt.. Har man bott en gång på cactus så återkommer man år efter år..

Önskar er en trevlig resa till Rhodos o Cactus...

zambikos
2009-07-09, 11:08
......Har man bott en gång på cactus så återkommer man år efter år...[/quote]

Sant som sagt !

År efter år åker vi till vårt andra hem och familij i Cactus!

Det är lugnt o trivsamt i baren hela kvällen o inget partajfolk.

Cactus är absolut en av de största orsakerna att vi inte har kunnat

forska den grekiska övärlden specielt mycket i flera år :)

Vi har hittat vårt drömmars hamn klapp_klap

Fjonk
2009-07-15, 13:35
Nja håller inte riktigt med. Har bott där och gillade det inte alls... Det är lugnt och fint javisst, det ligger nära stranden och staden men mycket mer än så är det inte. Frukosten var urbota trist och poolområdet på gänsen till hemskt. Nu hade de renoverat cactus när vi var där i våras så det är nog frächare nu men frukosten är nog densamma tyvärr...

Hoppas ni får en underbar semester på en fantastisk ö flabb_flab

rhodosfanast
2009-07-15, 16:03
Jag har bott på Cactus fyra år o har inget att klaga på frukosten när jag var där 04 så hade dom frukosten där dom har gjort bord nu o då var det mindre plats nu är det större plats. Där är allt man kan välja ny bakat bröd varje morgon o det gäller o vara där i tid o inte komma precis innan dom stänger. Poolen har jag aldrig legat vid utan alltid varit på stranden för där är det skönare o ligger alltid på Windy beach o hyr utav Stavors en toppenkille. När man går över gatan o så går man till snett till vänster o ner på första gången när man kommer över gatan o han har solstolarna rakt ner vid duschen. Det är lungt o fridfullt o bo på Cactus o personalen i receptionen är jätte trevliga. Ifjor hade dom karaoke på tisdagarna men det tog slut för det kom inte så mycket folk dit o sen saknade dom den ena tjejen som var duktig o sjunga o som drog dit mycket folk.

Ni kommer inte att ångra er o bo på Cactus vi skulle åkt dit i år men dom hade höjt priset lite väl mycket så vi bokade Mallorca istället men nästa år är vi tillbaka på Cactus..

Trevlig resa till en underbar ö..

anoula
2009-07-15, 18:15
Frukosten var urbota trist

Dåligt med hårdkokta ägg har jag hört :D;)

rhodosfanast
2009-07-15, 20:28
Där finns gott om ägg o dom är hårdkokta o inte löskokta.

Den som inte har bott där kan ju inte uttala sig om saken._B-anana

anoula
2009-07-15, 20:42
Där finns gott om ägg o dom är hårdkokta o inte löskokta.

Hur är det med pocherade ägg?

Fjonk
2009-07-16, 18:59
Nu har ju jag bott där och anser mig kunna uttala mig!

Frukosten ÄR trist, snålt tilltagen och allmänt inte bra! Jag har bott på ett tjugotal hotell på Rhodos så jag har att jämföra med! Rhodosfanast; Du försvarar cactus som om du ägde det, herregud kvinna chilla. Du äger varken ön eller hotellet. Alla har rätt till en åsikt även om den inte är likadan som din!! __D

Larsinga; hoppas ni får en underbar semester!

rhodosfanast
2009-07-16, 20:17
Jag säger bara vad jag tycker om frukosten o det skulle ju vara hemskt om alla människor tycker likadant..

Jag har även bott på City Center på Rhodos i flera år tills dom bytte ägare då började vi o bo på Cactus o jag åker inte dit för frukosten utan åker till Rhodos för jag älskar ön o folket som bor o att det är ett lugnt hotell med trevlig personal o nära till havet. Har även blivit bekant med ägaren som kommer o hälsar varje gång man kommer dit o pratar med en när man träffar på honom.

Önskar en trevlig resa till Rhodos o till er som skall bo på Cactus en trevlig vistelse...

Riittai
2009-08-02, 18:20
Bott på cactus i fyra år i rad och jag o mina söner älskar hotellet.
Men nu har dom höjt priserna så mycket , så det blev ibiscus detta året . Åker om två veckor _B-anana. Nån som bott på Ibiscus ? vet ni hur maten är där ?

rhodosfanast
2009-08-02, 20:14
Dom fick sänka priserna eftersom många som var stamgäster klagade på att priserna på cactus hade gått upp jämfört med ifjor. Dom har bytt balkonger o gjort renoveringar för annars så får dom inte behålla sin licens för hotellen eftersom det är rökförbud på alla rum från o med i år.

Ibisus där måste du vara ombytt när du äter i matsalen på kvällen för det har vi sett när vi har gått förbi där...

Hellen
2009-08-02, 20:32
Ibisus där måste du vara ombytt när du äter i matsalen på kvällen för det har vi sett när vi har gått förbi där...

Vad innebär att man är ombytt?
// Helén

rhodosfanast
2009-08-02, 20:51
¨Man skall som karl ha långa byxor o tjej kjol eller klänning för det är högre klass på hotellet...

Riittai
2009-08-03, 14:22
Nån som vet om maten är god på Ibiscus ? Finns det biljard o så där ? Finns ju på Cactus som sönerna älskade.

Riittai
2009-08-05, 19:35
Angående cactus o andra hotell . Är det nån som vet om man kan gå till ett annat hotell o tex spela biljard på kvällarna eller gå o äta en toast/lunch vid poolbaren om man bor på ett annat håll ? Vad är reglerna ? Dom tjänar ju på det.
Jag och min kollega pratade om det idag . Vad tycker ni ?

zambikos
2009-08-06, 17:18
Angående cactus o andra hotell . Är det nån som vet om man kan gå till ett annat hotell o tex spela biljard på kvällarna eller gå o äta en toast/lunch vid poolbaren om man bor på ett annat håll ? Vad är reglerna ? Dom tjänar ju på det.
Jag och min kollega pratade om det idag . Vad tycker ni ?

Har aldrig haft nogra problem med det.
Det vore rätt dåligt pr för hotellet om dom skulle ha portförbjudd för alla
som inte bor där :D
Det är kanske en annan sak, om du bara använder poolen,,,
Och frukkosten är väl bara för hotellgäster Ang_elx

Riittai
2009-08-06, 21:48
Men för att spela air hockey eller äta vid poolen betalar man ju på plats :D
Frukost betalar man ju med hotellet flabb_flab

Riittai
2009-08-09, 21:46
Wee 6dgr kvar fy vad jag längtar klapp_klap Ska bli underbart att få träffa min moster o hennes familj igen . Dom haft disckot JPS innan samt nattcluben Heaven innan , ja ett antal år sedan . idag har dom en affär istället flabb_flab

Riittai
2009-08-09, 21:49
Jag har bott på Cactus fyra år o har inget att klaga på frukosten när jag var där 04 så hade dom frukosten där dom har gjort bord nu o då var det mindre plats nu är det större plats. Där är allt man kan välja ny bakat bröd varje morgon o det gäller o vara där i tid o inte komma precis innan dom stänger. Poolen har jag aldrig legat vid utan alltid varit på stranden för där är det skönare o ligger alltid på Windy beach o hyr utav Stavors en toppenkille. När man går över gatan o så går man till snett till vänster o ner på första gången när man kommer över gatan o han har solstolarna rakt ner vid duschen. Det är lungt o fridfullt o bo på Cactus o personalen i receptionen är jätte trevliga. Ifjor hade dom karaoke på tisdagarna men det tog slut för det kom inte så mycket folk dit o sen saknade dom den ena tjejen som var duktig o sjunga o som drog dit mycket folk.

Ni kommer inte att ångra er o bo på Cactus vi skulle åkt dit i år men dom hade höjt priset lite väl mycket så vi bokade Mallorca istället men nästa år är vi tillbaka på Cactus..

Trevlig resa till en underbar ö..
När jag var dit i fjol så var karaoke kvar på tisdagarna . Dom e så goa som håller i det . Till o med min systers dotte 3 år var uppe o sjung flabb_flab

rhodosfanast
2009-08-10, 08:17
Tyvärr så upphörde karaoken eftersom hon som höll i det drog inte mycket folk o då ville ägaren inte ha det kvar. Jag känner den andra tjejen som har varit med två år innan o hon drog dit massor med svenska vänner som kom på semester o även dom på hotellet stannade kvar istället för att gå upp på rummen.

Cactus är ett kanon hotell men eftersom dom höjde priserna rejält först när dom släppte resorna så bokade vi istället Mallorca för det blev billigare där. Men sen fick ägaren sänka sina priser för det blev inte så mycket bokat. Ifjor betalade vi 18800kr för tre personer i år ville han ha det för två personer o då sa vi stopp..

Riittai
2009-08-13, 15:38
Ja 18000 för två personer är för dyrt . Med tanke på att det bara är frukost med. Vi bokade med cactus först , men avbokade sedan . För mig o sönerna hade det gått upp 6000 kr sen förra sommaren ! Blev Ibiscus istället:D

anoula
2009-08-13, 17:19
Blev Ibiscus istället:D
Aha, där tänkte jag gå och ta en drink ikväll.

Riittai
2009-08-13, 21:02
Ja det ska bli spännande att se hur det e där :D Hoppas dom har biljard där till sönerna.
Vad blev det för drink ? _B-anana

anoula
2009-08-14, 11:43
Vad blev det för drink ? _B-anana
Det blev inte Ibiscus och en drink utan en klassisk "rhodosbarrunda"... Var länge sedan, börjar kvickna till först nu.