handdator

Visa fullständig version : Varning för Louis Studios!


emme88
2009-06-26, 20:49
Hamnade där för en vecka sen. På skylten vid "rumsraggningen" i hamnen stod det Kamari, men i själva verket låg det 3,5 km från Kamari. Inga restauranger el. ngt i närheten, och sista bussen till Kamari gick kl 18.
Gubben (Nikolas) som ägde hotellet skulle dessutom ha förskottsbetalning, så innan vi hann fatta att han lurat oss (vi hade ju aldrig varit på Santorini innan) hade vi betalat.
Utöver detta råkade han dra 450 euro ist för 45 euro från mitt konto, detta ledde till mycket trubbel från mig då detta var min sista reskassa, och även om han avbröt transaktionen låg pengarna ju reserverade på mitt konto i fem dagar. Detta var han väldigt nonchalant över och bad knappt om ursäkt, han tyckte jag var löjlig när jag blev upprörd. Sista dagen innan vi skulle resa hem skulle vi checka ut kl 12, och behövde hotellrummet några timmar till, men trots allt trubbel han satt mig i och att ingen skulle ha vårat hotellrum efter oss så skulle han ha 20 euro för detta.

Jag kan inte rekommendera ngn att bo på detta stället, gubben som äger det går inte att lita på!

yeasou
2009-06-27, 00:51
Var någonstans ligger detta hotell? Är det på vägen mot Fira eller?
Jag känner ganska många människor på Santorini/Kamari. Skulle vara bra om jag kunde forska lite i detta.
MVH
Yeasou

emme88
2009-06-27, 01:13
Ja det blir det väl, flygplatsen låg jättenära iaf (för det är så himla kul med flygplan som lyfter hela dagarna), tror det hette Agia Paraskevi. Andra hotell i närheten var Mediterrean t ex. Vi kände oss väldigt lurade!
Kan även nämna att när en utav mina "svenska grekiska" kompisar fick prata med honom på telefon i mitt ärende (han talade väldigt dålig engelska) blev han plötsligt urskuldrande och bad om ursäkt, synd att det ska behöva krävas. Då köpte han kakor till oss, för att försöka släta över.

Eva L
2009-06-27, 08:52
Din historia låter ganska bekant. Har nog hänt många ö-luffare därför är det alltid bäst att titta på rummet och stället innan man tackar ja till rumsraggaren. Santorini är ju också en ö som genom åren haft ganska dåligt rykte beträffande boende. Hört många som råkat ut för klart överreklamerade boenden och dessutom betalat dyrt.

Personligen har jag mest postiva erfarenhter från ö-luffning men jag har fått rata en del rum genom åren och vandra vidare till nästa.

Eva

Hellen
2009-06-27, 09:23
Personligen har jag mest postiva erfarenhter från ö-luffning men jag har fått rata en del rum genom åren och vandra vidare till nästa.


Det är alltid tråkigt när man känner sig lurad, vi har på totalt ca 18 veckors luffande endast ratat två boenden vad jag kan minnas, ett var pga helt felaktigt läge. Vi sa tydligt att vi ville till Ag. Anna på Naxos, åkte med rumsuthyraren och hans boende fanns långt upp in till höger från vägen som bussen kör ut till Prokopios, det blev en, med våra mått mätt, ;) häftig diskussion och han frågade då om i varit på Naxos förut, det skulle han ha kollat innan :rolleyes:flabb_flab
// Helén

emme88
2009-06-27, 22:44
Jo det är klart. Detta var dock våran första båtluff så vi får väl lära oss av den läxan =(
Men mestadels var för att han var så himla nonchalant när han faktiskt råkat dra hela min sista reskassa och tyckte att jag skulle "lugna ner mig", men nu äntligen har mina pengar efter en vecka kommit tillbaka till mitt konto!

sven.kriti
2009-06-28, 08:51
Hamnade där för en vecka sen. På skylten vid "rumsraggningen" i hamnen stod det Kamari, men i själva verket låg det 3,5 km från Kamari. Inga restauranger el. ngt i närheten, och sista bussen till Kamari gick kl 18.
Gubben (Nikolas) som ägde hotellet skulle dessutom ha förskottsbetalning, så innan vi hann fatta att han lurat oss (vi hade ju aldrig varit på Santorini innan) hade vi betalat.
Utöver detta råkade han dra 450 euro ist för 45 euro från mitt konto, detta ledde till mycket trubbel från mig då detta var min sista reskassa, och även om han avbröt transaktionen låg pengarna ju reserverade på mitt konto i fem dagar. Detta var han väldigt nonchalant över och bad knappt om ursäkt, han tyckte jag var löjlig när jag blev upprörd. Sista dagen innan vi skulle resa hem skulle vi checka ut kl 12, och behövde hotellrummet några timmar till, men trots allt trubbel han satt mig i och att ingen skulle ha vårat hotellrum efter oss så skulle han ha 20 euro för detta.

Jag kan inte rekommendera ngn att bo på detta stället, gubben som äger det går inte att lita på!


Jeg bruker ALDRI kreditkort til betaling, muligetene for svindel er alt for mange!!! Ta ut penger etter behov på automaten, Hellas er full av slike! Det er også billigere! Her i den lille byen Agios Niolaos finnes det sikkert 20 automater!