handdator

Visa fullständig version : Tips på prisvärt och trevligt boende?


Patrik Talamo
2009-06-23, 23:52
Hej,
vi är två vuxna med liten son som planerar besöka Folegandros i början av augusti.
Vi är mkt tacksamma för tips på fint men prisvärt boende i Chora. Gärna med havsutsikt. _B-anana

Tacksam för tips.

Hls Patrik

Eva L
2009-06-24, 15:42
I början av augusti måste ni förboka rum på Folegandros. Det är väldigt populärt och det är mycket greker och italienare som besöker ön då. För två år sedan bodde jag på Aegeon som är väldigt fint och det kan vara havsutsikt från något rum. Byggt som en liten cykladisk by och väldigt välskött. Finns många andra fina boenden också.

Eva

kimmen
2009-06-24, 19:46
I Chora är efterfrågan större än tillgången, så i början av augusti måste ni nog definitivt förboka.
Rumspriserna är oftast också högre, i mitten av juli 2006 betalade vi dubbelt (60€ på Artemis vid busstorget) jämfört med övriga Cykladerna (25-35€).

/kimmen

Patrik Talamo
2009-06-25, 09:32
Ok tack för era svar.
Var Artemis bra och trevligt?

Hls Patrikbye_bye

kimmen
2009-06-25, 18:31
Var Artemis bra och trevligt?
Vi trivdes bra där, men jag kan inte garantera att andra gör det...
Det finns en stor gemensam balkong och vi fick nog bästa rummet i ändan av huset mot busstorget. Det är min sambo vid balkongräcket på bilden. Och på andra sidan av rummet hade vi ytterligare en utgång till en liten uteplats...
http://i522.photobucket.com/albums/w348/kimmen_bild/Folegandros/PICT1601.jpg

Utsikten:
http://i522.photobucket.com/albums/w348/kimmen_bild/Folegandros/PICT1608.jpg

/kimmen

Siri A
2009-06-25, 19:00
Vi bodde på Meltemi Hotel - skylten syns precis till höger om Kimmens balkong. Rekommenderas!

Irma
2009-06-29, 14:28
Jag bodde några nätter på Ampelos Resort som ligger några minuters promenadväg från Chora och med en underabar utsikt ner över staden och mot berget mittemot.
Mycket trevligt familjärt ställe med liten pool. Nackdelen är att det inte finns något att inhandla på stället utan man får köpa med sig allt ätbart, snacks och dyligt från affärerna.
Irma