handdator

Visa fullständig version : Hemma från platanias


storkis
2009-06-23, 19:36
Efter att ha varit på Kreta för första gången, närmare bestämt i Platanaias, kom vi hem igår morse.
Vi bodde på en lägenhetsanläggning som heter Lambrinos, en fyrstjärnig anläggning på bra läge. Vädret har varit kanon hela tiden, inte ett moln så långt ögat kunde se.
Eftersom det var första gången vi var på Kreta, så kändes lite pirrigt innan vi åkte.
Vi fördrev dagarna på stranden som var jättefin. Andra dagen åkte vi tåget mellan sju olika byar. Vilken vacker ö. Där kunde man ju se en hel del. Vi blev mäkta imponerade av den vackra naturen och det gästvänliga folket. Inte en enda gång träffade vi på någon som behandlade oss på ett negativt sätt, utan alla var lika gulliga.
Maten, som är semesterns största höjdpunkt smakade förträffligt och var väl tilllagad. Inte så farligt dyrt heller, som jag trodde det skulle vara.
Både jag och min make blev lika imponerade av ön och är rörande överens om, att vi ska åka tillbaka till Kreta igen nästa år.

Wardakis
2009-06-23, 20:58
En gång Kreta alltid Kreta!
Gunilla som snart åker för 39:e gången

nilam
2009-06-23, 21:13
...håller med :)Jag tror jag har 10 gångs jubileum nu när jag kommer ner om två veckor.

Malin

MonkanS
2009-06-23, 21:42
Jag har inte riktigt koll på hur många gånger jag varit där.. men det är några gånger iaf. Och i höst ska jag ner igen. Jag ledsnar nog aldrig på Kreta... klapp_klap

june
2009-06-23, 21:50
En gång Kreta alltid Kreta!
Gunilla som snart åker för 39:e gången

Jag tycker det är lite fuskigt att du skall ner nuAng_elx.

storkis
2009-06-24, 07:48
Jag lovar, att på midsommaraftonen tänkte jag faktiskt lite extra på alla svenskar. Då hade jag svårt att tänka mig, att nu är jag på Kreta_B-anana och inte behöver jag tänka på att vädret ska vara tip top till sillen och dansen. Vi åt vår sill på vår balkong, eftersom det packade vi ner i vår lilla kylväska med frysklamp i och sedan gick vi ner i poolen och badade. Jag sade till min make, tänk att det är midsommar och vi är inte ett dugg beroende av vädret. Det var en underbar känsla, vill jag lova.