handdator

Visa fullständig version : ERT Sat


Ruby
2005-09-16, 22:54
Jag upptäckte häromdagen att jag kan se den grekiska tv-kanalen ERT :D (konstigt nog bara analogt, inte digitalt). Är det någon som har några tips på program som kan tänkas passa om man kan lite lite grekiska men gärna vill lära sig mer? :) Textade program går också bra, liksom program på engelska så klart. Jag har tittat på ERT:s hemsida men där fanns inte så mycket information.

Ruby

Zanét
2005-09-16, 23:07
Ert Sat brukar bjuda på bra musikunderhållning på lördagskvällarna och imorgon sänder kl 22.30 (lokal tid) ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ och kvällens gäst ska om jag inte läst alldeles fel vara Laurentis Maxairitsas :)

//Zanét bye_bye

karinafp
2005-09-17, 08:24
kvällens gäst ska om jag inte läst alldeles fel vara Laurentis Maxairitsas :)

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ...... och jag får inte se det... :(

Men snart ska vi minsann inhandla en ny, fin Europaparabol med fyra huvuden, så då ska jag OCKSÅ kunna få njuta!!! Bara alla kablarna blir färdigdragna här hemma...

Karin
grön av avund

Riitta
2005-09-17, 08:39
Inte du ocksåsnyft_drop snyft_drop Jag vill också hasnyft_drop

Riitta:)

Marianne
2005-09-17, 23:35
Men snart ska vi minsann inhandla en ny, fin Europaparabol med fyra huvuden, så då ska jag OCKSÅ kunna få njuta!!! Bara alla kablarna blir färdigdragna här hemma...

Karin
grön av avund

Det låter som en riktigt förnuftig investering, Karin!klapp_klap

Marianne

Ruby
2005-09-18, 20:06
Ert Sat brukar bjuda på bra musikunderhållning på lördagskvällarna och imorgon sänder kl 22.30 (lokal tid) ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ och kvällens gäst ska om jag inte läst alldeles fel vara Laurentis Maxairitsas :)
Tack för tipset, Zanét! Har du några andra tips för oss som inte är så musikintresserade...? :rolleyes:

Ruby

Zanét
2005-09-18, 20:20
Tack för tipset, Zanét! Har du några andra tips för oss som inte är så musikintresserade...? :rolleyes:

Ruby
Jösses, finns det sådana också :eek: Skämt åsido, men jag har inte riktigt koll på vilka program som går för närvarande, men Ert Sat sänder ofta små fina info-program om Greklands öar, fastlandet o s v. Sedan finns det ju nyhetsprogram som sänder titt som tätt och här tror jag nog att du kan snappa upp lite av vad som sägs och samtidigt få lite hjälp av reportagebilder och text.

Musikprogrammet jag tipsade om är ungefär som "Här är ditt liv" som gick på SVT för några år sedan - Soffsittning och småprat med kvällens gäst samt inbjudna som har anknytningar till han/henne och givetvis med musik där emellan. Tror att även om man inte är musikintresserad så kan småpratet runt huvudpersonen ändå vara intressant att lyssna på och dessutom bra språkträningAng_elx

//Zanét bye_bye