handdator

Visa fullständig version : Mellanlanda

KatarinaT
2009-06-21, 16:34
Har aldrig mellanlandat innan, så jag har ingen aning om hur det går till. Brukar man sitta kvar i planet under tiden? Får man gå ut och får man då vänta i avgångshallen eller så?

Ska mellanlanda i Kavalla på väg hem från Skiathos...

Millie
2009-06-21, 16:43
Vi mellanlandade där förra året när vi åkte till Karphatos och vi fick sitta kvar i planet. Vi skulle bara tanka bränsle och jag antar att ni också ska göra det. Skittråkig flygplats absolut ingenting vackert att se!
Kändes som man landade i en stor vassdunge.
Men ni får det säkert bra på Skiathos, har bara hört positivt om den ön.
Ha det!
/Kerstin

Göran
2009-06-21, 17:02
Hej,
Det stämmer som Millie säger... Mellanlandning innebär oftast tankning av planet, då t.ex. Skiathos har för kort startbana för att kunna lyfta fulltankat. Oavsett flygplats att mellanlanda på så innebär det en trist fördröjning på hemresan. Jag har varit med om det förra året men då i Thessaloniki. Vid det tillfället fyllde de (apollo) på med resenärer också.
/Göran

Anna Pernilla
2009-06-21, 17:14
Du går ur flyget i Kavalla och är på flygplatsen i ca 1 timme. :) Flygplatsen är minst lika tråkig som Skiathos.... Lite roligare att mellanlanda i Thessaloniki men det är så kort tid och inte speciellt billigt att shoppa heller, så det spelar ingen roll.

joapet
2009-06-21, 18:43
Hej! Mellanlandade i Aten från Zakyntos förra sommaren det tog ungefär 2 timmar och vi satt kvar i planet.

KatarinaT
2009-06-22, 20:48
Hoppas Anna har rätt att man får stiga ur ;) Skönt att få sträcka på benen om man nu får tillfälle ;)

Millie: Jadå, ska mycket till för att vi ska få det dåligt på Skiathos. Var där förra sommaren och STORMTRIVDES!