handdator

Visa fullständig version : Har vi köpt grisen i säcken. REGN!


carooooline
2009-06-19, 10:46
Vi åker på måndag till Lefkas och när man ska på semester så väntar man sig en solig och varm resa.... Man tar det liksom förgivet.

Av en slump tittade jag på väderprognosen för Lefkas och ser att det ska regna och åska tisdag och onsdag. Hoppas inte mer än dom dagarna. En vecka är dyrbar och jag ber till gudarna att regnet försvinner!
:cool:

Är det vanligt med regn vid denna tiden på Lefkas?

lolis
2009-06-19, 11:30
Hej
Vi var i Parga i Augusti för ett antal år sedan . En dag kom det en riktig regnskur som varade 10 min :D. Det var skönt på ett sätt 35 grader varmt och det regnar
Luften kyldes ner några grader.

Lolis

Anna Pernilla
2009-06-19, 16:48
Jag var på Lefkas för en 2-3 år sedan i juni, 1 vecka. Då regnade det 5 av de dagarnasnyft_drop Så ja, tyvärr, det kan regna där.

carooooline
2009-06-20, 10:09
Usch! Vad tråkigt... Jag ber till vädergudarna för fullt här hemma!
Och hoppas att regnet som visas på kartan enbart är korta skurar som Lolis skrev. Anna Pernilla, den där semestern måste känts jobbig. Men man kanske får vara positiv som fick 2 dagar sol av 7 möjliga :rolleyes:

Var på Kreta förra året och var bortskämd med blå himmel och strålande sol och väldig hetta varje dag. Denna gången föll vi för Lefkas skönhet.

Kanske kan man rymma till Kefalonia, Ithaka eller Meganissi på en dagstur om det skulle regna och dom skulle ha finare väder. Värt att kolla upp.

MarieS
2009-06-20, 11:51
Hejsan!
Vi åker till Parga på måndag och ber också för fullt till vädergudarna om att det ska bli fint väder.
Men man får försöka se det positivt, vi är ju i Grekland i alla fall:)

MVH
Marie_B-anana

Klick
2009-06-20, 13:39
Hejsan!
Vi åker till Parga på måndag och ber också för fullt till vädergudarna om att det ska bli fint väder.
Men man får försöka se det positivt, vi är ju i Grekland i alla fall:)

MVH
Marie_B-anana

Trevlig resa i alla fall, jag håller tummarna för er att vädret är annorlunda än vad som framgår av väderleksrapporten. Vädergubbarna har ju haft fel förrut;)
Trevlig resa till både Caroooline och Marie som åker ner nu på måndag.

Kbye_bye

carooooline
2009-06-20, 14:17
Trevlig resa i alla fall, jag håller tummarna för er att vädret är annorlunda än vad som framgår av väderleksrapporten. Vädergubbarna har ju haft fel förrut;)
Trevlig resa till både Caroooline och Marie som åker ner nu på måndag.

Kbye_bye

Tack så mycket!
Håller tummarna så mycket så dom börjar bli blåa...:o

MarieS
2009-06-20, 19:19
Tack så mycket för hälsningen:)

Ja, krampen är nära i tummarna...flabb_flab

MVH Marie

Getty
2009-06-20, 23:15
Precis som många här skriver så regnar det då och då på Lefkas. Vi var där två veckor i juli förra året, och då hade vi skurar några dagar (som varade mellan tio minuter och två timmar), och hällregn en hel dag. Själv stördes jag inte så mycket av det eftersom det var mycket varmt ändå, men jag hoppas att ni kommer få fint och soligt väder och önskar er en trevlig resa.

//Ingela

carooooline
2009-06-21, 10:18
Precis som många här skriver så regnar det då och då på Lefkas. Vi var där två veckor i juli förra året, och då hade vi skurar några dagar (som varade mellan tio minuter och två timmar), och hällregn en hel dag. Själv stördes jag inte så mycket av det eftersom det var mycket varmt ändå, men jag hoppas att ni kommer få fint och soligt väder och önskar er en trevlig resa.

//Ingela

Tack så mycket!
Är det skurar som går över känns det inte lika deprimerande Ang_elx
Imorgon bär det av! klapp_klap
Det fina vädret ska nå Sverige i veckan sägs det så ni får ha det så bra där hemma också!

Getty
2009-06-21, 14:03
Jag tror inte du behöver oroa dig så mycket för vädret. Kollade precis veckoprognosen för Lefkas, och där såg jag bara hela solar och en temperatur på cirka 29 grader hela veckanklapp_klap. Ni kommer säkert få en toppen semester eftersom Lefkas är en helt fantastisk ö.

//Ingela

MrsPS
2009-08-06, 13:19
Hur blev vädret er vecka? Vi åker på lördag och nu när jag ser prognosen så ser det lika dystert ut med regn å regn.... Så jag håller tummarna att vädergubbarna har fel fel fel! :rolleyes:

uggelbo
2009-08-06, 19:41
Hej! Lefkas är fantastiskt fint med mycket grönt och det beror på att det regnar då och då. Åker man i augusti så brukar det inte regna så mycket däremot har vi upptäckt att det regnar ganska ofta i slutet september och i början av maj. Hoppas det bara blir korta regnskurar för det blir ju fort varmt igen i alla fall.
Vill du kolla väderprognosen så kan du klicka på den här länken.

http://www.yr.no/sted/Hellas/Levkáda/Lefkáda/langtidsvarsel.html

Trevlig resa!

bye_bye

carooooline
2009-08-07, 00:22
Hur blev vädret er vecka? Vi åker på lördag och nu när jag ser prognosen så ser det lika dystert ut med regn å regn.... Så jag håller tummarna att vädergubbarna har fel fel fel! :rolleyes:

Hej!
Vår vecka innehöll en hel del regn, oftast skurar som höll i sig någon timme men då var det ganska så kyligt i luften dom dagarna. Vi fick iallafall tre dagars sol och då var det toppen väder! Håller tummerna för er!

Trevlig resa!