handdator

Visa fullständig version : Hyra bil - kostnad?


Callle
2009-06-15, 19:40
Hej!
Funderar på att hyra bil denna gång på Skopelos, efter att reglerna ändrats på senare tid när det gäller Vespaåkning. Vet någon vad det brukar kosta för en vecka på ett ungefär?

Birgitta63
2009-06-15, 23:10
Hej !
Fler som ska dra till Skopelos, roligt.
När drar ni ner och var ska ni bo ?
Bil har vi aldrig hyrt men dom långa benen får duga denna gången.:D
Birgitta 63

Hellen
2009-06-16, 06:50
Hej!
Funderar på att hyra bil denna gång på Skopelos, efter att reglerna ändrats på senare tid när det gäller Vespaåkning. Vet någon vad det brukar kosta för en vecka på ett ungefär?

Det kostar ca 20-25€ per dag- beror på vilken typ av bil och hur länge du skall hyra, ang "vespa" så får du fortfarande köra sk. EU moped med en motor på max 50 cc. Problemet ligger nog mest i att de är svårare att hitta- Alla mopeder med högre motorstyrka klassas som MC- vilket betyder olovlig körning om du inte har MC kort
// Helén

Callle
2009-06-16, 16:35
Vi var nere 2007 och hyrde då en vespa (som vi alltid gjort tidigare i grekland). Så om man hittar en på <50 cc så funker det alltså, tack för tipset. Är ju helt klart mer frihetskänsla! Åker ner 3 aug, och väljer in i det sista mellan Vardiola och Demitris (vill bo inne i stan)...

Vardiola har jag hört rekommendationer för, inget om Dimitris (Airtours)

Callle
2009-06-16, 21:56
Valet föll på Vardiola! :)

Carina
2009-06-20, 13:31
Hej Calle
Ser att du har bestämt dig men jag ska i alla fall skriva lite om Dimitrios. Någon annan kan vara intresserad.
Vi bodde där i maj och även en vecka ifjol. Hotellet ligger väldigt bra till, nära till hamnen. De flesta rum har utsikt över hamnen så man kan se när färjorna lägger till.
Hotellet är enkelt och rent men helt ok tycker vi, lugnt läge. Det finns möjlighet att sitta ute på båda sidor om rummet. Familjen som äger hotellet är trevlig och mannen vill gärna ha en pratstund.
Hyr man vespa kan man parkera vid hotellet men bil får man lämna nere vid hamnen, det finns inte plats för parkering. Jag skulle inte komma på tanken att köra i de smala gränderna trots att innevånarna gör det.

Carina

Leif Fryle
2009-06-20, 23:26
Om du hyr bil en hel vecka så kan Du boka bilen hemifrån för mellan 1700 kr och 2000 kr.

Vilma
2009-06-25, 18:26
Vi var där förra veckan och vi fick ett pris 168 € för 6 dagar för en sådan där vanlig småbil, på Dionysis (tror jag det hette). Vi ville hellre ha en jeep så vi hyrde en sådan på motor tours ,som låg strax intill, för 238 € för 6 dagar.
Vi är inte mycket för att pruta eller kolla runt och jämföra priser så det kanske hade kunnat bli billigare??

Callle
2009-06-26, 07:36
Tack för infon Vilma!
Då har man något att rikta sig efter. Är det någonstans man vill ha en öppen bil är det väl vid medelhavet! :)

hellokitty
2010-03-08, 15:26
Hej, jag såg i denna tråden att någon rekommenderade att hyra bil i förväg för att spara pengar? Någon som har någon länk till biluthyrning på ön? Vad är ett bra pris tycker ni som kan prisläget?
Sen undrar jag, finns inte motorcykeluthyrning på ön? Min kille har mc-kort och skulle gärna vilja köra.
tack på förhand

Leif Fryle
2010-03-09, 23:31
Hej, jag såg i denna tråden att någon rekommenderade att hyra bil i förväg för att spara pengar? Någon som har någon länk till biluthyrning på ön? Vad är ett bra pris tycker ni som kan prisläget?
Sen undrar jag, finns inte motorcykeluthyrning på ön? Min kille har mc-kort och skulle gärna vilja köra.
tack på förhand

http://www.economycarrentals.se/default.aspx?x02=132&resellerID=132&lang=04

Här brukar jag hyra. Alla försäkringar ingår.