handdator

Visa fullständig version : Åker till Skiathos på måndag (15/6)! Vad får jag inte missa?


Cujjo
2009-06-13, 10:40
YAY!!! :D Skiathos på måndag!
Jag är jätteglad... Har längtat massor... :)

Jag har skrivit en liknande post förut, men nu gör jag om det...
Alltså, vad får jag absolut inte missa? :)

Väldigt tacksam för svar!

Mvh Cujjo

Elisabet
2009-06-13, 10:58
Båtturen runt ön tycker jag du ska göra första dagen. Den ger en jättebra bild av hela ön och man ser många stränder från vattnet, så man kan välja vilka man sedan vill åka till.

Annars är det bästa tipset att läsa alla trådar och resebrev som handlar om Skiathos. Där finns många, många förslag!

Klick
2009-06-13, 17:05
Vilken underbar känslaklapp_klap Skiathos har massor av fina stränder så dessa får man inte missa. I gamla hamnen finns utflyktsbåtar som tar en till främst de stränder som man inte når om man tar bussen... En strand som är helt underbar är Banana beach... En liten bit att gå men när man kommit fram var det väl värt mödan. Har du köpt e-guiden här på Kalimera? Man kan också åka till den lilla grannön Tsougria där det också finns fina stränder. Sedan kan man också åka till grannöarna Skopelos och Alonissos. God mat finns på Lenio som ligger på meg ammos beach. Trevlig personal och hyfsad i pris! En annan restaurang som har väldigt god mat är Asprolithos som ligger inne i Skiathos stad. Restaurangen är ngt dyrare men väldigt god mat!:)

Var skall du bo? Är det din första gång på Skiathos?

Hälsningar K som åker till Skiathos för tredje gången d 20/7_B-anana (och hon bara längtar)

Cujjo
2009-06-14, 09:51
Tack för tipsen! :)
Jag ska samla allt i ett word-dokument och ta med mig ner... :) Väldigt bra att få tips av andra som redan vart där!

Hm... Ja, det är första gången jag åker till Skiathos! :D Verkar jättefint så jag är glad för att jag valde det tillslut!
E-guiden har jag inte köpt, för jag var osäker på om den var värd det...

Hm, och vi ska bo på Arko Mengali Ammos (50 m från megali ammos beach typ). Verkar sådär, har inte hittat så mycket om det, men det duger nog. :)

Vad kul att du gillar skiathos och att du ska få åka dit igen! :D

Eva L
2009-06-14, 10:29
Hm... Ja, det är första gången jag åker till Skiathos! :D Verkar jättefint så jag är glad för att jag valde det tillslut!
E-guiden har jag inte köpt, för jag var osäker på om den var värd det...


E-guiderna är välskrivna Janne och Camilla är mycket erfarna greklandsresenärer samt duktiga skribenter och fotografer. Dessutom är ju guiderna väldigt billiga. Absolut värt pengarna.

Matt Barrett är en amerikan som skriver inspirerande och intressant om Grekland men jag vet inte om han skrivit något om Skiathos. Jag gillar hans sätt att beskriva landet och kulturen.

Eva

Vilma
2009-06-14, 11:03
Tack för tipsen! :)
:) Väldigt bra att få tips av andra som redan vart där!

E-guiden har jag inte köpt, för jag var osäker på om den var värd det...


Håller med dig om att man får otroligt många bra tips här på Kalimera.

Men min erfarenhet av E-guiderna är, att de som jag har köpt ,har varit mycket prisvärda.klapp_klap De är mycket bra skrivna och gett oss många bra tips på de resmålen som vi har varit på!
Ha en härlig semester!bye_bye

Hestia
2009-06-14, 11:13
Har du läst alla resebrev som finns från Skiathos? Elisabet (som skrev första inlägget i din tråd), har skrivit ett jättebra resebrev från hennes resa 2006, med många fina bilder och bra tips. Så missa inte det och alla andra resebrev från tidigare år!:)

Skiathos är en jättetrevlig och mysig ö - ni kommer helt säkert att trivas!
Önskar er en härlig semester, skriv gärna och berätta när ni är tillbaka
om era upplevelser på ön! Hälsa Skiathos!bye_bye

xixi
2009-06-22, 10:20
Tack för tipsen! :)
Jag ska samla allt i ett word-dokument och ta med mig ner... :) Väldigt bra att få tips av andra som redan vart där!

Hm... Ja, det är första gången jag åker till Skiathos! :D Verkar jättefint så jag är glad för att jag valde det tillslut!
E-guiden har jag inte köpt, för jag var osäker på om den var värd det...

Hm, och vi ska bo på Arko Mengali Ammos (50 m från megali ammos beach typ). Verkar sådär, har inte hittat så mycket om det, men det duger nog. :)

Vad kul att du gillar skiathos och att du ska få åka dit igen! :D

Hej,

Vi ska också bo på Arko Megali Ammos. Men senare under sommaren. Vi åker ner den 20 juli. Åker du med airtours? Du får gärna berätta hur hotellet var.

Jag älskar verkligen Skiathos. Var där med min familj när jag var liten och detta är andra gången jag och min sambo åker dit.

Jag var så glad i morse när jag vaknade över att vi bokade resa igår att jag inte riktigt visste vad jag skulle ta mig till :D

Klick
2009-06-22, 20:25
Vi åker ner den 20 juli.

Då åker jag också ner_B-anana_B-anana_B-anana_B-anana

xixi
2009-06-23, 09:46
Åh, jag längtar verkligen efter den tryckande hettan :D.


Vilket flygbolag åker ni med?