handdator

Visa fullständig version : Var i Parga ska man bo?


miriam
2009-06-10, 22:09
Nu börjar det närma sig semester i Grekland - först Lefkas en vecka och sen ska vi till Parga!
Första gången för oss i Parga:-) och det känns så spännande att läsa allt gott alla Pargafans skriver på Kalimera!!!
Jag har några undringar om boende och är tacksam för alla tips och all hjälp jag kan fåflabb_flab:

Är det svårt att hitta boende på plats i slutet av juni ( 27/6 - 4/7) - är det mycket fullbokat ?

Hur är Piso Kioneri ? Vi vill ha lugnt boende men med närhet till tavernor och supermarket.

Är det gångavstånd till att ta taxibåt till Lichnos t.ex?

Kan någon rekommendera boende i Parga eller Piso Krioneri som är lugnt ?

Har hört att Villa Rosa är en favorit - om någon har telefonnummer skulle jag bli jätteglad:-)

Allt gott - snart semester!!!!!
Miriam

puttelino
2009-06-10, 22:22
Hej

Jag kan rekommendera Maistrali pension i Parga.
Det ligger i direkt anslutning till stranden men ändå avsides.
Gå in och kolla på deras hemsida.

Bodde där i slutet av augusti och var helnöjd :)

Trevlig resa,Kattis

Nu börjar det närma sig semester i Grekland - först Lefkas en vecka och sen ska vi till Parga!
Första gången för oss i Parga:-) och det känns så spännande att läsa allt gott alla Pargafans skriver på Kalimera!!!
Jag har några undringar om boende och är tacksam för alla tips och all hjälp jag kan fåflabb_flab:

Är det svårt att hitta boende på plats i slutet av juni ( 27/6 - 4/7) - är det mycket fullbokat ?

Hur är Piso Kioneri ? Vi vill ha lugnt boende men med närhet till tavernor och supermarket.

Är det gångavstånd till att ta taxibåt till Lichnos t.ex?

Kan någon rekommendera boende i Parga eller Piso Krioneri som är lugnt ?

Har hört att Villa Rosa är en favorit - om någon har telefonnummer skulle jag bli jätteglad:-)

Allt gott - snart semester!!!!!
Miriam

Vilma
2009-06-10, 22:42
När vi var i Parga bodde vi på Hotell Rezi.
Vi var mycket nöjda med hotellet. Det ligger precis när man kommer in i Parga ( ett par min promenad från Villa Rosa). Vi hade en liten uteplats med en gräsmatta precis utanför rummet,poolen och gatan låg på andra sidan huset så vi hade det helt lugnt.
Det fanns en supermarket precis i närheten ner mot Villa Rosa.
Det var en kort promenad, ca fem min, ner till hamnpromenaden. Där går också badbåtarna och båtarna till Paxos. Vi provade faktiskt aldrig ständerna i stan även om de såg bra ut. Vi tyckte att det var så härligt att åka med badbåtarna till Lichnos och Sarakinikko.
Ha en skön semester i mysiga Parga!

miriam
2009-06-12, 10:03
Tack för tips!
Jag har börjat zooma in på Piso Krioneri - är det någon som kan berätta lite om denna stranden?
Finns det någon bra studio eller lägenhetshotell där som kan rekommenderas?
Hur långt är det att promenera till Parga centrum?
8 dagar kvar_B-anana innan det bär av - cant wait!!!
Miriam

Eva L
2009-06-12, 11:01
Den stranden ligger i stan väldigt centralt och nära till allt.

Eva

Ia
2009-06-12, 14:59
Stranden ligger rett utenfor sentrum, men alikevel bare 3-5 minutter å gå inn til sentrum. Avstandene er små i Parga..
Stranden består av grus/småsten og rullestener, men bunnen i vannet har sand.
Det blir ganske fort dypt så den egner seg egentlig ikke veldig godt for barn som ikke er svømmedyktige.
(heller ikke mulighet for å leke i sand osv.)
Stranden har utleie av solsenger og parasoller, men ellers ingen vannaktiviteter (heldigvis)
Liten gresk taverna i tilknytning til stranden...

Ia

Ia
2009-06-12, 23:35
Alexandra som ligger ved Piso Krioneri er et leilighetshotel.... ca. 4-5 min. gå til fergene, Dvs, da er du også midt i sentrumå . Bra supermarked rett ved Alexandria... + et godt bakeri

Ia