Visa fullständig version : Karpathos 2-16 Juli
Mappamannen
2009-06-10, 09:51
Hallå,,någon vettig människa som ska bo på hotel Mediteriannen denna period? Eller som bott där tidigare? Vi ska bo där (Jag, mannen och sonen 3½år. Hoppas det blir bra.Hör av er...Anette
Panakakis
2009-06-10, 14:44
Hej Anette! Var ligger detta hotel?
PANAKAKIS
Mappamannen
2009-06-10, 15:23
Ska som sagt ligga 1,5 km från Pigadia..Kan hastavat fel. Ska kanske vara Mediterranianen:confused:Verkar mysit. Ska du till Karpathos eller varit där?:)
Anette
Har inte bott där själv, men dottern och barnbarnet bodde där för några år sedan och var väldigt nöjda med det:)
Riittabye_bye
Mappamannen
2009-06-10, 15:36
Tack för ditt svar..kul att höra..kram Anette
Såhär ser stranden mittemot hotellet ut:) Tog bilden en tidig morgontimma förra sommaren, när jag gick en sväng åt det hållet:)
http://i80.photobucket.com/albums/j173/nossleumas/RiittapKarpathos08264-1.jpg
Riittabye_bye
så ska en strand se ut... hur är det där? ^^
Det såg OK ut, fast jag badade inte just där, utan var på fotorunda:rolleyes:
Stranden är i allafall bättre här än närmare staden. Karpathos har väldigt många fina stränder runt ön:)
Riittabye_bye
Mappamannen
2009-06-10, 17:12
Hej Anette! Var ligger detta hotel?
PANAKAKIS
Ligger 1,5 km norr om Pigadia..Bor altså efter den 4 km långa strand som löper från Pigadia och norrut.:)
Hej Anette! Grattis till Karpathos-resa. Det är en i mitt tycke härlig ö. Jag är gammal nog att ha mitt yngsta barnbarn i samma ålder som din son. Om jag hade åkt till Karpathos med henne och övriga barnbarn så hade jag nog satsat på att åka till stranden Ammopi med dem. Med buss tar det c:a 20 min från Pigadia. Hyr ni en liten bil några dagar eller åker taxi går det ännu snabbare. Ha en skön resa! /Mats
Håller med.Ammopi passar utmärkt för barn i den åldern och för vuxna också för den delen:) Fint ock snorkla där längs bergssidorna. Fina undervattens formationer:)
Riittabye_bye
Panakakis
2009-06-11, 20:31
Hej Anette! Jag har nu fått rätt plats där hotelet är beläget men aldrig set detta trots att jag varit på stället många gånger. Stranden 1,5 km från Pigada är inte så bra av troligtvis hårt väder under vintern så är berget frame på många ställen under vattnet vilket gör att det blir mysket halt att gå i. Men hyr bil det finns många bra bad som t.ex. S:t Nicholaos beach vid Arkasa som är sandstrand och långgrunt, passar barn bra. Även Amopi är bra för barn men det kan bli mycket varmt i grytan om det inte blåser.
PANAKAKIS
Mappamannen
2009-06-12, 05:13
bye_byeJättetack för era tips..Har redan listat ut att vi ska ta bussen till Amopi flera gånger.Plus att vi kommer hyra bil eller 4 hjuling och åka till Appela beach, och ev oxå Lefkos.
Har ej än kollat upp Arkasa, vet ej just nu var eller hur det ligger till i förhållande där vi ska bo. Men vi kommer nog hinna besöka det mesta.
Ska bli väldit skoj att besöka denna ö, eftersom vi aldrig vart där.
Har ju som sagt rest till AntiParos under flera år. Det ligger mej väldit varmt om hjärtat.:)
En x-tra fråga till er som vet???Går bussen från Pigadia till Amopi bara 1 gång, typ på morgon? Eller går den flera tillfällen under dagen???
Mvh Anettebye_bye
Förra sommaren gick bussen såhär:9.30 10.10 och 12.45:)
Riittabye_bye
deleelsia
2009-06-12, 20:53
Bussen till Ampoi gick bara kl. 10.10 och hem 16.00 när vi var där slutet av maj/början av juni, men under högsäsong går det kanske fler.
Fanns även buss som gick till Apella några gånger i veckan.
Den testade vi däremot aldrig utan hyrde bil 2 dagar och körde runt.
Detta var första veckan i augusti förra året.
Då kunde man ta bussen till Apella 9.30 månd. onsd. o lördag.
Jag gjorde det och tyckte det var bra:)
Det kan ju hända att tiderna och dagarna varierar olika år, men dom brukar ju ha tydliga tidtabeller vid busstationen:) Där går man ju förbi ofta, så det är inte svårt och kolla:rolleyes:
Riittabye_bye
De ändrar tidtabellen mer än en gång under sommarsäsongen.
Nu när jag bodde i Lefkos på Karpathos i maj gick det en buss in till Pigadia 16.30 måndag, onsdag och fredag. Men ingen buss tillbaka.:confused: Vi var tre stycken som delade på en taxi hem på kvällen efter ett Pigadiabesök.
Senare på säsongen blir det fler och tätare turer.
MickeKöping
2009-06-17, 22:21
Nu är det bara två veckor kvar _B-anana
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.