handdator

Visa fullständig version : Boende Parika


Anna J
2009-06-09, 17:44
Letar efter bra boende i Parika och har fastat för Pelagos Studios. Är det bra och prisvärt eller finns det andra alternativ? Vi är två vuxna och två barn (6 år), vad bör vi betala i början av juli?

Nash
2009-06-10, 08:49
Jag har inte bott där men med hjälp av kartan förstår jag var det ligger. Det verkar ju bra, väldigt centralt och nära till badbåten, färjan och till gamla stan. Vi brukar bo på frangiscos inn (google is you friend) för dom har pool men det ligger ca 400 meter åt vänster om man står med ryggen mot hamnen. Skulle tro att du får betala 75-85 Euro om du förbokar och 10-15 Euro lägre om du tar en raggare på plats. I parikias hamn finns det fler rumsraggare än duvor i Venedig så boende lär du hitta. Tips om barnen vill ha omväxling från stranden så finns det ett "vattenland" ca 25 min med bil från Parikia, ca 500 m förbi Kolymbithris stranden, som f.ö också är värd ett besök. Hoppas ni får det trevligt. // Hans ... som åker dit den 25e juli...

Sussi45
2009-07-14, 19:23
Jag har inte bott där men med hjälp av kartan förstår jag var det ligger. Det verkar ju bra, väldigt centralt och nära till badbåten, färjan och till gamla stan. Vi brukar bo på frangiscos inn (google is you friend) för dom har pool men det ligger ca 400 meter åt vänster om man står med ryggen mot hamnen. Skulle tro att du får betala 75-85 Euro om du förbokar och 10-15 Euro lägre om du tar en raggare på plats. I parikias hamn finns det fler rumsraggare än duvor i Venedig så boende lär du hitta. Tips om barnen vill ha omväxling från stranden så finns det ett "vattenland" ca 25 min med bil från Parikia, ca 500 m förbi Kolymbithris stranden, som f.ö också är värd ett besök. Hoppas ni får det trevligt. // Hans ... som åker dit den 25e juli...


Hej!

Jag "hoppar in" med en fråga om Frangiscos inn. Ligger det nära en ok strand? Hur är hotellet för övrigt? /Susanne

Nash
2009-07-15, 12:58
Hej!

Jag "hoppar in" med en fråga om Frangiscos inn. Ligger det nära en ok strand? Hur är hotellet för övrigt? /Susanne

Frangiscos ligger nära en strand inne i viken innanför Parikias hamn, där har vi aldrig badat utan vi tar oftast bil eller buss som dagsutflykter till andra stränder. Närmaste OK strand får bli att ta badbåten som går i skytteltrafik till en strand jag just nu glömt namnet på (ligger mittemot Parikias hamn norrut) tar ca 10 minuter med båt. Vi gillar hotellet för det har pool, en trevlig uteplats med limeträd där man kan äta frukost eller ta en drink och ett litet internetcafé. En liten servicebutik finns utanför dörren och några bra restauranger i närheten.