handdator

Visa fullständig version : boende nära hamnen


Babben
2009-06-08, 20:40
Är det någon som kan tipsa om bra boende nära hamnen där båten går till Naxos, kommer ner med flyg och tänkte stanna ca två nätter innan vi åker till Naxos. Hur mycket kostar taxi från flyget till Fira eller går det någon buss? Vi åker i mitten på juli måste man förboka hotell då? Tack på förhand. bye_bye

Siri A
2009-06-08, 21:57
Det går buss mellan flygplatsen och Fira. Taxi kostade 15€ 2007. Vad jag vet finns det inget boende i hamnen så närmaste stället är väl då Fira. Rätta mig om jag har fel. :)

Jag skulle inte förboka hotell i mitten på juli i år, då det rådande antalet turister just nu verkar ligga under det normala... Om det fortsätter så kommer det inte blir några problem. Om ni är ute efter att slippa dyra taxiresor så spelar det ingen roll var på ön ni bor egentligen. Både Perissa, Kamari och Oia har bussförbindelse med Fira, som i sin tur har bussförbindelse med hamnen Athinos.

giottoni
2009-06-09, 07:34
Ja, i själva hamnområdet finns så vitt jag vet inga hotell, o även om det funnes så vore två dygn där nog ingen höjdare...
Var Du väljer att bo beror nog mest av vad Du vill få ut av de två dagarna på ön. De närmaste hotellen ligger uppe på kraterkanten i området ovanför hamnen, mellan byarna Megalochori o Pyrgos, men även därifrån är man hänvisad till buss eller taxi för att ta sig till hamnen eller "någon annan stans". Magnifik utsikt förvisso, men annars inte mycket att göra just där!
Vill Du sola o bada så är Kamari/Perissa-/Perivolousområdet bättre, annars håller jag med om att området runt Fira o norrut erbjuder mer att se o göra.

Babben
2009-06-09, 12:15
Tack snälla för tipsen, vi kommer nog att bo i Fira och tar sedan någon taxi till hamnen för vidare färd till Naxos.