handdator

Visa fullständig version : Tips

Götet
2009-06-07, 18:50
Hej!

Skall åka med familjen till Ixia i Augusti och ser på vissa inlägg att det råder delade meningar om detta ställe. Vill gärna veta mer om vad det finns för aktiviteter i närheten, går det att tex att hyra jetski vid stranden, pris? Hur är det med stranden är det så att det blir djupt med en gång eller? De flesta skriver att man skall ta sig till Rhodos stad, vilket vi tänkt oss för att shoppa, är det något man bör besöka där? Tacksam för alla tips!

isabull
2009-06-07, 19:41
Hej!

Jag och min sambo var i Rhodos 2007. Det var helt underbart är säker på att ni blir nöjda. Finns något för alla.
V bodde dock inte i Ixia så kan inte utala mig om det. Vi bodde ca 1 mil utanför Rhodos stad.Vi åkte in till Rhodos stad vilket kostade ca 7 kr enkel väg.Rhodos stad är väldigt mysigt och ni måste besöka Rhodos "gamla stad" shopping, god mat m.m inbyggd innanför en gammal mur (Glöm inte kameran) Värt ett besök! Ett minne jag kommer att minnas för alltid är hur fint vattnet är i Rhodos. Helt underbart turkosblått.
Fråga gärna mer om det är något du/ni undrar. Önskar er en trevlig resa med bad, sol och sovlaki_B-anana
Mvh Isabelle