handdator

Visa fullständig version : Turistläget på Kalymnos


Riitta
2009-06-06, 22:31
Ni som har varit på Kalymnos nyss, hur upplevde ni "turistläget"Ang_elx
Enligt en rapport från dottern i kväll så var det ödsligt i Massouri och Myrties nu. Hotellet Myrsina hade stängt:o Hoppas det inte var för gott:(
Flickorna trivdes och hade det bra pga massa vänner sedan länge tillbaka, så det var ingen nöd på dom:)
Det känns dock lite sorgligt i hjärtat om det går dåligt med turistnäringen på ön:o

Riittabye_bye

Aase
2009-06-07, 17:51
Tur att vi kommer om fyra veckor för att bättra på statistiken då.
Nej skämt åsido. Jag tycker det har varit ödsligt där länge nu. Hoppas Kalymnos får ett uppsving igen för det är ett underbart ställe.

Åse

Riitta
2009-06-07, 17:59
Förra sommaren såhärdags så var det lite mer folk än det var några år tidigare. Då tänkte jag att nu har det väl vänt åt rätt håll:rolleyes:Fast det verkar så att det är vi gamla trogna som återvänder och det kommer inte så mycket nya turister. Synd:o

Riittabye_bye

Monica P
2009-06-07, 18:34
Det som är olika mot förr är bland annat att klättrarna kommer hela året nu, förutom de varmaste månaderna.
Man kanske har lite för många hotell och restauranger helt enkelt, och faktiskt är det en del som inte öppnat i år.
Snart slutar skolorna och då rör det mer på sig när Atengrekerna och andra kommer loss.
De gamla entusiasterna är alltid jättevälkomna!

Riitta
2009-06-07, 19:15
Hotell Myrsina i Myrties har visst inte öppnat i år:o Vi bodde där 2 gånger i början av 90-talet.

Riittabye_bye

Aase
2009-06-07, 19:52
Där har vi aldrig bott. Vi har bokat in oss hos studios Fotini i Melitsaha som vi gjort de sista åren. Där trivs vi gott och värdparet är supertrevliga. Utsikten mot Telendos får man på köpet.

Åse

Riitta
2009-06-07, 19:56
Vi bor alltid på Nefeli:)
Riittabye_bye

Aase
2009-06-08, 07:37
Där är det jättefint. I alla fall i baren (jag har inte sett rummen)
Det blir väl så att man fastnar på ett ställe om man trivs.

Åse (23 dagar kvar)