handdator

Visa fullständig version : Zeus berget


Liss
2009-06-04, 20:58
Nu är det bara knappt två dagar kvar tills vi befinner oss i Grekland, underbart.
Är det någon som är avundsjuk???

Har ett par frågor
Vi var för tre år sedan på Naxos och besökte då Zeus grotta , hur långt är det kvar därifrån till bergets topp och går man i så fall samma väg? Vi klättrade och gick på smala stigar en bra bit innan vi var framme vid grottan. eftersom vi skall till Naxos nu igen vore det kul att bestiga detta berg.
Första gången vi var på denna underbara ö, säkert mer än 10 år sedan, besökte vi en trädgård som kallades "edenslustgård" i Wilma guiden, detta var ett fantastiskt ställe med alla de sorters frukträd och mycket annat, är det ngn som vet om denna trädgård finns kvar?

Hälsningar Lissbye_bye

noned
2009-06-06, 00:18
Hej,

Jag och min sambo var på Naxos för ett par veckor sedan och gick(klättrade) upp till toppen via Zeus grotta. Jag tror det tog oss 1,5 till 2 timmar upp till toppen den vägen. Vägen upp till toppen är liknande den som fram till grottan men det blir något enklare lite längre upp.

Några bra tips för turen är att ta på er bra skor, ta med mycket vatten och något att äta. Det är kanon fint att sitta på toppen och njuta av utsikten och fylla på energin...

Ha det kanon där nere!

/Henrik