handdator

Visa fullständig version : Naxos 14-17 juli?

Hellen
2009-06-03, 17:26
Finns det fler Kalimerianer på Naxos dessa dagar? Det gör det med all säkerhet, det brukar ju krylla av Kalimera-tshirts och linnen den tidenAng_elx:D
Någon mer än jag som skulle tycka det vore kul med en Kalimeraträff på Naxos?
// Helén

Kalimera
2009-06-03, 17:51
Någon mer än jag som skulle tycka det vore kul med en Kalimeraträff på Naxos?Jag skulle tycka det var kul, tyvärr är jag inte där då, men skulle v ä l d i g t gärna vilja vara där. :o

Zappa
2009-06-03, 18:04
Jag skulle tycka det var kul, tyvärr är jag inte där då, men skulle v ä l d i g t gärna vilja vara där. :o

Jag med, får väl nöja mig med att ha varit där 2-9 juli istället... :p

bye_bye Sven

gunnar
2009-06-03, 23:44
Tyvärr så är jag inte där just då, förmodligen är jag nog där i början på juli men inte efter den 5:e.

kize
2009-06-04, 17:50
Jepp, maken och jag är där då och vi kommer gärna på en Kalimeraträff!!
Hälsar
Kicki

Lissi
2009-06-04, 18:16
Hoppas ni blir fler så slår ni rekordet som vi har på Kalimeraträff på Naxos.. Vi var väl 5? Vi hade ju en jättetrevlig kväll....

...förresten, hur är det med rökningen nu när Du INTE är i Grekland???;)

14 juli har vi (tyvärr kommit hem igen)

Lissi

Hellen
2009-06-04, 18:27
H
...förresten, hur är det med rökningen nu när Du INTE är i Grekland???;)

Samma som när jag är i Grekland:o
// Helén

Hellen
2009-06-04, 19:54
Hoppas ni blir fler så slår ni rekordet som vi har på Kalimeraträff på Naxos.. Vi var väl 5? Vi hade ju en jättetrevlig kväll....
Lissi

Jag är mer än lovligt trög, javisst hade vi.
// Helén

Hellen
2009-06-04, 19:57
Jepp, maken och jag är där då och vi kommer gärna på en Kalimeraträff!!
Hälsar
Kicki

Ok- då ses vi någonstans- ser i något av dina inlägg att ni troligtvis kommer bo i Prokiopios- Ag. Anna området- det kommer vi också att göra
// Helén

Paphianna
2009-06-04, 20:29
Hej!
Vilken strålande ide´_B-anana_B-anana
Vi åker hem från Naxos den 16:e så den 14:e och den 15:e finns det två glada som gärna är med på Kalimeraträff.

Då kan vi avsluta vår nästantreveckorsresa med en Kalimerkväll, kul!

Bara bestäm var och när Hellen, för du har precis blivit utnämnd till festgeneral.:D:D
Och visst skall vi slå rekordet, kan man inte stoppa in en blänkare i Naxostråden, får man det Janne??;)
Jag tror att många missar att kolla här, jag bara hamnade här av en tillfällighet.

Paphianna

Hellen
2009-06-04, 20:42
Vi åker hem från Naxos den 16:e så den 14:e och den 15:e finns det två glada som gärna är med på Kalimeraträff.

Bara bestäm var och när Hellen, för du har precis blivit utnämnd till festgeneral.:D:D

Japp- jag tar på mig denna tunga uppgift :D
Jag har några personliga favoritrestauranger i backfickan- återkommer
// Helén

Annlotta
2009-06-04, 21:11
Vilken fantastiskt rolig idé!
För andra året i rad reser jag ensam och kommer att vara på Naxos den tiden. Har inte bokat något boende, men vis av vanan bor jag förmodligen i Agi Ana.
Jag kommer jättegärna på Kalimeraträffen!
Ann-Charlotte

Paphianna
2009-06-04, 21:13
Härligt, ser fram emot detta........flabb_flab
Så skönt att bara välta över ansvaret på någon annan, jag som alltid brukar vara "fixaren"

Jag är övertygad om att du hittar världsbästa stället för denna historiska :cool: afton

Aiakos
2009-06-04, 21:31
Hej hej, jag plus sambo kommer från koufonissi den 13:e juli till naxos så vi kan haka på! :)

Hellen
2009-06-04, 21:49
Ojdå- så kul! Redan nio personerflabb_flab
//Helén

Ullipo
2009-06-05, 15:06
Hej!
Bra initiativ Hellen klapp_klap
Min sambo (Peter) och jag hänger gärna på.
Hälsar
Ulrika

Hellen
2009-06-05, 17:33
Min sambo (Peter) och jag hänger gärna på.
Hälsar
Ulrika

Då blir vi minst 11 som det ser ut nu, alla som vill vara med. håll utkik här i denna tråden- det är här tid och plats kommer annonseras:D
Bestämmer redan nu att det blir den 15:e
//Helén

Charlotte
2009-06-05, 21:38
Hej!
En Kalimeraträff på Naxos låter som en mycket trevlig tillställning, men tyvärr åker vi hem den 14:esnyft_drop
Hälsningar Lotta
som förstår att man inte kan få allt

Hellen
2009-06-05, 21:43
Hej!
En Kalimeraträff på Naxos låter som en mycket trevlig tillställning, men tyvärr åker vi hem den 14:esnyft_drop
Hälsningar Lotta
som förstår att man inte kan få allt

Men .. starta en ny tråd för tidigare datum, det finns säkert många där då också- det kryllar ju av "oss" :D
// Helén bye_bye

Athina
2009-06-07, 17:29
Vi anländer till Naxos den 12! Två vuxna och fyra tonåringar men det går kanske bra?:)
Mvh Christina

Hellen
2009-06-07, 22:12
Vi anländer till Naxos den 12! Två vuxna och fyra tonåringar men det går kanske bra?:)
Mvh Christina

Om jag har räknat rätt så är vi nu 17 stycken!!!_B-anana
// Helén

NaxosLotta
2009-06-08, 12:22
Hej!
Om det inte vore alltför ogrekiskt så är ni jätte välkommna att ha Kalimera träffen på East West Då får ju jag också va med på ett hörn, det vore kul att träffa alla. Vi kan lätt fixa ett långbord till allihopa.
Hör av er om det är intressant.

MVH
Lotta bye_bye

Hellen
2009-06-08, 18:03
Vad säger ni andra som skall delta? Jag hade tankarna när tråden startades att det skulle vara något mer grekiskt, och tanken var åt Prokopios- Ag. Anna hållet.
Samtidigt naturligtvis jättekul för Lotta att kunna vara med- men du har väl Kalimeraträffar varje dag? Ang_elx:D
Skriv här eller skicka PM, så ser jag vad flest av er röstar för.

// Helén- som gärna besöker Lottas restaurang, när jag inte vill äta grekiskt, vilket brukar inträffa mot slutet av vår resa :D

Annlotta
2009-06-08, 18:07
Jag är väldigt förtjust i Lottas thairestaurang, men jag håller med om att det vore mysigare med något grekiskt. Gorgonas i Agi Ana kanske?

Hellen
2009-06-08, 18:12
Jag är väldigt förtjust i Lottas thairestaurang, men jag håller med om att det vore mysigare med något grekiskt. Gorgonas i Agi Ana kanske?

Gorgonas var min tanke, Koula (hur stavar hon sitt namn?) bjuder på undrhållning hela kvällen flabb_flab:D
// Helén

Draken
2009-06-08, 20:25
Hej Hellen!
Vi är två inbitna Naxianer som kommer att vara på ön runt 15.e juli, och visst skulle det vara trvligt att tillbringa en kväll tillsammans med likasinnade. Vi ser fram emot mera information.
Carina o Jan _B-anana

Hellen
2009-06-08, 21:07
_B-ananaRedan 19 personer om alla dyker upp_B-anana
Det här kan bli STORT :D
// Helén

Annlotta
2009-06-08, 21:51
Fantastiskt!
Ser verkligen fram mot detta!
Ann-Charlotte

Athina
2009-06-09, 12:34
Har aldrig varit på Lottas restaurang trots tre besök på Naxos så antingen om det blir på Kalimeraträff eller annars så dyker vi upp där i sommar bye_byeGorgona är också trevligt så vi kommer dit ni bestämmer:)

Paphianna
2009-06-09, 20:37
Jag har heller aldrig varit på EastWest tidigare och är absolut övertygad om att vi kommer att göra minst två besök där under vårt besök,
men för Kalimeraträffen känns det som att grekisk mat hör till, och mer än gärna på Gorgonas. klapp_klap
Kan du inte ta in en vikarie :D Lotta, och hänga på?

Vad kul att det här bara växer och växer.._B-anana_B-anana
Paphianna

NaxosLotta
2009-06-13, 12:36
Hej
Jo en vikarie vore bra. Var hittar man en sån? Jag skickar min syrra Ulli som representant för familjen och sen får ni komma o hälsa på mej på East West. Det vore jätte kul att träffa alla man skrivit fram o tillbaka med det sista året. Hoppas ni får i hop ett jättegäng till träffen.
Vi ses!
Lotta bye_bye

Paphianna
2009-06-24, 08:27
Den 15:e alltså, på Gorgona, är det bestämt nu?
Vilken tid?
Vad kul det skall bli_B-anana_B-anana
Paphianna, som börjar skriva packningslistor nu.:o...bara 3 dagar till take-off flabb_flab

Hellen
2009-06-24, 18:14
Den 15 juli

Gorgona i Ag. Anna

Klockan 20,00

Alla är välkomna! :Dflabb_flab
// Helén

Annlotta
2009-06-24, 21:24
Tack Helén för att du drog igång det här och kul att så många har nappat!
Gorgonas blir perfekt. Själv bor jag formodligen på mitt favoritställe på stranden i Agi Ana, så det blir ju nära hem...
Ska bli roligt att träffa er alla den 15 juli klockan åtta!
Ann-Charlotte

Paphianna
2009-06-25, 09:37
Instämmer!
Det skall bli så roligt att träffa er alla.
bye_bye
Paphianna (Lotta)

Hellen
2009-06-30, 21:26
Själv bor jag formodligen på mitt favoritställe på stranden i Agi Ana, så det blir ju nära hem...
Ska bli roligt att träffa er alla den 15 juli klockan åtta!
Ann-Charlotte

Vi har under årens lopp bott på många ställen, men aldrig hittat något riktigt favvoställe, ingt dåligt heller skall tilläggas :D Har du lust att dela med dig vilket ditt är?
// Helén

Athina
2009-07-06, 14:32
Nu packar vi för fullt! Vid denna tiden på onsdag har vi förhoppningsvis tagit oss till Pireus_B-ananaSkall bli jättetrevligt på Gorgona och träffa alla Kalimerianer!
Christina

Paphianna
2009-07-16, 14:57
Ja då var Kalimeraträffen på Naxos avklarad och vi har kommit till Aten..
Så synd för alla er som inte var där, ni missade en supertrevlig kväll._B-anana_B-anana Vilken underbar ide, här samlas ett gäng människor som aldrig träffats förut men har ett gemensamt intresse och så har man en toppenkväll.. Tack för mig det var så kul att vara med, få äta och dricka gott på Gorgona och och så kul att få träffa er, jag skall lägga in gruppfotot när jag kommer hem..
Lotta

Hellen
2009-07-19, 19:44
Ja det var kul! Hade nästan träningsvärk i magen efter allt skrattande. Huvudvärken hade nog med vinkonsumtionen att göra ;):D

Skall bli kul att se bilder.

// Helén

Paphianna
2009-07-22, 09:30
Ja det var kul! Hade nästan träningsvärk i magen efter allt skrattande. Huvudvärken hade nog med vinkonsumtionen att göra ;):D

Skall bli kul att se bilder.

// Helén

Instämmer i alltAng_elx
Nu ligger det ett album på min sida med 8 bilder från festen. Jag klarar f.n inte av att länka dem men bilderna finns där..bye_bye
// Lotta

Eva L
2009-07-22, 10:01
Roligt att se bilderna från en av mina favorittavernor. Råkade av misstag klicka på rapportera bild när jag skulle klicka på nästa bild. Tänk hur det kan bli.flabb_flab

Eva

Lissi
2009-07-22, 10:05
Råkade av misstag klicka på rapportera bild när jag skulle klicka på nästa bild. Tänk hur det kan bli.flabb_flab
Eva
Det har jag också gjort flera ggr, men lyckats backa...annars får man väl rapportera att bilden är alldeles för vacker för att man ska stå ut, eller att man som i detta facket vill rapportera att man inte "fick" vara med pga att semesterkassan redan var avverkad...snyft_drop

Det såg ut att vara häligt i alla fall. Kalimeraträffar blir ju lätt det trots att man inte känner varandra innan, men ändå har så mycket gemensamt genom sitt Greklandsintresse.

Lissi

Eva L
2009-07-22, 12:23
Det har jag också gjort flera ggr, men lyckats backa...annars får man väl rapportera att bilden är alldeles för vacker för att man ska stå ut, eller att man som i detta facket vill rapportera att man inte "fick" vara med pga att semesterkassan redan var avverkad...snyft_drop

Lissi

Tror jag krånglade mig ur det annars tycker jag ditt förslag låter väldigt bra. flabb_flab

Eva

Hellen
2009-07-22, 13:03
Kul med bilderna! Att bilderna är lite suddiga måste bero på att ni har en kamera som fångar allt flabb_flab:D
// Helén

Paphianna
2009-07-22, 16:57
Kul med bilderna! Att bilderna är lite suddiga måste bero på att ni har en kamera som fångar allt flabb_flab:D
// Helén

:DSåklartAng_elx

Annlotta
2009-07-26, 21:52
Tack för en mycket trevlig och härlig kväll på Gorgonas!

Det var verkligen roligt att träffa er alla och det var länge sedan jag skrattade så att magmusklerna fick arbeta på det viset!

Är nu tillbaka i Sverige, efter en kortare seglats i Danmark, men kvällen vi hade tillsammans glömmer jag inte. Det blir fler Kalimeraträffar för mig om den möjligheten ges.

Tack Helén för att du drog i gång detta, och till Lotta som blev min bordsdam...

Ha en fortsatt trevlig sommar!
Ann-Charlotte

Draken
2009-07-26, 22:04
Hej alla ni Kalimeravänner som var med på Gorgona 15 juli!_B-anana
Visst var det en jättetrevlig kväll bland likasinnade Naxianer. Just hemkomna till ett kylslaget sommarsverige finns den här kvällen som en särskild höjdpunkt att se tillbaka på nu när den bistra vardagen kommer allt närmare. Ett särskilt tack till dig Helen för initiativet att samla oss till en helkväll att minnas. Tyvärr Roger missade vi att ta bilden på Bregottpaketet på frukostbordet, men det går ju fler tåg.

Med förhoppning om en fortsatt bra sommar hälsar
Drakarna från Eskilstuna klapp_klap

Annlotta
2009-07-26, 22:08
Behöver ingen bild för att med ett stort leende minnas bregottpaketet och dess medföljande isklumpar. Tack så mycket för att ni bjöd på den...

kize
2009-07-27, 14:45
Instämmer helt i föregående Kalimerors svar! Det var en fantastiskt trevlig kväll och vi gör gärna om det när som helst.
Bregotten var ju en absolut favorit o den är svår att toppa! Hade ont i magmusklerna dagen efter av allt skrattande. Tänk så fantastikst att träffa människor man alrdig träffat förut, med samma intresse och ha en så trevlig kväll.
Tack till dig Helen som drog igång det hela!

Kan för intresserade berätta att Kickis två "stula" saronger låg i samma låda här hemma som de brukar.

Varmaste hälsningar
Kicki o Ingemar