handdator

Visa fullständig version : Hora Sfaikon, Frangokastello


Hortlax
2009-06-03, 07:58
I gar blev det en tur ner till Sydsidan. Har aldrig akt over bergen da det har varit sa varmt i luften. Vanligtvis brukar man huttra lite over de hogsta delarna, men i ar var det som att ha en flakt i en bastu rakt i ansiktet.
Det var faktiskt ko till inslappet pa Imbrosravinen, hoppas dom inte fick varmeslag.:p
I Hora var det som vanligt ett lungt tempo, men det var ganska manga som akte med farjan till Lutro - Samaria barande ryggsack.
Det kanns annars som overlag lite turister .
Lunchade i hettan, lite sallad var det enda man kunde tanka sig att ata i varmen.
Akte sedan till Frangokastello, dit vi aldrig varit forr.
Ruinen var mycket mindre an jag trott, och ingen information pa engelska, sa sjalva Kastellet kandes lite snopet, Jaha:(
Daremot en trevlig strand, men inget folk har heller.
Akte tillbaks over bergen, och det var om mojligt annu varmare, en jetstrale i fejan.
Vagen ar underbart rolig och vacker att kora, utsikten ar enorm. Den ar aven breddad och nybelagd, de varsta kurvorna som strackte sig over stupen, ersatta med tunnlar.
Kortid med vespa fran Agia Marina ca 1.5 timmar i lungt tempo. Ca 8 mil. Lite trafik:)
Ha det
Bernt

Wardakis
2009-06-03, 10:18
Åkte ni samma väg tillbaks?
Gunilla

Hortlax
2009-06-03, 16:03
Ja, vi orkade inte kora runt.

carjoh
2009-06-03, 18:44
Hej!
Vet inte om jag tolkat din resväg rätt, men menar du att de har gjort tunnlar mellan Vrisses och Hora Sfakion?

Mvh Carina

Kalimera
2009-06-03, 18:49
Jisses! Körde ni tur och retur Agia Marina - Hora Sfaikon på en vespa. :eek: Inte var det en vanlig vespa?

Ha det fortsatt gott! bye_bye

Wardakis
2009-06-03, 20:05
De har byggt tre tunnlar på vägen mot Chora Sfakion. En helt annan upplevelse att åka där nu. Jag har höjdskräck och hade gruvat mig för dikena ner mot Imbrosravinen. Sista biten ner mot C S var inte asfalterad när jag åkte där men det var i slutet av mars, det har säkert hänt en del sedan dess.Gunilla

Hortlax
2009-06-04, 09:10
Allt ar nyasfalterat.
De "gamla kurvorna" som ar ersatta med tunnlar, ar stenbelagda promenadstrak, men bankar och njutbara vyer. Man hade aldrig tid att titta da man korde genom de kurvorna forr, men nu kan man njutaAng_elx
Bernt