handdator

Visa fullständig version : Megali ammos & Angeliki Hotel?


PhMan
2009-06-02, 20:18
Hej!

Tänkte åka hela familjen till Skiathos med 2 små barn. Vi kommer att ha barnvagn med oss. Tänkte att det kanske är bättre att bo lite avsides och lugnare, därför Megali ammos. Hittade även Angeliki Hotel som ligger precis vid stranden (www.angelikihotel.gr (http://www.angelikihotel.gr)). Nån som bott där eller alldeles i krokarna och kan säga nåt om stället?

Ni som varit i området, tycker ni det blir lite för långt att gå fram och tillbaks till centrum (med barn)? Finns det någon fin vagnvänlig väg att gå längst stranden, eller måste man upp till stora bilvägen för att ta sig in till stan? Pratar vi 15 minuter eller 25 minuter om man promenerar i lugn tempo?

Tänkte också hyra bil för att åka runt ön och dess stränder. Buss går ju bort med 2 små barn. Är parkering ett stort problem om man bor i centrum? Verkar som om de flesta hotellen i Megali Ammos har p-platser vilket känns rätt skönt.

Tacksam för all hjälp jag kan få! :)

Bengtsson
2009-06-02, 23:11
Det låter härligt med Skiathos semester, vi gick förbi Angeliki på strandsidan och där kan ni inte köra vagn, men det går säkert någon mindre väg ovanför hotellet, det är inte alls långt in till stan, så jag tror att det är ett bra boende med barn. Där finns ju lite öppna ytor att leka på, och alldeles på stranden, även om det finns finare stränder så duger den. Det kan va skönt att ha nära hem ibland. Ha en skön semester!

Klick
2009-06-03, 15:51
Skiathos är helt ljuvligt... Det finns två vägar att gå in till stan från meg ammos... den ena går man från stranden och den andra går man via vägen. Skall ni ha barnvagn med är det kanske bäst att gå längs stora vägen. Det är en jäkla trafik men går man inne i kanten så är det inget problem. Från meg ammos tar det ca 15 min att gå in till hamnen... Inte alls långt...
När åker ni ner? Själv åker jag ner d 20 juli

Kbye_bye

24-seven
2009-06-03, 16:28
Mer centralt än Megali ammos går egentligen inte att bo, såvida man inte vill sitta inne i centrum utan havsutsikt... Om ni reser med barn kan det vara värt att titta på något av områden som ligger längre ifrån stan, typ Achilades.

Hur som helst kommer ni ha det underbart på Skiathos!

/Martin

PhMan
2009-06-03, 21:03
Tack alla för era svar! klapp_klap

Låter härligt, men vill helst slippa ta stora vägen. Inte så kul när man ska hem sent och det är mörkt med en barnvagn... Vet hur folk kan köra i såna vägar.

Kanske ska satsa på nåt annat område istället. Som sagt så kommer vi ha bil. Så länge hotellet har parkering funkar det att bo mitt i smeten också. Vill helst använda bilen endast dagtid (till och från stränder) och på kvällen kunna promenera runt i lugn och ro och lämna bilen hemma.

Vi åker också till Grekland den 20:e juli! Men vi börjar med att hälsa på släkt i fastlandet och åker till Skiathos runt den 29:e juli och är där i ca 10-12 dagar.