handdator

Visa fullständig version : Äntligen Parga


Janne W
2009-06-02, 14:20
Äntligen
Nu är det snart dags igen. I min ungdom åkte jag under många år till Grekland och speciellt till fastlandet. På senare år har det blivit några resor till Kreta, Skiathos Korfu och så. Jag har dock haft en stor längtan till att besöka fastlandet igen. På den tiden det begav sig var jag bl.a. några ggr i en liten by som heter Sarti på Halkidiki. Nu har vi bestämt Parga då jag har hört mycket gott om denna plats. Till min fråga. Vi skall bo på Altana. Är det någon som bott där och kan berätta vad jag kommer att möta :)

Annika_
2009-06-02, 19:49
Jag har inte bott på Altana, men var till Parga förra året och gick förbi hotellet. Ligger fint med vy över havet och nära till slottet. Hotellet har pool, dock blir det en del trappor om ni varit nere vid havet. Ser fräsch ut och jag tror ni blir nöjda. Framför allt är Parga väldigt mysigt.

Zeth
2009-06-02, 21:12
Hej
Jag bodde på Altana förra året när Apollo hade resor dit. Underbart fint, rent och mysigt med en fantastisk utsikt över byn. Skulle gärna bo där igen men detta år blir det ett billigare boende i Parga.
Mvh Zeth

Pia71
2009-06-03, 23:03
Hej
Vi kommer återvända till Parga för sjätte gången, folk undrar varför vi åker till samma ställe varje år. Men vi förälskade oss i Parga och andra kanske återvänder till samma camping och sommarstuga år efter år, och vi återvänder till Parga :)

Detta året kommer vi bo på just Altana. 2 vuxna och 4 större barn. Vi åker den 22 juni och längtar oerhört!

Janne W
2009-06-05, 00:07
Tack för alla svar. Till dig Pia, vi åker den 15 juni så vi får hoppas att vi inte river stället. (två vuxna och en tonåring)flabb_flab
Tar gärna emot flera funderigarbye_bye