handdator

Visa fullständig version : Slaktraff


Hortlax
2009-06-01, 16:38
Som jag misstankte, det var inte den forsta traffen efter begravningen.:rolleyes:
Det var 40 dagar efter begravningen, men det var fortfarande huset fullt.
Slakt fran Korfu, Holland, Schweiz, halva Kreta och sa vi. Totalt 18 personer runt bordet.
Jag ar totalt begeistrad i det satt som man stottar familen har. Alla har en uppgift, om det hander nagot staller hela slakten upp. Det ar stor skillnad mot det satt vi hemma behandlar vara gamla, eller i alla fall hur jag behandlar dem och min slakt.:confused:
Det var i alla fall ett bord fyllt med kyckling, lammkottletter, Dolmades, Potatis, Pilaff ris, vin m.m.
Smakade underbart.;)
Maten hade rackt for ett helt regemente, sa jag kan tanka mig att det blir till att servera rester resten av veckan.
Byn vi akte till var fortjusande, en liten bergsby ovanfor Kalives, med ett litet torg och tillhorande kyrka.
Vi blev ombedda att folja med till deras egen lilla beatch, och det var en resa som heter duga. Vagen var en byvag, delvis belagd med betong, brant, eller lat oss kalla den extremt jattebrant. Knappt korbar med bil, det slirade och hoppade pa vagen upp, och jag trodde aldrig att var "Fiat Cintiquentte" skulle orka. Det gick med ett nodrop.:p
Bast av allt, vid den lilla, lilla stranden fanns en Taverna. Oppen endast pa helgerna, och jag kan tanka mig max 20 kunder per helg. Ingen, utom bybor, och vid sina sinnens fulla bruk, aker vagen ner.
Naval den fanns, den var oppen och jag tror det ar darfor jag alskar Grekland, kan inte fungera nagon annanstans i Europa i alla fall:D
Vadret var som vanligt, soligt och varmtflabb_flab
Akte hem till Minerva Dore over Vamos via Kalives o.s.v. En riktigt bra semesterdag
Ha detbye_bye
Bernt