handdator

Visa fullständig version : Lighthouse i Faros


Janérik
2009-05-31, 14:30
Hej!
Jag hittade ett hotell i Faros som heter Lighthouse och har pool. Jag antar att detta är hotellet som är en bit innan man kommer till byn då man tittar på google maps. Någon som kan bekräfta detta?
Då jag tittade på google maps så hittade jag ett ställe till med pool. Det finns då man kommer ner mot byn på vänster sida över kullen en bit bort. Jag vet inte om detta är ett hotell, det syns bara att det är en pool där. Någon som händelsevis råkar veta vad detta är?

Mvh Janérik

Kalimera
2009-06-02, 20:54
Lighthouse hade en annons på Kalimera för några år sedan. Enligt den annonsen (som jag har i datorn) ligger det 1 km från stranden i Faros. Jag har för mig att det ligger ovanför kullen, vid den andra stranden, vänster om piren. Det borde stämma med Google Maps. Det verkar vara ett ganska flott ställe märker jag när jag läser annonsen. :)

Janérik
2009-06-02, 21:10
Ja, det verkar ju vara flott men det känns som att det är lite avsides, dessutom gäller det ju promenad längs en smal och lite krokig väg. Det jag egentligen reagerade på först var att det var relativt billigt.

Synd att ingen verkar veta vems den andra poolen lite mera centralt kan tänkas vara.

Mvh Janérik

Kalimera
2009-06-03, 19:06
Synd att ingen verkar veta vems den andra poolen lite mera centralt kan tänkas vara.När åker ni?

Janérik
2009-06-03, 20:53
När åker ni?

17/6, tänker oss runt en vecka på Sifnos.

Mvh Janérik

Kalimera
2009-06-03, 21:53
17/6, tänker oss runt en vecka på Sifnos.Känner några som kommer dit den 14/6 som skulle kunna kolla på plats, men det är kanske lite sent om ni vil boka i förväg.

Janérik
2009-06-05, 00:02
Känner några som kommer dit den 14/6 som skulle kunna kolla på plats, men det är kanske lite sent om ni vil boka i förväg.
Tack för erbjudandet men det känns som att det blir lite ont om tid, det löser sej säkert för oss ändå, vi har lite andra alternativ också.

Mvh Janérik

Janérik
2023-04-19, 21:28
17/6, tänker oss runt en vecka på Sifnos.

Mvh Janérik
Nu måste jag bara svara på mig själv.
Detta var alltså på 2009, nu funderar vi på att åka till Sifnos igen 2023. Hmm, den lilla planering vi har säger att vi kommer dit 17/6, alltså på dagen 14 år senare _B-anana

Masse
2023-04-19, 21:56
Hej Jan-Erik!
Så kul att höra av dig igen här på forumet! Det var ju ett bra tag sen sist såvitt jag kan minnas. Skulle vara kul att få läsa lite mera från er resa framöver om du har tid och lust. Ha en jättefin tur till Sifnos!

Masse

Netwolf
2023-04-20, 09:15
Ja, va kul att du är tillbaka Janérik! Hoppas på fina rapporter från ön :)

/Netwolf

Kalimera
2023-04-20, 15:36
Hmm, den lilla planering vi har säger att vi kommer dit 17/6, alltså på dagen 14 år senareDen som väntar... :)

Kul att se dig här igen Janérik. fb_gilla